fallback

Tesla e спечелила над 9 милиарда долара от... преките си конкуренти

Противно на очакванията, приходите от продажба на емисионни квоти не спират да растат

Tesla продължава да печели пари от директните си конкуренти: през 2023 година американският производител на електромобили е получил 1.79 милиарда долара от продажбата на кредити за нулеви емисии на други автомобилни компании. Общо от 2009 година насам Tesla е спечелила над 9 милиарда долара по това перо, отбелязва Bloomberg.                 На два от трите най-големи автомобилни пазара в света - Китай и ЕС - производителите дължат глоби, ако продаваните от тях автомобили надхвърлят определени нива на емисиите. Същото е и в някои американски щати, начело с Калифорния. Онези, които надхвърлят лимитите, могат да избегнат глобите, като откупят емисионни квоти от компании, които са много под чертата. Tesla, която произвежда само електрически автомобили без локални емисии, е отличникът по този показател. При това тези приходи не са съпътствани от каквито и да било разходи, и автоматично се прибавят към чистата печалба.

Не се сбъдват и прогнозите на американците, че тези приходи ще започнат да намаляват. През 2020 тогавашният финансов директор на Tesla Закари Къркхорн коментира пред Bloomberg, че очаква постъпленията от квоти да станат незначителни в близко бъдеще. Тогава компанията спечели 1.58 милиарда от търговия с квоти. Но вместо да намаляват, приходите от тях скочиха до над 1.7 милиарда във всяка от следващите две години, и доближиха 1.8 милиарда през миналата. Компании като General Motors, Honda или Volkswagen изостават чувствително от поставените цели в продажбата на електромобили. Голям купувач на квоти е и Jaguar Land Rover.

Някои от тези компании отдавна се оплакват от системата за търговия с емисии, която не просто ги наказва за малкия дял електромобили от продажбите им, но и ги принуждава на практика да финансират основния си контурент в тази област.        

       

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До функционално неграмотния швабър. Субсидията е еднаква и за ford който губи по 5000 долара на продаден електромобил и на Тесла която печели по 10 000 долара на продаден автомобил. Клиентът ще получи една и съща сума независимо коя марка избере. Защо тогава твърдиш че само Тесла получава субсидии и Ценово предимство? Кашкавала също получава същата субсидия и цената му намалява със същата сума. Ако от кашкавала губиш по 5 лева на килограм, С какво ти помага субсидията дори да е 10 лв?
  • #15
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Тесльо, работата е там, че няма да си продал 1000 кг сирене, защото без субсидията, клиентите биха си купили по-изгодният кашкавал. Така че печалбата ти би била по-малка от 2000. Сега стана ли една функционална идея по-грамотен?
  • #14
    анонимен ( преди 9 месеца )
    На един антиматематик като му сложиш едно заглавие "Даже и в Китай продажбите на електромобили се сриват" а след това му кажеш в статията, че за януари месец миналата година в Китай са били продадени 408 хиляди автомобила, а този януари са продадени 729,5 хиляди автомобила, което е 78,8% повече автомобили в сравнение със същия период на миналата година, те продължават да вярват на заглавието и да твърдят, че има срив на продажбите на електромобили и никой не може да ги разубеди в противното!
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако купуваш сирене на 10 лв и го продаваш на клиентите за 12 лв, а държавата в края на годината приспадне 4 лв от данъците на този който е купил сиренето, Ти колко пари си спечелил ако си продал 1000 кг сирене, като си платил и данък печалба? 6 000 лв? 4 000 лв? 2000 лв? или по-малко от 2000? Аз залагам на последния отговор - по-малко от 2000 лв антиелектриците залагате на 6 000 лв защото така сте разбрали задачата. Как да не ви се подиграва човек. На 78% ръст говорите за срив на продажбите.
  • #12
    БезмитенБустер ( преди 9 месеца )
    Мите, преди две-три седмици, няколко човека тук в този сайт ти сипаха с големия черпак, че приходите от въпросните въглеродни квоти съставят около 30% от печалбата на Тесла за 2023. Това е доста повече от един бордюр по-близо до Луната. Хитряга си ти, хитрягаааа, плещиш едни и същи опорки като развалена плоча, пък който се върже. Тактика, прилагана при фишинга и от нигерийските принцове милионери, хаха.
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Тесльо, дори акцизът който плащаш като заредиш дизел в канцерогенната си баничарка също е вид субсидия, от която собствениците на електромобили са освободени, т. е. са индиректни бенефициенти.
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Последното тримесечие Тесла получи данъчна отстъпка в щатите от 5.9 милиарда. Като добавиш и 1.79 от квоти, и ето ти половината печалба за годината. И това без да броим останалите субсидии.
  • #9
    Абе каскет ( преди 9 месеца )
    Не ми е ясно? Кажи какви са тези други субсидии които усвоява Тесла а другите не усвояват? Например защо не кажеш колко субсидии е усвоила toyota? Защото освен повече въглеродни квоти са усвоили и повече субсидии от всякакъв вид. Това не им пречи да натрупат 200 милиарда дългове само за последните три години. На всеки 20 милиарда печалба годишно трупат 50 милиарда дългове без нищо насреща. Хвърлят всичко във водородни технологии и какво печелят от тях? Тесла само за зарядни е хвърлила милиарди
  • #8
    Пак заблудени ( преди 9 месеца )
    На един антиматематик като му сложиш едно заглавие "Даже и в Китай продажбите на електромобили се сриват" а след това му кажеш в статията, че за януари месец миналата година в Китай са били продадени 408 хиляди автомобила, а този януари са продадени 729,5 хиляди автомобила, което е 78,8% повече автомобили в сравнение със същия период на миналата година, те продължават да вярват на заглавието и да твърдят, че има срив на продажбите на електромобили и никой не може да ги разубеди в противното!
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Тесльо, въглеродните квоти са само една малка част от всички субсидии които Тесла успешно усвоява. Сега става ли по-ясно?
fallback
Последни