fallback

В Китай показаха електрическо комби с над 1000 км пробег

Иновационната батерия няма да е собственост на притежателя на автомобила

Китайски производител подготвя електрическо комби с пробег над 1000 километра. В отворената база данни на Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай (MIIT) се появи информация за серийните версии на Nio ET5 и ET5 Touring, които ще са оборудвани с батерия с капацитет от 150 kWh, даваща на автомобила изключителна автономност.

Твърди се, че акумулаторният блок ще е съставен от твърдотелни батерии и ще бъде достъпен в автомобилите на база абонамент още от месец април, тази година. Тоест батериите няма да се продават, а ще се заменят на специални станции и няма да са собственост на притежателя на автомобила.

В момента най-„далекобойните“ Nio ET5 Touring са оборудвани с батерии от 100 kWh, но иновативната батерия от 150 kWh ще бъде само с 20 килограма по-тежка. Масата на целия акумулаторен блок е 575 килограма. Собственото тегло на това комби от Nio е 2254 килограма, т.е. със 164 килограма повече от Audi RS6 Avant Performance, например.

Nio ET5 Touring ще има задвижване на четирите колела (490 к.с., 700 Нм), а пробегът на топ версията със 150-киловатовата батерия ще е 1010 километра. Иновативната полутвърда батерия ще бъде достъпна за абонамент и инсталиране в китайските станции Nio. Закупуването на такава батерия е непрактично, тъй като към този момент акумулаторните клетките струват колкото колата като цяло.

Компанията Nio обяви прехода към полутвърди батерии през януари 2021 г., но досега се сблъсква с трудности. Сега ET5 е сертифициран, тоест няма пречки за масовото използване на технологията. Ако експериментът е успешен, подобни батерии ще се появят и на други модели на марката – ES8, EC6, EC7 и ET7.

fallback
  • #7
    РУК ( преди 8 месеца )
    Митичен ***, пак четеш но не разбираш какво са написали хората! Кой ти пише за цената за смяна на батерията! Основата на тази далавера е "абонамент"! Той се плаща за времето през което батерията е в твоята кола и за времето за което си заявил, че ще ползваш батериите и станциите за смяна на НИО!Без значение колко караш,колко зареждаш,колко често сменяш батерията, ПЛАЩАШ!Ти колко време прекарваш на бензиностанциите да зареждаш мега мощната Киа Соренто, 300 коня?!?!
  • #6
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Гост всяка седмица за 5 мин зарежда за 30 лева за 150 км. Тоест с една такава батерия ще кара 6-7 седмици за които ще трябва да прекара на бензиностанцията 30-35 минути и да плати 180-210 лв. Е колко да струва смяната на батерията?
  • #5
    Мда ( преди 8 месеца )
    RS6 Avant Performance е доста по голямо, с огромен V8 мотор с две турбини, 100л по голяма багажник и наблъскано с екстри и глезотии. Никакво място за сравнение с това постно китайско палче.
  • #4
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Да бе, мечтата на всеки е да плаща абонамент!Нио я предлагат тази опция да са на загуба, а не защото парите които ще вземат от наеми, ще са много повече от парите които ще вземат ако продават батерии!Виждал ли си им станциите за смяна на батерия?Кой мислиш, ще ги плати? И вземи сметни какъв е разхода на тази кола с 150квч. за 1010км. Сега станали ти ясно, че няма как да стане? В статията да виждаш по кой стандарт са обявени тези 1010км?
  • #3
    Друг Гост ( преди 8 месеца )
    "Закупуването на такава батерия е непрактично, тъй като към този момент акумулаторните клетките струват колкото колата като цяло." - май ще да е скъпичко, а и искам да видя застраховката
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ето и мечтата на всеки антиелектрик. 1 000 км зареждане за 5 минути. Живот на електромобила 10 20 30 милиона километри или години колкото там изкара, без да мислиш батерията.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Бинго
fallback
Последни