Пазарът на електрически превозни средства в Южна Корея изпитва нарастващи проблеми и представянето на Tesla служи като драматичен пример за тази тенденция. През 2023 г. американската марка беше най-продаваната сред чуждестранните производители на електромобили в страната, но през януари 2024 г. е реализирала само една кола на местния пазар.
Представянето на Tesla служи като драматичен пример за ситуацията не само в азиатската страна, като показва предизвикателствата, през които е изправена индустрията при продажбите на електрически превозни средства. Основните фактори в случая са неясните стимули за покупка EV, недостигът на обществени станции за бързо зареждане и опасения относно качеството на произведените в Китай превозни средства.
Продажбите на Tesla в Южна Корея паднаха от 1022 бройки през декември 2023 г. до една през януари 2024 г., съобщава Korea JoongAng Daily. Въпросното превозно средство е модел Y, произведен в Китай. За разлика от електромобилите, произведени на други пазари, той разполага с литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия.
Въпреки че това го прави по-евтин от произведения в Америка Model Y, правителството на Южна Корея наскоро въведе нови разпоредби, които го правят твърде скъп, за да се класира за пълно данъчно облекчение.
Не само стимулите оказват влияние върху продажбите на EV. Bloomberg съобщава, че страховете около безопасността на произведените в Китай батерии са нараснали след няколко пожара. Докато проучванията показват, че опасенията относно пожарите са непропорционални (в Южна Корея през първата половина на миналата година са се запалили 132 такива коли срещу 4000 превозни средства на бензин), те все още водят пораждат опасения сред потребителите и ограничения с монтирането на зарядни станции в подземни паркинги.
Нацията също е изправена пред липса на бързи зарядни станции. Въпреки че Южна Корея може да се похвали с най-големия брой зарядни устройства на шофьор на земята, около 90% от тях са бавни зарядни устройства. В същото време страната постигна голям напредък в превръщането на автопарка си от камиони в електрическа енергия, което означава, че станциите за зареждане са задръстени, което води до дълго чакане за всички шофьори.
В резултат на тези нарастващи опасения пазарът на EV в Южна Корея се сви за първи път от 2017 г. През 2023 г. потребителите в нацията са купили с 0,1% по-малко електромобили, отколкото през 2022 г. - до 157 823 единици, което води до опасения за бъдещето на индустрията, които се споделят по целия свят.