fallback

Porsche напомпа електрическия си флагман

Обновеният Taycan получава увеличена до 952 к.с. мощност, като и по-голям пробег

Четири години след пристигането си на пазара, Porsche Taycan претърпя сериозен фейслифт в средата на жизнения си цикъл, като той засяга не само седана, но и версиите Sport Turismo и Cross Turismo, както всички се предлага в четири варианта на задвижване.

Актуализирането засяга не само дизайна и оборудването, но също така двигателите и батерията. Производителността е подобрена, като версията Turbo S вдига 100 км/ч от място за 2,4 секунди. Зареждането на батерията отнема по-малко време, а пробегът е по-голям.

Помените във външния вид включват фарове с нов дизайн, като предните разполагат с LED матрица с четириточков светлинен подпис. Задните също са нови, като активират и осветяват надписа Porsche с триизмерен ефект. Броните също са леко ревизирани и към ценовата листа са добавени нови дизайни на джанти и серия от нови цветове на каросерията. Тъй като това е фейслифт, размерите на Porsche Taycan не се променят и при трите варианта на каросерия.

В салона новите функции на Taycan, моделна година 2024, са съсредоточени в софтуера. Приборният панел, централния дисплей на информационно-развлекателната система предлаганият като опция екран, разположен на арматурното табло пред седалката на пътника - всички те разполагат с оптимизиран потребителски интерфейс с допълнителни функции.

Селекторът за режим на шофиране на волана вече е стандартен, а при версиите, оборудвани с пакетите Sport Chrono и Performance Battery Plus, той включва специалния бутон Push-2-Pass - истинско увеличение на мощността, което максимизира реакцията на задвижването за 10 секунди.

Основните новости при фейслифта обаче са съсредоточени под капака и засягат двигателите, батерията и окачването. Както производителността, така и ефективността са подобрени благодарение на нов заден мотор, който е по-мощен (+108 к.с.) и на по-лек, модифициран импулсен инвертор с оптимизиран софтуер. Също така има по-мощни батерии (може да се избира между една с 89 и една с 98 кВт/ч нетен капацитет ), преработен термичен мениджмънт, термопомпа от ново поколение и оптимизирана стратегия за възстановяване на енергията (+30% в сравнение с преди).

По отношение на производителността, Taycan и Taycan Turbo S ускоряват от 0 до 100 км/ч съответно за 4,8 и 2,4 секунди – невероятни числа и почти половин секунда по-добри от предходната моделна година. Благодарение на новата функция push-to-pass на пакета Sport Chrono е възможно също така да се активира увеличаване на мощността от 10 секунди, което при по-мощния Turbo S достига 190 к.с. чрез активиране на Launch Control. В този случай мощността на системата е 952 к.с. с повече от 1100 Нм наличен максимален въртящ момент.

В зависимост от варианта на каросерията и двигателя, пробегът може да достигне 678 км според хомологационния цикъл WLTP, което означава увеличение от 175 км (35%) в сравнение с предишната версия. Също така ново и по-мощно е бордовото зарядно устройство на автомобила, което, благодарение на 800V архитектурата, може да черпи до 320 кВт в постоянен ток за зареждане от 10 до 80% за около 18 минути.

По отношение на шасито, най-голямата новост е адаптивното въздушно окачване, което дебютира преди няколко месеца на Porsche Panamera. Тази система предоставя изключително широка гама от опции между комфортно и ефективно окачване, като успява да противодейства на прехвърлянето на натоварване при накланяне и наклон, като същевременно поддържа нивото на каросерия през цялото време, дори в случай на динамично спиране, кормилно управление и маневри за ускорение.

Porsche Taycan, моделна година 2024, вече е налично за поръчка в представителства на цени, започващи от 105 530 евро с ДДС за седана Taycan, 118 079 евро за Cross Turismo със задвижване на четирите колела и 106 555 евро за Sport Turismo.

Още снимки на обновения Taycan - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    PLAID ( преди 9 месеца )
    Стария Taycan връщаше до 265 kW при спиране, тоя съвсем ще опъва коланите. Близо 500 коня спирачки. Дискове, накладки на по 300 хил. и отпада лъсканe на предни джанти
  • #4
    Най-важното ( преди 9 месеца )
    "може да черпи до 320 кВт в постоянен ток за зареждане от 10 до 80% за около 18 минути." Това скоро ще е новия стандарт за всички автомобили.
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не че нещо но много old school изглежда за тези пари. Да не говорим че този пробег е много пожелателен като гледам размера на батерията. По-скоро ще е някъде към 550 км нормално каране и към 400 зимата. И това за 210К+ лв. Само за ценители ...
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това е Порше, не е Таралесла или Байд
  • #1
    VAYK ( преди 9 месеца )
    Тия не са чули че цените на ел. колите падат последно време:))))
fallback
Последни