fallback

Новият Ford Mustang загуби мощност за Европа

5,0-литровият V8 на спортното купе стана жертва на екологичните разпоредби

Все по-строгите разпоредби за емисиите принудиха производителите на автомобили, предлагащи своите модели в Европа, да намалят цилиндрите на двигателя и да добавят турбокомпресор. Така пазарът на нови автомобили през 2024 г. е доминиран от модели, оборудвани с двигатели с три и четири цилиндъра с принудителна индукция.

Ford Mustang обаче се опитва да се противопостави на тази тенденции, като запазва добрия, стар V8 двигател. Под капака на новия модел отново се намира познатият 5,0-литров атмосферен двигател Coyote. Той обаче също е принуден да се съобразява с екологичните разпоредби на Стария континент.

Стандартният Euro Mustang GT произвежда 446 к.с., което означава, че във Ford е трябвало да пожертват 47 к.с., за да може двигателя да отговаря на стандартите. Въртящият момент също е намалял, тъй като двигателят произвежда „само“ 540 Нм, тоест с 28 Нм по-малко от варианта за Северна Америка. Има и по-мощна версия - Mustang Dark Horse, която развива 453 к.с.

Намаляването на мощността не означава, че спортното купе е поевтиняло, дори напротив. Цените на модела в Германия, например, стартират от 59 900 евро за Mustang GT във версията с механични скорости. Тази с автоматик е с 3000 евро по-скъпа.

Спортното купе получава нова всмукателна система с два въздухозаборника и две дроселни клапи. Тази конструкция минимизира загубите при всмукване и позволява по-висока производителност на двигателя поради по-големия въздушен поток. При ниски скорости се отваря само една дроселна клапа, което подобрява горивната ефективност. Ако оборотите на V8 са по-високи, втората дроселова клапа се отваря синхронно и, според производителя, това максимизира развитието на мощността.

Има до шест режима на шофиране, от които да се избира - нормален, спортен, хлъзгав, Drag Strip и Track, както и персонализирана настройка. Графиките с висока разделителна способност на цифровия инструментален панел показват избрания режим и ярко показват отделните функции.

Според Ford, благодарение на оптимизираната геометрия на окачването, шасито е още по-устойчиво на усукване при натоварване и по този начин намалява склонността към недозавиване. Резултатът е „още по-прецизно поведение при шофиране, което също се възползва от по-директното съотношение на кормилното управление“.

Ford оборудва Mustang GT с 10-степенна автоматична или 6-степенна ръчна скоростна кутия. Втората осигурява плавна смяна на предавките при ръчно превключване на по-ниска предавка чрез регулиране на скоростта. Функцията за „плоска смяна“ също се предлага като опция. Това позволява на водача да превключва предавките, без да сваля крака си от педала на газта - така че мощността на двигателя се предава към задвижващите колела без почти никакво прекъсване на теглителната сила.

Стандартният пакет, предлаган от Ford за Европа, включва 19-цолови алуминиеви джанти и диференциал с ограничено приплъзване, спирачни апарати Brembo и активна клапа на изпускателната система, която адаптира звука си към съответната ситуация на шофиране. Шасито MagneRide също се предлага като опция. То записва текущите пътни условия с хиляда измервания в секунда и съответно регулира етапите на отскок и компресия на амортисьорите чрез електронно контролирано подаване на течност.

В интериора на седмото поколение на Mustang фокусът е върху цифровия кокпит. Новият волан, който е сплескан от долната страна, има по-дебела джанта, която според Ford дава на водача още по-добро сцепление. Зад него той гледа към цифров 12,4-инчов широк инструментален панел, който може да конфигурира индивидуално по свой вкус, използвайки различни дизайни и новата графика на режимите на шофиране.

Цифровият инструментален панел се слива безпроблемно с централния сензорен екран. Неговият 13,2-инчов дисплей е разположен зад същия стъклен капак като арматурното табло и се накланя към водача.

При пускането на пазара, арматурното табло и вътрешното осветление на новия Mustang се появяват в медни тонове и тъмни цветове – подобен дизайн на електрическия SUV модел Mustang Mach-E с батерии. Анимирана последователност за приветствие и типичните за Mustang стартови екрани приветстват водача, когато се приближава към спортния автомобил. Външният вид на арматурното табло и вътрешното осветление могат да се настройват индивидуално.

Още снимки на новия Mustang за Европа - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 3 - Я се научи, па ти, да четеш ...
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Отново - гроза е муцунката. Мяза на хюндайче с тея фарчета.
  • #4
    Тъй де! ( преди 8 месеца )
    За да минават немските дизелови пушляци, чийто далавери гърмят всеки ден, еврогейската комисия кастрира вносните модели! Тъпо но факт!
  • #3
    До долния ( преди 8 месеца )
    Я пак прочети и преведи какво си надраскал!
  • #2
    Илиян ( преди 8 месеца )
    Хора, този факт ме разби вчера! Имам предишното поколение от 2022 с 449кс и 529 НМ. Положителното е, че поне въртящият момент е с 10 НМ повече, НО на цена на кабриото с Магнерайд 10к евро отгоре :)Срам и позор за феновете на Мустанг в Европа и загуба за Форд. Няма да си го купя, защото след тази гавра със S650, "старият" ми ще бъде актуален поне още 3 години преди фейслифта на новия, ако въпбще има такъв!
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Много грозна муцуна ...
fallback
Последни