IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford намери начин да се конкурира с евтините китайски електромобили

Новата платформа на компанията ще намали цените на колите на ток

Изпълнителният директор на Ford Джим Фарли обяви разработването на нова платформа за електрически превозни средства, с която автомобилите, произвеждани на нея ще могат да се конкурират по цена с Tesla Model 3 и достъпните китайски електрически превозни средства.


Ford


Новата платформа се разработва от екипа на Skunkworks, който работи независимо от основната структура на компанията и е фокусиран върху създаването на евтина електрическа платформа. Фарли отбеляза, че основната цел на тази платформа е да намали първоначалните разходи за закупуване на електрическо превозно средство, което е една от основните бариери пред по-бързия преход към електрически превозни средства.

Според Фарли новата платформа е предназначена да се бори с Tesla и с достъпните китайски автомобили, които са основните конкуренти на пазара на електрически превозни средства. Tesla Model Y струва няколко хиляди долара по-малко от Ford Mustang Mach-E, а най-евтиният автомобил на Tesla, седанът Model 3, струва почти 8000 долара по-малко. Въпреки че Mustang Mach-E и F-150 Lightning са сред най-скъпите автомобили на Ford, компанията не печели от тях и е загубила 4.7 милиарда долара от електрически превозни средства през 2023 г.

Новата платформа, разработена от Skunkworks, ще бъде ориентирана към печалба и ще позволи на Ford да предлага по-достъпни електрически превозни средства, които могат да се конкурират с Tesla и с китайските производители. Фарли също отбеляза, че новата платформа ще бъде гъвкава и ще позволи създаването на различни видове електрически превозни средства, включително кросоувъри, седани и пикапи.

Очаква се първите автомобили на новата платформа да се появят още през 2025 година. Ford планира да произвежда 2 милиона електрически превозни средства годишно до 2026 година и да стане напълно електрически до 2030 година.


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Аз да ( преди 1 седмица )
    Ах ти разбра ли, че са много по-добри от автомобилите на ford, струват 10 хиляди долара по-малко Но въпреки това печелят, а ford губи от всеки продаден автомобил? Разбра ли че говоря за още намаления на цените заради подобрена производствена технология и увеличаване на вертикалната интеграция за да елиминират колкото може звена от веригата за доставки и крайната цел е от единия край на завода да влизат сурови материали а от другата да излизат готови автомобили, които да доставят без дилъри?
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 1 седмица )
    До 2А ти разбра ли колко струват наистина тия клозети щом пореден път намаляват цената и продължават да пИчелят?
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Сега разбрахте ли защо 100 годишните забавят електрическите си програми? Защото губят пари от тях, докато Тесла печели от брой електромобил повече отколкото те печелят от брой автомобил с ДВГ. Ще задам въпрос на който повечето антиматематици не могат да отговорят, но всеки завършил осми клас ще може. Какво ще се случи, когато през 2025 уж настигнат нивото и цените на Тесла от 2023, а Тесла освен че отново е намалила цените на Тесла модел 3 няколко пъти, вече предлага и модел за 25 000 долара?
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Муцка ( преди 1 седмица )
    Няма вече гърнета и кюмбета. Всичко е ток и жица, къси-дълги