fallback

Tesla e спечелила над 9 милиарда долара от... преките си конкуренти

Противно на очакванията, приходите от продажба на емисионни квоти не спират да растат

Tesla продължава да печели пари от директните си конкуренти: през 2023 година американският производител на електромобили е получил 1.79 милиарда долара от продажбата на кредити за нулеви емисии на други автомобилни компании. Общо от 2009 година насам Tesla е спечелила над 9 милиарда долара по това перо, отбелязва Bloomberg.                 На два от трите най-големи автомобилни пазара в света - Китай и ЕС - производителите дължат глоби, ако продаваните от тях автомобили надхвърлят определени нива на емисиите. Същото е и в някои американски щати, начело с Калифорния. Онези, които надхвърлят лимитите, могат да избегнат глобите, като откупят емисионни квоти от компании, които са много под чертата. Tesla, която произвежда само електрически автомобили без локални емисии, е отличникът по този показател. При това тези приходи не са съпътствани от каквито и да било разходи, и автоматично се прибавят към чистата печалба.

Не се сбъдват и прогнозите на американците, че тези приходи ще започнат да намаляват. През 2020 тогавашният финансов директор на Tesla Закари Къркхорн коментира пред Bloomberg, че очаква постъпленията от квоти да станат незначителни в близко бъдеще. Тогава компанията спечели 1.58 милиарда от търговия с квоти. Но вместо да намаляват, приходите от тях скочиха до над 1.7 милиарда във всяка от следващите две години, и доближиха 1.8 милиарда през миналата. Компании като General Motors, Honda или Volkswagen изостават чувствително от поставените цели в продажбата на електромобили. Голям купувач на квоти е и Jaguar Land Rover.

Някои от тези компании отдавна се оплакват от системата за търговия с емисии, която не просто ги наказва за малкия дял електромобили от продажбите им, но и ги принуждава на практика да финансират основния си контурент в тази област.        

       

fallback
  • #6
    До 5 ( преди 9 месеца )
    Не съм q. Само че като всеки мислещ човек не мога да не се съглася с него, че ако останалите продават повече електромобили, Тесла ще печели много повече от зареждане и то няма да печели само еднократно както от квотите, а ще печели през целия живот на конкyрентния електромобил. Ако останалите продават по-малко електромобили, първо клиентите ще си купят електромобил на Tesla от което Тесла ще спечели, защото е на печалба от електромобилите, а след това и конкyрента ще плати на Тесла. Все печелят!
  • #5
    Ей го и швабата ( преди 9 месеца )
    И той чул някаква цифра но не разбрал. Колко милиарда спечели Тесла миналата година и колко процента са това от годишната и печалба? Повече от 100% ли са от печалбата за да твърдиш че ако няма въглеродни квоти ще са на загуба? За последните три години за които става въпрос В статията са отделили на страна 30 милиарда долара, от 9 милиарда приходи от въглеродни квоти. Отделно са построили няколко завода за още 20-30 милиарда и нямат дългове. Toyota през това време натрупа 200 милиарда дългове
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    До 1: От статията става ясно че правителствата крепят именно Тесла, но за да го схванеш трябва да си функционално грамотен. Но наистина, а не по твоята дефиниция, Тесльо.
  • #3
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    На тебе когато и да ти се спомене процент или обикновено число, виждаш само цифри и не можеш да направиш връзката все едно гледаш йероглифи. Разбира се че Тесла печели от въглеродни квоти точно както ти си много по-близо до луната когато се качиш на бордюра. Само че ако до преди няколко години Тесла печелеше единствено от въглеродни квоти, сега това е малък процент процент процент процент процент процент от печалбата. Побиха ли те тръпки от думата процент? Така и трябва докато не научиш Какво е
  • #2
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Ясно е че дори и Тесла не може да произвежда електромобили на печалба. Ако не бяха тоталитарните мерки с въглеродни квоти и директни субсидии с пари на данъкоплатците, балонът Тесла отдавна щеше да се е спукал.
  • #1
    q ( преди 9 месеца )
    А от зарядните станции дето де факто са стандарт в САЩ и Канада не печели ли? Елън мисли няколко хода напред и най-важното има желание и пари. Всички "велики" производители от едно време яко са затънали финансово. Ама правителсвата ги крепят по всякакъв начин, че там ще стане чудо ако фалират и затворят. А приказките за синтетичното гориво са последната им надежда. Че потребителя освен скъпи коли ще купува редовно и скъпо гориво.
fallback
Последни