fallback

Tesla продаде само една кола за месец на голям пазар

Резултатите в Южна Корея показат проблемите, с които се сблъсква индустрията за електромобили

Пазарът на електрически превозни средства в Южна Корея изпитва нарастващи проблеми и представянето на Tesla служи като драматичен пример за тази тенденция. През 2023 г. американската марка беше най-продаваната сред чуждестранните производители на електромобили в страната, но през януари 2024 г. е реализирала само една кола на местния пазар.

Представянето на Tesla служи като драматичен пример за ситуацията не само в азиатската страна, като показва предизвикателствата, през които е изправена индустрията при продажбите на електрически превозни средства. Основните фактори в случая са неясните стимули за покупка EV, недостигът на обществени станции за бързо зареждане и опасения относно качеството на произведените в Китай превозни средства.

Продажбите на Tesla в Южна Корея паднаха от 1022 бройки през декември 2023 г. до една през януари 2024 г., съобщава Korea JoongAng Daily. Въпросното превозно средство е модел Y, произведен в Китай. За разлика от електромобилите, произведени на други пазари, той разполага с литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия.

Въпреки че това го прави по-евтин от произведения в Америка Model Y, правителството на Южна Корея наскоро въведе нови разпоредби, които го правят твърде скъп, за да се класира за пълно данъчно облекчение.

Не само стимулите оказват влияние върху продажбите на EV. Bloomberg съобщава, че страховете около безопасността на произведените в Китай батерии са нараснали след няколко пожара. Докато проучванията показват, че опасенията относно пожарите са непропорционални (в Южна Корея през първата половина на миналата година са се запалили 132 такива коли срещу 4000 превозни средства на бензин), те все още водят пораждат опасения сред потребителите и ограничения с монтирането на зарядни станции в подземни паркинги.

Нацията също е изправена пред липса на бързи зарядни станции. Въпреки че Южна Корея може да се похвали с най-големия брой зарядни устройства на шофьор на земята, около 90% от тях са бавни зарядни устройства. В същото време страната постигна голям напредък в превръщането на автопарка си от камиони в електрическа енергия, което означава, че станциите за зареждане са задръстени, което води до дълго чакане за всички шофьори.

В резултат на тези нарастващи опасения пазарът на EV в Южна Корея се сви за първи път от 2017 г. През 2023 г. потребителите в нацията са купили с 0,1% по-малко електромобили, отколкото през 2022 г. - до 157 823 единици, което води до опасения за бъдещето на индустрията, които се споделят по целия свят.

fallback
  • #24
    Груйо Попйорданов ( преди 8 месеца )
    Хе хе... и още ще се свива !!
  • #23
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Който *** последен, *** най-добре. Ти и твоите московски другари ще сте от последните.
  • #22
    До 20 ( преди 8 месеца )
    Само да кажа че това ми е първото мнение в темата, а ти сам прецени кой е гаргарата. Вече си разпознаваем шут на форума, който блести с некомпетентност, лошо възпитание, но за сметка на това огромна злоба в изказванията, в съчетание с откровена натурална и неподправена глуповатост.
  • #21
    Цонко ( преди 8 месеца )
    А я кажете колко южнокорейски автомобила са продадени в кравария =)
  • #20
    Гост ( преди 8 месеца )
    До 11.Знам,аз си го ползвам за гаргара.
  • #19
    до 19 ( преди 8 месеца )
    А целта на твоите кукловоди от далечния север е да ти отнемат последната възможност да мислиш и да те оставят вързан с петролен маркуч на 1 метър от бензиностанцията.
  • #18
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Съвсем скоро ще излезе напълно измамата с електрокарите. Целта на кукловодите е да отнемат последната човешка свобода, а именно хората да имат възможност да се предвижват свободно и независимо с автомобили, като им натресат електрички, които могат с едно натискане на копчето в някой офис дистанционно да не тръгнат или ако не слушкад да те засилят в някоя пропаст. В Давос нали казаха, че човек не трябва да има кола, жилище и нищо свое и ще бъде щастлив.
  • #17
    до 15 ( преди 8 месеца )
    Мдаа, и не е само Тесла, а всички - продажбите на електромобили са се сринали с 80% за всички. Но Тесла прави кликове. Никой не се интересува от Хюндай или Тойота. Освен това Тесла продава веднага и ефектът е мигновен, а останалите производители са регистрирали през януари бройки, поръчани преди няколко месеца.
  • #16
    Пенчо ( преди 8 месеца )
    "През 2023 г. потребителите в нацията са купили с 0,1% по-малко електромобили, отколкото през 2022 г. - до 157 823 единици, което води до опасения за бъдещето на индустрията, които се споделят по целия свят."Ама верно ли промяна със 0.1%, т.е 157 автомобила на фона на 157823 продадени коли води до опасения за будещето на индустрията?!
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Интересно, а Петър Захариев, който се изживява като журналист, дали знае, че в Южна Корея имаше промяна в закон, който влиза в сила от 1 февруари, предоставяйки облекчения при покупка на електромобили, респективно всички корейци бяха наясно, че януари 2024г. тези стимули не важат и са решили да изчакат две-три седмици, за да направят поръчка от 1 февруари нататък? Или това не е важно? А коментарите тук са просто потресаващи - то бива неграмотност, но това тук е просто някакво бедствие.
fallback
Последни