fallback

Новата Lancia Ypsilon стана EV с 400 км пробег

Италианският производител представи пилотната серия Cassina с тираж 1906 бройки

Дългоочакваното възраждане на марката Lancia най-накрая започна с първия електромобил на автомобилния производител. Това е Ypsilon EV, който беше представен официално 2 седмици преди световната си премиера, насрочена за 14 февруари в Милано.

Субкомпактният модел беше показан в ексклузивно лимитирано издание Cassina, което ще излезе в тираж от 1906 „номерирани и сертифицирани“ бройки. Числото не е избрано произволно, а показва годината на основаване на италианската марка.

Това е първият път, в който Lancia показва Ypsilon в пълния му блясък, но благодарение на снимки, направени по време на рекламна сесия по улиците на Милано, външният вид на електромобила вече не е изненада. Той е в новия стилистичен език на Lancia, който включва осветената версия на решетката „calice“ и кръглите задни светлини, вдъхновени от емблематичната Lancia Stratos.

Тези характеристики бяха визуализирани от концепцията Pu+Ra HPE и ще бъдат общи за всички бъдещи модели, включително кросоувъра Gamma и хечбека Delta.

Други екстериорни акценти включват многоъгълните фарове, монтирани по-ниско от обикновено на предната броня и лъскавите черни акценти около екстериора. Познатите пропорции, капаците на огледалата и части от екстериора не могат да скрият факта, че новият Ypsilon всъщност е „италиански брат“ на Peugeot 208 и Opel Corsa.

Що се отнася до интериора, голям акцент беше поставен върху висококачествените материали и уникалните дизайнерски характеристики, така че кабината да наподобява италианска всекидневна (поне според Lancia). Това усещане е подчертано благодарение на сътрудничеството с Cassina - италианска марка за мебели от висок клас, която допринася за избора на материали и цветове. Открояващите се характеристики включват тапицираните с кадифе седалки с носталгичния мотив „канелони“ и кръглата централна конзола, която прилича на масичка за кафе.

Новият Ypsilon е и първият модел, който представя информационно-развлекателната система SALA (Sound Air Light Augmentation) на Lancia, която ще намери своето място в цялата бъдеща гама. Цифровият кокпит има оформление с двоен екран, докато осветеното кълбо в горната част на таблото вероятно служи като виртуален асистент, подобрен с AI.

Lancia не разкрива техническите спецификации на новия Ypsilon, фокусирайки се върху екстериора и интериора му. Единствената официална предоставена цифра е пробегът по WLTP, който е 403 км с едно зареждане. Той вероятно се постига чрез използването на батерия с 54 кВт/ч, която се използва и от други модели на Stellantis със същите размер и платформа.

Италианският хечбек споделя платформата си с много други автомобили на концерна, включително Peugeot e-208 и Opel Corsa (което обяснява познатия профил) и дори с Jeep Avenger. Електрическият хечбек ще бъде последван от хибридна версия, която ще получи „меко“ хибридно задвижване с 1,2-литров турбомотор с 3 цилиндъра.

След официалния дебют на модела на 14 февруари, Lancia Ypsilon Limited Edition Cassina ще тръгне на обиколка на италианските шоуруми и веднага ще бъде достъпна за поръчки. Компанията насърчава италианските фенове да се присъединят към кампанията „1 от 1906“, като подадат „необвързващ“ формуляр за изразяване на интерес чрез своя официален уебсайт.

За разлика от слизащата от сцената Lancia Ypsilon, която вече е на 13 години и която се предлагаше само в Италия, новият модел ще се продава на повече европейски пазари. Това стана възможно, след като марката разшири дилърската си мрежа.

Още снимки на пилотната версия на новия Ypsilon - вижте в галерията:

fallback
  • #14
    фф ( преди 10 месеца )
    добър заместник на фиат мултипла...
  • #13
    До 12 ( преди 10 месеца )
    Или ФВ е Шкода?
  • #12
    Иван ( преди 10 месеца )
    То и шкода е VW ама никой не мрънка
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    За всеки фен по нещо: Искаш Алфа, получаваш Пежо, искаш Опел, Ланчия, Ситроен, пак получаваш Пежо. Важното е феновете да са доволни ;)))
  • #10
    анонимен ( преди 10 месеца )
    6ти, преди да се правиш на интересн да беше проверил. Не не е била 8литров мотор, но не е била и 3 цилиндров миксер. Дълги години дори мачка в WRC...преди да ги орежат и там
  • #9
    Приходи ми се в Итал ( преди 10 месеца )
    Няма ли кой да ми плати ексглокзията?
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Конку рентна защо става конглокентна ?!
  • #7
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ребрандирано пежо, как да очакваме конглокентна цена. Та това е монопол! Ся като избичат една цена от 70 палки и стой и слушай как било нормално за такъв микро ел автомобил!
  • #6
    До долния ( преди 10 месеца )
    Що бе делтъта да не е била 8.0 литра
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    На фона на пра-дядо и "Делта" (а за "Интеграле" пък съвсем ) - това е направо подигравка с марката. Като се почне с дизайна (който е примеси от Опел) и се стигне до 1.2 3ц мека китка.. която се очква.
fallback
Последни