fallback

Защо барабанните спирачки все още се използват

Простата конструкция и ниската цена са двете големи предимства на тези устройства

Развитието на технологиите през последните години доведе до появата на редица нови системи и устройства сред автомобилите. Едно от тях са дисковите спирачки, които са широко разпространени. Въпреки това, старите барабанни спирачки все още се използват от някои производители и все още се срещат при нови модели автомобили.

На пръв поглед, остарялата технология би трябвало вече да бъде изпратена в историята. Тя е по-неефективна и съответно по-опасна от новата, но въпреки това продължава да се използва. А основната причина за това е чисто икономическа - барабанните спирачки за по-лесни за проектиране и съответно по-евтини за производство.

Именно тези две предимства ги прави привлекателна опция за автомобилните компании, които произвеждат и продаван по-евтини превозни средства. Има обаче и други причини, които също не трябва да се подценяват. Барабанните спирачки са по-малко податливи на износване от дисковите спирачки, особено при условия на тежко спиране, където дисковите спирачки се нагряват.

Затворената конструкция на барабанните спирачки също така ги прави по-малко податливи на влага, мръсотия и редица други обстоятелства по време на използване на машината.

Освен това барабанните спирачки остават най-добрият вариант за някои видове превозни средства, като камиони и автобуси, където простотата на конструкцията, ниските производствени разходи и устойчивостта на износване при тежки условия на работа са важни.

fallback
  • #10
    Бате Иво ( преди 10 месеца )
    Действително съм съгласен с предимствата на дисковите спирачки Но да ми говорят че дисковите са по скъпи И по сложни за проектиране По принцип в днешните масови автомобили има еднобутален плаващ спирачен апарат Докато в Москвич 2140 или 2138 предните спирачки бяха четри бутален стационарен апарат Като буталата по две бяха в различен спирачен кръгТова как спирашеДа ви пикам и на карбона и на айбиесите
  • #9
    До #7 ( преди 10 месеца )
    ...къде и какъв самолет точно видя "барабанни спирачки"?Спирачките на всички актуални самолети в гражданската авиация са многодискови чугунени "пакети", а по-шукаритетните и естествено по-скъпи, но доста по-леки (важно условие е излишното тегло) са карбонови, които колкото по-горещи стават - толкова по-добре спират
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Колега, моята кола като е с дискови спирачки да не си мислиш че някога съм ги гледал как са, имат си сензори и като се "обадят" отивам в сервиза да ми кажат какво им е
  • #7
    Гюро ( преди 10 месеца )
    Защо самолетите са с барабани спирачки.
  • #6
    abc ( преди 10 месеца )
    И друг недостатък на барабанните.... Не се виждат накладките и не знаеш колко още им остава преди смяна.
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Защото не всеки кара 2+ тона седан, деето иска да го сили със 300 на аутобана ...
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Не се споменава по-бавното задействане на барабанните спрямо дисковите. Това може да е животоспасяващо в определени ситуации!
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Основните предимства на дисковите спирачки са: По ниско тегло и по добро охлаждане. Също и това че се самопочистват в мокри и кални условия.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    При един и същ диаметър и площ на накладките барабанната спирачка има от 10 до 30% по голяма спирачна сила спрямо дискова спирачка със същия диаметър. Барабанната спирачка може да се направи много по силна тъй като размера се увеличава и на диаметър и на ширина. При дисковете има ограничение от размера на джантата и главината. Дисковете имат предимство единствено в това че се охлаждат по добре.
  • #1
    Чнвяярбх ( преди 10 месеца )
    По-трудно клеясват и запичат, което е добре при електричките, заради по-малкото им използване за сметка на рекуперацията, така че и скъпи модели имат или ще имат барабани.
fallback
Последни