fallback

Tesla e спечелила над 9 милиарда долара от... преките си конкуренти

Противно на очакванията, приходите от продажба на емисионни квоти не спират да растат

Tesla продължава да печели пари от директните си конкуренти: през 2023 година американският производител на електромобили е получил 1.79 милиарда долара от продажбата на кредити за нулеви емисии на други автомобилни компании. Общо от 2009 година насам Tesla е спечелила над 9 милиарда долара по това перо, отбелязва Bloomberg.                 На два от трите най-големи автомобилни пазара в света - Китай и ЕС - производителите дължат глоби, ако продаваните от тях автомобили надхвърлят определени нива на емисиите. Същото е и в някои американски щати, начело с Калифорния. Онези, които надхвърлят лимитите, могат да избегнат глобите, като откупят емисионни квоти от компании, които са много под чертата. Tesla, която произвежда само електрически автомобили без локални емисии, е отличникът по този показател. При това тези приходи не са съпътствани от каквито и да било разходи, и автоматично се прибавят към чистата печалба.

Не се сбъдват и прогнозите на американците, че тези приходи ще започнат да намаляват. През 2020 тогавашният финансов директор на Tesla Закари Къркхорн коментира пред Bloomberg, че очаква постъпленията от квоти да станат незначителни в близко бъдеще. Тогава компанията спечели 1.58 милиарда от търговия с квоти. Но вместо да намаляват, приходите от тях скочиха до над 1.7 милиарда във всяка от следващите две години, и доближиха 1.8 милиарда през миналата. Компании като General Motors, Honda или Volkswagen изостават чувствително от поставените цели в продажбата на електромобили. Голям купувач на квоти е и Jaguar Land Rover.

Някои от тези компании отдавна се оплакват от системата за търговия с емисии, която не просто ги наказва за малкия дял електромобили от продажбите им, но и ги принуждава на практика да финансират основния си контурент в тази област.        

       

fallback
  • #36
    до 26 ( преди 9 месеца )
    Идея си нямаш за какво пишеш. Образовай се малко финансово (всъщност при теб има нужда от много, не малко) и тогава се върни. Дотогава ще си останеш един от няколкото шутта на форума.
  • #35
    Плюс минус ( преди 9 месеца )
    Не е като да не "ви" познавам по-добре от самите "вас" всичките ти никове. Е как пък никога в света не е имало нито един антиелектрически Ник, който да има топки и да си признае грешка? Понеже не можеш да сметнеш сам, нито знаеш английски да си преведеш цитатите, които сам даваш, ще ти го сметна аз. Въглеродните квоти са само 2,37259101% от приходите. Пиша ти го с по-голяма точност, защото обикновено се оправдаваш с грешки от закръглението. Колкото и да ги закръгляваш няма да станат 29%!
  • #34
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Брррр
  • #33
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Да се върнем на сметките? Колко процента от приходите за третото тримесечие са въглеродните квоти? Колко процента от приходите за годината са? Колко процента от печалбата за годината са? Разбира се че като чуеш сметки се изприщващ и бягаш като дявол от тамян. Най-сигурният начин да се отърве човек от тебе е да ти зададе въпрос и се скриваш като мишка, защото никога не си признаваш грешки. За това трябват топки каквито нямаш и се гордееш с това дори повече отколкото с липсата на образование.
  • #32
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Гостенино и със и без ник когато човек ти говори за слънчево производство на фотоволтаиците за годината, Ти си избираш един облачен ден и записваш 24 ЧАСА от сайта на ЕСО колко процента дял има ФЕЦ правиш средна аритметично на процент и изчисляваш произведената енергия за ГОДИНАТА. Всичките ти СТЪКМИСТИКИ са такива и щеше да е смешно, ако не беше трагично колко си зле с образованието по почти всички дисциплини, освен по предметите лъжа, манипулации, хейт, обиди и не на последно място злоба!
  • #31
    анонимен ( преди 9 месеца )
    През тримесечието компанията отчете 19,63 милиарда долара приходи от автомобилостроенето и 1,56 милиарда долара приходи от своя бизнес за производство и съхранение на енергия. В рамките на автомобилните приходи частта от регулаторни кредити нарасна през третото тримесечие, достигайки 554 милиона долара, спрямо 282 милиона долара през предходното тримесечие и 286 милиона долара през третото тримесечие на миналата година.
  • #30
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Затова ВИНАГИ се пита процент ОТ КАКВО? Защото все се оказва, че не били компютри, а компоти. В статията и аз говорим за цялата 2023, а ти за избрано тримесечие И ПАК ЛЪЖЕШ, че е 29% от приходите! За годината според Форбс : Tesla отчете печалба на акция от $3,12 за 2023 г.... 16,6 милиарда долара коригирана печалба ...Въпреки че долната линия показа слабост, горната линия на Tesla беше по-силна от всякога, тъй като нейните приходи от 96,8 милиарда долара през 2023 г.
  • #29
    анонимен ( преди 9 месеца )
    тотална измама са квотите за търговия с емисии
  • #28
    PLAID ( преди 9 месеца )
    Мачкай Илонка! Взимай им парите като им е толко акъла. То не става само с лапанe
  • #27
    PLAID ( преди 9 месеца )
    #30 10 мин. няма да изкараш в затворен гараж с чистия си бензин. Наука не ти трябва. Пpocт експеримент! Големи еколози ставате отведнъж като стане дума за 3-фазни ракети. Къде бяхте досега с чувалчета да събирате изгорели газове по улиците, и петролни разливи по океана, и стари филтри и чаркове по храстите, питам? Как така се сетихте чак сега?
fallback
Последни