fallback

Китайски електромобил изпревари Tesla, BMW и Mercedes в зимен тест

Седанът HiPhi Z се справи най-добре със студените условия в Норвегия

Норвежката автомобилна федерация (NAF) обобщи резултатите от „най-големия в света тест за електрически автомобили“. В сравнителния тест, проведен при температури от -11°C до +4°C, участваха 23 автомобила, задвижвани изцяло на ток. А най-добри резултати - както по отношение на абсолютния пробег (522 км), така и по отношение на отклонението на действителните резултати от декларираните (-33 км), най-добре се представи китайският седан HiPhi Z.

За изпитанието експертите на NAF събраха голяма част от електрически превозни средства, предлагани на пазара. Те бяха от различни класове, като надпреварата беше спечелена от HiPhi Z. Седанът измина 522 км с едно зареждане (при декларирани 555 км), тоест загубата беше само 6%.

По отношение на автономността в Топ 5 влязоха още трима „китайци“ - Nio EL5 (481 км), Lotus Eletre (465 км) и Nio EL6 (456 км). Hyundai Ioniq 6 също попадна сред най-добрите с резултат 468 км.

Според критерия за най-близко съответствие с действителните резултати модели като BMW i5, Kia EV9, Lotus Eletre и Xpeng G9 се класираха зад HiPhi - те са изминали с 12-13% по-малко от декларираното разстояние.

Аутсайдери в тестовете NAF се оказаха Volvo C40, Volkswagen ID.7, Toyota bZ4X, Tesla Model 3, Polestar 2, като пробегът на тези електрически превозни средства при меки зимни условия е намален с 30-32%.

fallback
  • #13
    До 12 ( преди 9 месеца )
    Пробега на Ел влекачите го дават с ремаркето
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Още нещо, защо електрическите коли не могат да теглят ремаркета? По абсолютно същата причина! Пак заради тази експоненциална крива на деградация и разреждане. Затова и никога няма да видим електрически тирове за международни превози. С натоварено ремарке могат да се ползват само до 300 километра.
  • #11
    До 8 ( преди 9 месеца )
    Колкото повече остарява батерията толкова по малък е реално използваемият остатъчен капацитет! Звучи просто, но всъщност не е просто защото кривата на разреждането е експоненциална и зависи основно от 2 променливи - възраст (брой цикли) и външна температура. Когато стара батерия ти показва заряд на 100% това не е капацитета които можеш да използваш като при нова батерия. Иначе казано вече не можеш да я сваляш ефективно под 20% защото кривата пада рязко. От реални 64% всъщност имаш само 40%
  • #10
    До 8 ( преди 9 месеца )
    Това е доста разтегливо понятие. Ако заговориш за цена, спестени емисии, спестено гориво и всички свързани спестявания от голям пробег, се появява гост който обяснява че минава по-малко от 10 000 км годишно и не може да спести, въпреки че си е купил гараж за 60 000 лв за да си държи в него автомобила за 10 000 лв. И за 15 г. ще мине само 150 000 км. Но когато стане въпрос за пробег с едно зареждане се появява другия ник, който минава по 100 000 км годишно и няма гараж - 1,5 милиона км за 15г.
  • #9
    До 8 ( преди 9 месеца )
    То дори да е така и да кажем е за 15 години и 300К км това са спестени 15+ хиляди литра гориво от батерия 500 кг
  • #8
    Псевдонаука? ( преди 9 месеца )
    "След 15 години колата ще е почти неизползваема защото деградацията не е линеарна а се ускорява. Вариантите са смяна на батерия или колата за скрап." Това откъде го научи, защото противоречи на официалните научни данни, при които деградацията е най-голяма през първите стотина цикъла, а след това намалява и си остава линейна. Проблемите с батерията обикновено не се дължат на деградацията на клетките, а на лоши връзки и лош софтуер, който не позволява доброто балансиране на батерията.
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това са резултати с нови автомобили. Когато станат на 10 години резултатите ще са други. Ако предположим че след 10 години или 200 000км батерията има остатъчен капацитет 80% то при зимни условия с още 20% загуба ни остават само 64% от първоначалния капацитет. След 15 години колата ще е почти неизползваема защото деградацията не е линеарна а се ускорява. Вариантите са смяна на батерия или колата за скрап. Това не изглежда никак зелено. Възможността за вторичен пазар е силно ограничена.
  • #6
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    За да видиш как отново са те излъгали и в тази статия, ще те питам ако Тесла модел 3 губи 189 км от пробегът си , А друг автомобил губи само 146 км от пробегът си, кой автомобил е по-добрия автомобил за придвижване в зимни условия на дълги разстояния?
  • #5
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    Колко пъти да ти се обяснява да не споменаваш процент, защото винаги ставаш за смях с неумението си за разбирането им. И тук ли ще събираш и сравняваш проценти и ще обясняваш че дали процент дали километър е все едно и също но с процентите ти е по-лесно. Точно затова ви лъжат и не можете да разберете как дори ако предварително са ви казали 50 пъти че ще ви излъжат и не можете да разберете как са ви излъгали. Още ли вярваш че процент и километър е едно и също или това важи само за мегавати?
  • #4
    Гост ( преди 9 месеца )
    Тесла 3 на опашката с 30% спад на пробега при -11 градуса,ами при по ниска температура 50% ?
fallback
Последни