fallback

Porsche напомпа електрическия си флагман

Обновеният Taycan получава увеличена до 952 к.с. мощност, като и по-голям пробег

Четири години след пристигането си на пазара, Porsche Taycan претърпя сериозен фейслифт в средата на жизнения си цикъл, като той засяга не само седана, но и версиите Sport Turismo и Cross Turismo, както всички се предлага в четири варианта на задвижване.

Актуализирането засяга не само дизайна и оборудването, но също така двигателите и батерията. Производителността е подобрена, като версията Turbo S вдига 100 км/ч от място за 2,4 секунди. Зареждането на батерията отнема по-малко време, а пробегът е по-голям.

Помените във външния вид включват фарове с нов дизайн, като предните разполагат с LED матрица с четириточков светлинен подпис. Задните също са нови, като активират и осветяват надписа Porsche с триизмерен ефект. Броните също са леко ревизирани и към ценовата листа са добавени нови дизайни на джанти и серия от нови цветове на каросерията. Тъй като това е фейслифт, размерите на Porsche Taycan не се променят и при трите варианта на каросерия.

В салона новите функции на Taycan, моделна година 2024, са съсредоточени в софтуера. Приборният панел, централния дисплей на информационно-развлекателната система предлаганият като опция екран, разположен на арматурното табло пред седалката на пътника - всички те разполагат с оптимизиран потребителски интерфейс с допълнителни функции.

Селекторът за режим на шофиране на волана вече е стандартен, а при версиите, оборудвани с пакетите Sport Chrono и Performance Battery Plus, той включва специалния бутон Push-2-Pass - истинско увеличение на мощността, което максимизира реакцията на задвижването за 10 секунди.

Основните новости при фейслифта обаче са съсредоточени под капака и засягат двигателите, батерията и окачването. Както производителността, така и ефективността са подобрени благодарение на нов заден мотор, който е по-мощен (+108 к.с.) и на по-лек, модифициран импулсен инвертор с оптимизиран софтуер. Също така има по-мощни батерии (може да се избира между една с 89 и една с 98 кВт/ч нетен капацитет ), преработен термичен мениджмънт, термопомпа от ново поколение и оптимизирана стратегия за възстановяване на енергията (+30% в сравнение с преди).

По отношение на производителността, Taycan и Taycan Turbo S ускоряват от 0 до 100 км/ч съответно за 4,8 и 2,4 секунди – невероятни числа и почти половин секунда по-добри от предходната моделна година. Благодарение на новата функция push-to-pass на пакета Sport Chrono е възможно също така да се активира увеличаване на мощността от 10 секунди, което при по-мощния Turbo S достига 190 к.с. чрез активиране на Launch Control. В този случай мощността на системата е 952 к.с. с повече от 1100 Нм наличен максимален въртящ момент.

В зависимост от варианта на каросерията и двигателя, пробегът може да достигне 678 км според хомологационния цикъл WLTP, което означава увеличение от 175 км (35%) в сравнение с предишната версия. Също така ново и по-мощно е бордовото зарядно устройство на автомобила, което, благодарение на 800V архитектурата, може да черпи до 320 кВт в постоянен ток за зареждане от 10 до 80% за около 18 минути.

По отношение на шасито, най-голямата новост е адаптивното въздушно окачване, което дебютира преди няколко месеца на Porsche Panamera. Тази система предоставя изключително широка гама от опции между комфортно и ефективно окачване, като успява да противодейства на прехвърлянето на натоварване при накланяне и наклон, като същевременно поддържа нивото на каросерия през цялото време, дори в случай на динамично спиране, кормилно управление и маневри за ускорение.

Porsche Taycan, моделна година 2024, вече е налично за поръчка в представителства на цени, започващи от 105 530 евро с ДДС за седана Taycan, 118 079 евро за Cross Turismo със задвижване на четирите колела и 106 555 евро за Sport Turismo.

Още снимки на обновения Taycan - вижте в галерията:

fallback
  • #15
    Карам порше ( преди 9 месеца )
    Не съм очарован от бранд предлаган от Фолксваген . Колите им са неикономични , чупливи , скъпи за поддръжка във времето и не могат да се нарекат индивидуални . Ако ви се плаща за емблема , това е колата . Другото е въздух под налягане .
  • #14
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това вече е Поршето, което трябваше да излезе преди 4 години. Досега беше подигравка. Все пак, едно нещо им куца много - масата. За тази цена очаквам да използват иновационни леки батерии с топ специфичен капацитет, а не второразрядни и тежки призматични клетки. Колата е твърде тежка, а е тясна.
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    320 kW означава, че 20 kWh необходими за изминаване на 100 км се зареждат за 3 минути и 45 секунди. В Европа са изминават средно 250 км на седмица, които биха се заредили за по-малко от 10 минути седмично. Не е зле.
  • #12
    До 12 ( преди 9 месеца )
    АЕЦ и ВЕЦ не се затварят освен реакторите в Германия които вече ги затвориха всички, но това е само там.
  • #11
    До 12 ( преди 9 месеца )
    Електромобилите не са проблемът а решението на излишната мощност от ВЕИ. Дори в момента слънцето произвежда една трета от мощността която потребява България. ИмеMWАЕЦ 39,41%2118.82Кондензационни ТЕЦ 18,56%997.76Топлофикационни ТЕЦ 7,10%381.54Заводски ТЕЦ 2,15%115.55ВЕЦ 0,19%10.12Малки ВЕЦ 1,67%89.67ВяЕЦ 3,62%194.82ФЕЦ 26,82%1441.93Био ЕЦ 0,47%25.5Товар на РБ4524.5
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    колите на ток, а ток от къде, като се затварят АЕЦ, ТЕЦ, ВЕЦ. От ВЕИ ? Вятър работа е това. самите е-автомобили са тежки - честа смяна на гуми - оскъпяване на поддръжкатабатерия - нерецеклируема, екологичност - спорна
  • #9
    До 9 ( преди 9 месеца )
    Точно това се има предвид под стандарт. Всички автомобили от високия клас ще зареждат с поне такава мощност. Това което в момента се води бързо зареждане с 250 kW ще остане стандарт за ниския клас. Да не забравяме че само преди по-малко от 8 години, най-високият клас електромобили се зареждаха за 40 минути от 20 до 80% със 120 kW. Нещата се случват изключително бързо. Допускам че през 2030 стандарта ще е 500 kW.
  • #8
    До 4 ( преди 9 месеца )
    Иначе ако става въпрос Хюндай и Киа вече ползват подобна мощност на зареждане, но не се очаква да я внедрят в евтините електромобили които планират под Ионик 5 и ЕВ6..
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Turbo S между другото е от 218К евро
  • #6
    До 4 ( преди 9 месеца )
    Да бре до 2 години Дачия и Шкода директно го въвеждат от Порше в модели за 20К евро :D
fallback
Последни