fallback

Стандартен камион се превръща в електрически с автопилот

Caterpillar 725 е първият самосвал, съчетаващ двете технологии

SafeAI, компания, занимаваща се с интегриране на изкуствен интелект, заедно с японската компания Obayashi Corp, създадоха първия електрически камион с автопилот. Въпреки че автономното шофиране и самосвалната „електрификация“ са внедрени независимо една от друга, компаниите казват, че това е първият път, когато съчленен камион е успешно оборудван с двете технологии.

Obayashi дари един от своите съчленени камиони Caterpillar 725 за проекта, който бе превърнат в камион с електрическо задвижване и след това бе оборудван с най-новата автономна технология SafeAI. Разработчиците се надяват да насърчат мениджърите на автопаркове да обмислят преобразуването на конвенционални камиони, които вече притежават, да работят на електричество и без водач.

Намаляването на първоначалните разходи за електрификация обаче е само една от целите на проекта. SafeAI и Obayashi също търсят начини за намаляване на оперативните разходи на флота и според SafeAI „комбинацията“ от автоматизация и електрификация създава комплексни предимства, които са трудни за постигане поотделно.

Едно от основните предимства, цитирани от SafeAI, е подобрената безопасност на работниците, тъй като автономният компонент премахва работниците от потенциално опасна среда, като елиминира необходимостта от шофиране. За съжаление, разработчиците все още пазят в тайна пробега на камиона с едно зареждане и други технически характеристики на електрифицирания самосвал.

fallback
  • #48
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    МитЕ,как се изплаща инвестицията във фотоволтаици с 2 ст/квтч за няколко часа по обяд?
  • #47
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    МитЕ, водородната клетка има 150000 мили гаранция.Гаранцията на един ДВГ е минимум 100000 километра,но не го сменяш след изтичане на гаранцията.
  • #46
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ето например в момента е най-евтината енергия за деня 13 - 14 BGN/MWh 26.72 тоест плащат по 2,67 стотинки за киловатчас на производителите. Както на тези с фотоволтаиците така и на АЕЦ Козлодуй и на въглищните централи. За тези които са на свободния пазар, плащат тази цена плюс 7 стотинки за такса пренос някакъв комисион за търговеца. За едно предприятие е много по-логично да си инсталира батерия и да ползва тока пет часа по-късно18 - 19 BGN/MWh 202.51, Когато токът е 10 пъти по-скъп 33 ст.kWh
  • #45
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Зарядните в гората са почти на всяко дърво.
  • #44
    Скептик ( преди 9 месеца )
    Преди месец-два имаше интересна "игра с публиката" в Австралия с един такъв проборудван бетоновоз на един мост. Било е феерично разправят местните. Иначе една от сферите, където такива камиони са полезни и максимално ефективни е дървосекачеството в Канада например. Там нагоре са празни и леки и вървят на батерия, надолу са пълни и я зареждат от рекуперацията. Дори едни местни младежи Едисън Моторс се занимават с префасонирането именно на такива камиони, но техните са хибриди.
  • #43
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Обясни ми го това с практически пример. Че процентите обикновено нищо не ви говорят и все изкарвате перпето mobile. Почти съм сигурен че сега ще изникнат едни гигава ти възобновяеми мощности и България вместо по 50 терават часа ще започне да произвежда допълнителни 200 тераватчаса, които ще представляват 80% излишък от който да се произвежда водород. Познах ли?
  • #42
    до долния ( преди 9 месеца )
    Пак ти казвамнно май не вдяваш.При 80% ток за водород.Е пределно ясно че водорода ще е на по ниска цена от цената на 20% останал ток
  • #41
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Пък и кой е е толкова зле с главата че да се набута да сменя батерия за 12 000 на всеки 300-400 000 км след като може да сменя водородна клетка само на 70 000 км и тя струва само 112 хиляди евро. Евтиния. Ама както казахме екологията е важна и всички антиелектрици и анти математици са най-големите еколози и постоянно обвиняват Грета тунберг че била прекалено мека в исканията си.
  • #40
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    До 41 като гледам всички таксиджии сте минали на водород защото не е важно че на бензин ви излиза 15 лв на 100 км а на водород 80 лв на 100 км, за никой бакшиш печалбата на километър не е важна а всички работят в името на екологията.
  • #39
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    До 36. Точно това не могат да разберат анти електриците защото са антиматематици. Колкото повече възобновяеми мощности се инсталират толкова по-евтин ще става токът и пазарът ще се саморегулира защото ще спрат да ги изграждат ако няма печалба. Ако се навържат производители на водород, цената ще стане скъпа както за останалите така и за производителите на водород и те ще се откажат, защото сметката не излиза дори с безплатен ток заради таксата пренос тоест няма икономическа логика за успех.
fallback
Последни