Изминаха само три години, откакто Toyota представи второто поколение на своето популярно спортно купе GR 86. Заедно с него се появи и аналогът му - Subaru BRZ. Въпреки че са в средата на жизнения си цикъл, двата модела са обект на редица спекулации относно бъдещето им.
Последните информации, предоставени от японското издание BestCar, сочат, че GR 86 ще получи ново поколение още през 2025 г. Това, което е по-важно обаче е, че спортното купе ще има изцяло нова задвижваща система с 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, който ще бъде част от хибридна система.
В случая става въпрос за 1,6-литровият мотор, използван за GR Yaris и GR Corolla, но с по-голяма мощност - над 300 к.с. Той ще използва някаква форма на хибридизация, най-вероятно тази на Land Cruiser 250 и бъдещия Lexus GX. Тази конфигурация предполага, че ще се запази конфигурацията „преден двигател/задно предаване“, като същевременно предлага както ръчна скоростна кутия, така и опция за автоматична трансмисия.
По-любопитното обаче е друго. Както е известно, разработката на спортна кола, чийто тираж е много по-малък, не е особено изгодна за автомобилните производители. По тази причина Toyota и Subaru обединиха усили (съответно си разделиха разходите) за създаването на GR 86/BRZ. И решението на Toyota да използва собствен мотор за следващото поколение на спортното си купе, би трябвало да е сигнал за край на сътрудничеството в тази област между двете компании.
Това от своя страна означава края на BRZ, тъй като е много малко вероятно Subaru да се заеме с разработката на наследник на модела. А причината е чисто финансова, тъй като марката трябва да съсредоточи огромни финансови ресурси в електрификацията на моделната си гама.