fallback

Защо не трябва да загрявате колата, ако няма да я ползвате?

Систематичното подгряване на автомобила, без той да се кара, е вредно за двигателя

Много шофьори през зимата се опитват да затоплят колите си почти всеки ден, дори и да не планират да ходят никъде с тях. Защо - никой не може да обясни наистина. Но такава „грижа“ за колата може един ден да съсипе двигателя. Как, ви разказваме сега.

И така, в мразовит ден, шофьорът отива да загрее своята кола. Той внимателно почиства снега от вратата, отваря я, сяда зад волана и запалва двигателя. След това бавно, докато колата загрява, взема четка и помита снега от купето. След което, като се увери, че двигателят е загрял до работна температура, той го изключва и се прибира с чувство за добре свършена работа.

Доста често обаче се постига обратен ефект, като може да се стигне дори до ремонт на двигателя. В края на краищата, колкото и да е странно, през зимата, особено при силни студове, не си струва да затопляте автомобила или да правите кратки пътувания. В крайна сметка можете да получите сериозни проблеми свързани с маслото в двигателя, което, след като загуби свойства, може да убие захранващия блок.

Факт е, че в резултат на описаните действия се появява конденз в горните тръби на вентилационната система на картера. При самото загряване не се случва нищо страшно, но след достигане на работна температура и след това моментално спиране на двигателя започва да се случва нещо ужасно. Поради температурната разлика се образува влага.

И ако само подгреете двигателя и го загасите, то тогава не цялата течност има време да се изпари. Тя ще отиде в главата на блока и върху всички свързани елементи, смесвайки се с маслото и образувайки вредна емулсия вместо работеща смазка.

Разбира се, нищо няма да се случи от само веднъж, но систематичното подгряване на колата без да се кара ще доведе до преждевременно износване на агрегата. За да избегнете тези проблеми, експертите препоръчват да не докосвате колата при силни студове. Нека стои тихо, нищо лошо няма да ѝ се случи.

fallback
  • #6
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Е кое е по добре, да окотиш двигателя с безсмислени студени стартове или да заредиш акумулатора, па че даже и да го смениш.
  • #5
    Паре ( преди 7 месеца )
    Заможните хора имат гараж, имат и зарядно което го включват да им поддържа акумулатора изправен. Не Заможните да се оправят
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    със старите коли, прибирах акумулатора ако няма да я ползвам няколко дни и се случи точно в големия с студ. Сега ако изключиш тока и после таблото е като коледна елха,
  • #3
    иван ( преди 7 месеца )
    Не се ли случва същото като я караш един-два часа в студа и изгасиш мотора?
  • #2
    Вин ( преди 7 месеца )
    Всеки опитен шофьор знае, че това е същото като каране на къси разстояния! Особено ако палиш директно на газ и спреш след 5/10 минути, образува "каймак"- емулсия от изпарения и масло по капачката, а логично също става и вътре в двигателя! Но пък ако изобщо не я запалваш, пак греда, пада акумулатора в студа.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Измислици. Като не си ползвам колата 3-4 дена слизам и я паля да поработи 20-30 минути. Ако не го направя се случват ужасни неща: почва да мрънка за акумулатора, почва да пали по-трудно първия път, въздушното окачване се донастройва една камара време... За 15 години никога не му се е случило нищо на двигателя на която и да е моя кола с такова поведение.
fallback
Последни