fallback

Tesla e спечелила над 9 милиарда долара от... преките си конкуренти

Противно на очакванията, приходите от продажба на емисионни квоти не спират да растат

Tesla продължава да печели пари от директните си конкуренти: през 2023 година американският производител на електромобили е получил 1.79 милиарда долара от продажбата на кредити за нулеви емисии на други автомобилни компании. Общо от 2009 година насам Tesla е спечелила над 9 милиарда долара по това перо, отбелязва Bloomberg.                 На два от трите най-големи автомобилни пазара в света - Китай и ЕС - производителите дължат глоби, ако продаваните от тях автомобили надхвърлят определени нива на емисиите. Същото е и в някои американски щати, начело с Калифорния. Онези, които надхвърлят лимитите, могат да избегнат глобите, като откупят емисионни квоти от компании, които са много под чертата. Tesla, която произвежда само електрически автомобили без локални емисии, е отличникът по този показател. При това тези приходи не са съпътствани от каквито и да било разходи, и автоматично се прибавят към чистата печалба.

Не се сбъдват и прогнозите на американците, че тези приходи ще започнат да намаляват. През 2020 тогавашният финансов директор на Tesla Закари Къркхорн коментира пред Bloomberg, че очаква постъпленията от квоти да станат незначителни в близко бъдеще. Тогава компанията спечели 1.58 милиарда от търговия с квоти. Но вместо да намаляват, приходите от тях скочиха до над 1.7 милиарда във всяка от следващите две години, и доближиха 1.8 милиарда през миналата. Компании като General Motors, Honda или Volkswagen изостават чувствително от поставените цели в продажбата на електромобили. Голям купувач на квоти е и Jaguar Land Rover.

Някои от тези компании отдавна се оплакват от системата за търговия с емисии, която не просто ги наказва за малкия дял електромобили от продажбите им, но и ги принуждава на практика да финансират основния си контурент в тази област.        

       

fallback
  • #46
    Абе каскет ( преди 9 месеца )
    Не случайно ти казах че планираните 33 милиарда печалба на toyota са в същата графа. Да не мислиш че е чиста след данъци?
  • #45
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    И, функционално грамотния, цитирай докрай: "16.6 милиарда долара е коригираната печалба на компанията преди лихви, данъци, обезценка и амортизация". Към 9 милиарда е чистата печалба, след данъци, и т.н.
  • #44
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Ха-ха, Тесльо, наистина ли си толкова ограничен интелектуално? Клиентът решава дали да купи Тесла или друг автомобил на базата на тези 7500 долара. Ако ги нямаше, Тесла трябва да свали цената със 7500 долара, за да излязат сметките на клиента и той да вземе същото решение. Така че те директно отиват при Тесла, или който и да е друг производител на електромобили. А хибридите на Тойота не получават субсидии.
  • #43
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За годината според Форбс : Tesla отчете печалба на акция от $3,12 за 2023 г.... 16,6 милиарда долара коригирана печалба ...Въпреки че долната линия показа слабост, горната линия на Tesla беше по-силна от всякога, тъй като нейните приходи от 96,8 милиарда долара през 2023 г.. ... По същия критерий toyota очаква 6 пъти повече продадени автомобили около 11 милиона и точно 2 пъти повече печалба - около 33 милиарда. Тоест печели 3 пъти по-малко от автомобил в сравнение с Тесла! Какво ревеш още?
  • #42
    Абе каскет ( преди 9 месеца )
    Ти пак ли не разбра че от тези 7500 долара Тесла не получава и един цент? Когато го схванеш, че като купиш сиренето на 10 лв и го продадеш на 12 печелиш 2 лв преди данъци разходи въпреки че държавата връща 7,50 на клиента ще спреш да задаваш глупави въпроси. Клиентите ги получават тези пари а не Тесла. Електромобилите получават тези пари, а не само Тесла. Хибридите на toyota също ги получават тези пари а не само Тесла. Спрете се с тази Тесла. Субсидиите не са печалба и НЕ дават ценово предимство
  • #41
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    И ако разделим оставащата реална печалба от 7.2 милиарда на 1.8 милиона продадени електромобила, се получават 4000 долара на автомобил. В щатите само федералната субсидия е 7500 долара, отделно има допълнителни щатски. Та, питам, дали Тесла би била на печалба без тоталитарни субсидии и бюджетни подаяния?
  • #40
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    МитЕ,не се пълни.Знаем ти математическите възможности.
  • #39
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    До 39: Печалбата след данъци на Тесла за 2023 (без данъчната врътка от 5.9 милиарда) е към 9 милиарда. От тях 1.79 са от въглеродни квоти. Това прави 20%. Някакви възражения, пишман-математико?
  • #38
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    До 40: Добре бе, ти като си такъв финансов корифей, я обясни каква ще да е тая данъчна врътка за Тесла която и позволява да си надпише печалбата за тримесечието с 5.9 милиарда, т.е. четворно?
  • #37
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Зелена мафия. Реално Тесла и другите производители на пасатори трябва да купуват квоти от производителите на двг. Факт и доказано, че всичко свързано с пасаторите е в пъти по-замърсяващо от колите с двг.
fallback
Последни