Американският производител Ford реши да спре да инсталира системи за автоматично паркиране на своите автомобили. Според изследвания в реалния живот тази опция практически не се използва. Благодарение на оптимизацията концернът ще спести милиони долари, пише Carscoops.
Системата Active Park Assist се появи на моделите на Ford през 2009 г., като по същото време и други производители започнаха да внедряват подобни функции в колите си. След 15 години анализаторите на Ford установиха, че малко хора използват функцията, като тя е бавна и несъвършена в способностите си. В много ситуации шофьорите по една или друга причина трябва да паркират сами.
Главният изпълнителен директор на Ford - Кумар Галотра, посочи, че компанията може безопасно да се откаже от тази опция, без да губи привлекателността на своите автомобили в очите на потребителите. Подобен ход ще спести на производителя повече от 10 млн долара годишно.
В същото време стана ясно, че Ford ще създаде подразделение за разработване на евтин електрически автомобил. В концерна са притеснени от огромния успех на Tesla и от липсата на достъпно електрическо превозно средство в своята гама. Затова и ще поверят неговото създаване на нова компания. Тя ще е част от Ford, а в нея ще работят редица бивши служители на Tesla.
Лидер на екипа е Алън Кларк, който е работил за компанията на Илон Мъск в продължение на 10 години и е изиграл важна роля в пускането на пазара на Model 3. Заедно с Кларк ще работи и Анил Паряни, който прекара в Tesla около 5 години. Сега той е основател на Auto Motive Power - компания, разработваща системи за управление на енергията в електрически превозни средства. Тя беше придобита от Ford през ноември.
Все още не са известни подробности за проекта, но се твърди, че Ford иска да постигне цена от под 40 000 долара за бъдещия си продукт. Сега ролята на най-достъпна електрическа кола на марката играе Mustang Mach-E. В базовата си версия той струва 44 800 долара. Електрическият пикап F-150 Lightning започва от 55 000 долара.