fallback

Skoda обнови най-продавания си модел

Octavia получи промени в дизайна и салона, като и модернизирана гама двигатели

От 1996 г. модерната Skoda e продала 7,15 млн бройки от Octavia, което прави този модел един от десетте най-продавани модели в Европа за периода. С кумулативните данни за продажбите на седана и комбито, семейството Octavia се счита за най-продавания компактен модел в 27-те страни-членки на ЕС плюс Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария.

Бестселърът на чехите е в четвъртото си поколение, което получава сериозен фейслфит. Сочена като по-просторна алтернатива на наскоро актуализирания Volkswagen Golf, Octavia е оборудвана с нови матрични LED-фарове, които имат адаптивни дълги светлини без заслепяване и ще бъдат опция за по-ниските нива на оборудване, но стандартни за топ-версията RS. Тя е загубила отделните дневни светлини, които Skoda монтираха в бронята след фейслифта на второто поколение Octavia RS, пуснат през 2009 г.

Задната част е до голяма степен същата, въпреки че светлините сега изглеждат като препратка към моделите на Audi. Фейслифтът на Octavia се предлага с освежен набор от лети джанти, вариращи по размер от 16 до 19 цола, с цветове Phoenix Orange и Mamba Green. Шрифтът, използван за марката и модела, е дискретно преработен, докато RS логото отпред и отзад вече е по-голямо.

Очаквано, салонът също не е променен основно, с изключение на новата информационно-развлекателна система с увеличен екран с 13-инчов диагонал. Дори базовият вариант вече има 10-инчов цифров инструментален панел и двузонов автоматичен климатроник. Skoda обновява опциите за облицовка и тапицерия, като същевременно запазва вентилираните и масажиращи предни седалки, предлагани срещу допълнително заплащане.

В гамата двигатели изненадващо не се споменава за plug-in хибрид, въпреки че Golf се предлага като eHybrid. Освен това Octavia RS ще бъде достъпна само с бензинов двигател, което означава, че 2,0-литровият дизел, който се предлагаше с предно и задвижване на всички колела, вече не съществува. Отпадането на мотора 2.0 TDI в спортната версия не е голяма изненада, като се има предвид, че дизелите са изпаднали в немилост в Европа.

Ефективният дизел е нишов модел и с по-строгите регулации за емисиите „смъртта“ на Octavia RS, работеща с нафта, е напълно логична. В крайна сметка Golf GTD също го няма. Skoda също така не съобщава нищо за Octavia RS iV plug-in, въпреки факта, че VW ще продължи да продава Golf GTE.

Стандартната Octavia загуби трицилиндровия 1.0 TSI двигател, което означава, че гамата сега започва с по-големия 1.5 TSI. Агрегатът с 4 цилиндъра се предлага в стандартна и мека хибридна конфигурация и можете да се избирате между 115 к.с. и 220 Нм или 150 к.с. и 250 Нм. Неелектрифицираните варианти се предлагат с шестстепенна механична скоростна кутия, докато тези с 48V технология получават седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Моделите 1.5 TSI са изключително с предно задвижване.

Флагманът Octavia RS е само с предно задвижване и използва модернизиран 2.0 TSI двигател, който сега произвежда 265 к.с., допълнителни 20 к.с. в сравнение с модела преди фейслифта. Въртящият момент от 370 Нм остава непроменен. Скоростната кутия е DSG.

През 2025 г. Skoda ще представи бензинова версия със задвижване на четирите колела с 2.0 TSI, чиято мощност от 203 к.с.е насочена към двете оси чрез DSG. Това е увеличение с 13 к.с. в сравнение с предишния модел, предлаган с този двигател. Въртящият момент остава същият - 320 Нм.

За обновения модел все пак се предлага един дизелов двигател - 2.0 TDI със 115 к.с. и 300 Нм или 150 к.с. и 360 Нм. По-слабият вариант е с ръчна скоростна кутия, докато вторият е само с автоматик, като и двата са с предно предаване.

Skoda коригира също така променя нива на оборудване. Обновената Octavia ще се предлага в нива Essence, Selection, Sportline и RS, като от гамата отпада луксозната версия Laurin & Klement.

Още снимки на обновената Octavia - вижте в галерията:

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе Октавия си е Октавия, много стилна в новите модели, нещо като японската Тойота Камри или Корола.
  • #13
    Георги Василев ( преди 2 месеца )
    Само да вмъкна,че не е RS,а VRS за дс се различава от Ауди
  • #12
    Не останаха коли ( преди 2 месеца )
    с нормални фарове.
  • #11
    Анализатор ( преди 2 месеца )
    Това е колата
  • #10
    До 7 ( преди 2 месеца )
    Искаш, искаш, ама скъпо, скъпо ....
  • #9
    Бай Иван ( преди 2 месеца )
    То единственото надеждно в Шкода е 2.0 дизел ръчка..
  • #8
    Споко ( преди 2 месеца )
    След 7-8 години ще и се радвате много като "нов внос"! Тогава ще обяснявате на всички, как е най-добрия избор цена-качество и как хем е Пасат, ама хем по добра от Пасат, ама и по-евтина! Тия приказки за калпавата октавия почнаха още от първото поколение и за всяко следващо ги ръсите едни и същи, ама цената като стане по мярка на джоба, много ги хвалите. Както се казва - знаем си номерата, в един и същи цирк играем!
  • #7
    ivan ( преди 2 месеца )
    Аз телевизор в колата не искам.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Новото в Шкода е залепения таблет на остарели модели излезли преди 7 години нагоре, дори 20% отстъпки няма как да ме накарат да им ползвам промоцията на старите модели които разчистват за новите с таблетите.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Модернизирана гама? Да, да имаш избор между един дизелов и един бензинов без възможност за избор на скоростна кутия е модерно!
fallback
Последни