fallback

В Китай показаха електрическо комби с над 1000 км пробег

Иновационната батерия няма да е собственост на притежателя на автомобила

Китайски производител подготвя електрическо комби с пробег над 1000 километра. В отворената база данни на Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай (MIIT) се появи информация за серийните версии на Nio ET5 и ET5 Touring, които ще са оборудвани с батерия с капацитет от 150 kWh, даваща на автомобила изключителна автономност.

Твърди се, че акумулаторният блок ще е съставен от твърдотелни батерии и ще бъде достъпен в автомобилите на база абонамент още от месец април, тази година. Тоест батериите няма да се продават, а ще се заменят на специални станции и няма да са собственост на притежателя на автомобила.

В момента най-„далекобойните“ Nio ET5 Touring са оборудвани с батерии от 100 kWh, но иновативната батерия от 150 kWh ще бъде само с 20 килограма по-тежка. Масата на целия акумулаторен блок е 575 килограма. Собственото тегло на това комби от Nio е 2254 килограма, т.е. със 164 килограма повече от Audi RS6 Avant Performance, например.

Nio ET5 Touring ще има задвижване на четирите колела (490 к.с., 700 Нм), а пробегът на топ версията със 150-киловатовата батерия ще е 1010 километра. Иновативната полутвърда батерия ще бъде достъпна за абонамент и инсталиране в китайските станции Nio. Закупуването на такава батерия е непрактично, тъй като към този момент акумулаторните клетките струват колкото колата като цяло.

Компанията Nio обяви прехода към полутвърди батерии през януари 2021 г., но досега се сблъсква с трудности. Сега ET5 е сертифициран, тоест няма пречки за масовото използване на технологията. Ако експериментът е успешен, подобни батерии ще се появят и на други модели на марката – ES8, EC6, EC7 и ET7.

fallback
  • #27
    РУК ( преди 8 месеца )
    Изпатканяко толкова си ограничен и неграмотен,че си мислиш,че знаеш всичко!Причините Нио да предлагат сманя на батерия - различен подход с който да привлекат интерес на клиенти и инвеститори и да тушират страха у клиента за живота на батерията,като предложат "доживотната" замяна на станциите си.Разбира се срещу абонамент от който и евентуално да спечелят!В маркетинга,техническа логика няма!Нио си виждал само на снимка,аз ги карам понякога.А да говориш с хора от Нио можеш само да мечтаеш!Чао!
  • #26
    РУК ( преди 8 месеца )
    Митичен ***, когато става въпрос за техологии, до вяра опираш ТИ! Защото нямаш нито личен опит нито знания!Водорода, синтетичното гориво и смяната на батерии не са бог, дядо Коледа или великденското зайче за да вярваш или не вярваш в тях!Има обективни причини при които се случват и фактори при които са рентабилни или не!Със сарказъм не можеш да прикриеш глуповатите си теории по картинки и клипчета!Още чакам да ми обясниш за водата в реката, ама мълчишкатопутка изпатканяко!Скрий се вече!
  • #25
    До РУК. ( преди 8 месеца )
    Колко трябва да си изпаткал, за да не разбереш от три пъти казано в прав текст, че в синтетичните горива, водородът и смяната на батериите вярват само технически неграмотни хора като тебе? Научи най-накрая Какво е това сарказъм!
  • #24
    РУК ( преди 8 месеца )
    В момента НИО имат 37 станции за смяна на батерии в ЦЯЛА Европа! ET5 Touring при мое шофиране чукна среден разход 22 квч на 100км! Ще има да почакате смяната на батерия да върши работа на хора които пътуват много с 37 станции и ще има и да почакате с 150квч батерия да се минават 1010км! Хиляди пъти съм го казвал - спрете да разтягате лукуми по картинки и клипчета, говорете за неща които поне сте пипнали с ръка! Особено митичния ***, селския преразказвач!
  • #23
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Гледам, че сте се развихрили да смятате. Няма смисъл, защото този бизнес модел няма как да проработи. Четири зареждания са 600 киловатчаса за 500 лв което прави по 83 стотинки на киловатчас. Тоест плащаш си тока, а деградацията на батерията си е за сметка на производителя, да произведе две батерии -една в автомобила и още една да се зарежда в зарядната станция пак е за сметка на производителя. А нали знаете кое е безплатно? ТАЗИ СХЕМА НЯМА КАК ДА ПРОРАБОТИ!
  • #22
    До 17 ( преди 8 месеца )
    Ти бмв 5-ца си виждал вероятно само на оферта. На моите шефове 7-ците(3бр.+ 2 АМГ Г КЛАС) не падат под 17 и няма значение в града или извън. Защото такива коли никой не кара БАВНО. И да - развалят се. Честичко ремонтите са по 5-10 хил. Масла, ремъци, ролки и други консумативи смятаме ли ги? NIO не е нисък клас автомобил, пък било то и китайски. Доколкото знам сред дизайнерите и другите в екипа има немалко германци.
  • #21
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Да с малката батерия ще изравниш разхода на БМВ-то но то ще продължи да прави по 800 км с един резерваор, за разлика от електричката. А ти колко време планираш да караш електричката за да ги направиш тези 3 милиона км. За 5г и 100к км ДВГ няма да мръдне. Втория собственик като направи и той 100к км тогава може да се очаква по някой дребен проблем
  • #20
    анонимен ( преди 8 месеца )
    За голяма батерия би плащал някой който върти по повече от 4000 км на месец. Това очевидно не са 20 000 километра на година. При 50 хиляди километра на година, за колко ще продадеш bmw-то след 10 години, колко ще му е само годишното обслужване за 500 хиляди километра?
  • #19
    До 17 ( преди 8 месеца )
    Ако ще караш по 1500 км на месец, защо би плащал абонамент за 4000 км на месец, а не за 2000 на половин цена? На един електромобил амортизацията е на батерията и затова му пада цената. Няма батерия няма амортизация. И след 3 милиона километра няма да имаш проблеми с батерията, което не може да се каже за bmw-то.
  • #18
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ти си го цитирал и пак питаш. Говоря при нормален пробег от 20к км на година.
fallback
Последни