IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов удар за електромобилите: Батерията не търпи ремонт и при лек инцидент на пътя

Това създава сериозни проблеми не само на собствениците, но и на застрахователите

„За“ и „срещу“ електрическите автомобили се превръща във вечната автомобилна тема. Този път противниците им получиха още един аргумент – сложността при ремонт на батериите след инцидент.


батерии


В много случаи няма начин да бъдат поправени, а застрахователните компании търпят огромни щети. Те са принудени да изплащат обезщетения дори за батерии с минимален пробег. Това води до скъпи премии по полиците и съответно удря по джоба на шофьорите.

Матю Ейвъри, директор в компанията за изследване на автомобилния риск Thatcham Research, разкрива проблема пред Reuters. Той е категоричен, че ситуацията е критична и решението не търпи отлагане, тъй като в момента електрическият автомобил не е много устойчив по отношения на батерията дори при дребна катастрофа. В същото време цените на новите батерии са в порядъка на десетки хиляди евро и прави замяната им икономически необоснована.

Допълнителен проблем е рециклирането им в много страни, което става твърде бавно. Това е предпоставка за пожари, има и сериозен риск от замърсяване. Хубавото е, че някои компании като Ford и GM вече работят усилено по проблема, така че ремонтът на батериите да става по-лесен. Но мнозина други нехаят. Крещящ пример в това отношение е Tesla, която, според Reuters, монтира напълно невъзможна за ремонт батерия на произвеждания в Тексас Model Y, например. При нея клетките са залепени заедно като част от автомобила. Те не могат лесно да бъдат дори отстранени лесно, да не говорим за заменени.

Кристоф Лаутервасер, управляващ директор на Allianz Center for Technology, изчислява, че броят на случаите на непоправими батерии вероятно ще се увеличава. Причината е елементарна - повечето производители не позволяват достъп до данните за тях. Оттам става невъзможна диагностиката на клетките дори в случай на незначителни щети. И няма каквато и да е гаранция за застрахователите.

„Всичко това води до противоречие на смисъла от електрически коли, защото производството на батерии отделя много повече CO2 от замърсяването при традиционните модели. Електромобилите трябва да изминат хиляди километри преди да компенсират тези допълнителни емисии. Ако изхвърлите колата на ранен етап, губите почти всяко предимство по отношение на емисиите на CO2", обяснява Лаутервасер.


0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 17 rate down comment
    PLAID ( преди 9 месеца )
    Вие не можете - ние можем. ТЕСЛА СЕРВИЗ ООД, Дунев Tesla сервиз, Ауто Софт Перник, Тесла Роял Сервиз, Overdrive, Тесла БГ, Софтелектроник Варна, Dream Cars 77 за части и т.н, и т.н. 18650 и 21700 клетките са масови - от LED фенери до вейпове. Затова всичко почва да минава на цилиндрични. Ако си си взел кола с призматични клетки - там е по-сложно.
  • #10
    27 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    производството на батерии отделя много повече CO2 от замърсяването при традиционните модели.Освен това се оказва ,че и застраховката е огромна и риска да те чукнат и да се прецака скъпата батерия е голям.Затова аз съм привърженик на кола с ДВГ.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 9 месеца )
    Това според мен е един от най-големите проблеми на ел. колите и трябваше да ги натиснат да ги направят годни за ремонт (да се сменя само част), но защо казвах, че за всичко са виновни политиците - защото трябваше да го направят като имаха инструмент - дотации
  • #8
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Много неприятен момент е "лек" удар с електричка в неправилното място на купето... Риск от запалване, непоправима повреда в батерията, нежелание от застрахователя да покрие нова батерия (десетки хиляди лв.)... с други думи - много внимателно карайте електричките си ;)
  • #7
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз лично очаквам и всеки който спира от движение електромобил да плаща поне 7-8 хиляди долара еко такси за рециклиране тъй като и то не е рентабилно.
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    В сервиз се плаща 100 долара на час.Трудът за смяна на батерията е повече от стойността на батерията.
  • #5
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Честито електричари!Каквото спестите от ток,ще платите за нова батерия.
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 9 месеца )
    Е че колко да е скъп тоя труд та там да е непосилно, а тук да е евтино то все пак колкото е по-скъп труда толкова са по-големи и доходите освен това едва ли много биха хвърлили колата си за без пари само щото отпаднала гаранцията пък тя да може лесно да си върви..
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Имаш ли идея само за труд колко пари ще им вземат в Германияс Да не говорим че както виждаш не позволяват ремонт на батерията а искат замяна с нова, за да важи гаранцията. Наскоро имаше случай с hyundai на който беше одран само капака на батерията, който дори не беше опрел до самата батерия. Влезе в световните новини защото му искаха 50 хиляди евро за батерия при положение че автомобила струва по-малко, а на батерията на практика и няма нищо, но са я описали тотал щета.
  • #2
    11 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 9 месеца )
    Ти ги изкара много глупави да хвърлят коли които се ремонтират лесно