BMW успя да привлече вниманието си със своя супер SUV, като първо представи двете му най-мощни модификации, а сега показа и неговата базова версия, която ще се предлага в Европа. Тя разполага с по-малка мощност и е един от най-бавните M-модели на пазара.
BMW XM 50e e с хибридно задвижване, което съчетава 3,0-литров шестцилиндров двигател с турбокомпресор (313 к.с.) и електрически мотор (197 к.с.), интегриран директно в осемстепенната спортна трансмисия Steptronic. Заедно те произвеждат 469 к.с. и 700 Нм. Максималната скорост е 250 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди.
За сравнение, XM с V8 двигател с мощност 653 к.с. прави същото за 4,3 секунди, а топ-версията XM Label със 748 к.с., която излиза в ограничен тираж, може да ускори до 100 км/ч само за 3,8 секунди.
Всъщност XM 50e е по-бавен от дизеловото X3 M40d, коeто може да достигне 100 км/ч само за 4,9 секунди. Разглеждайки цялата гама от модели M и M Performance, единствените автомобили в нея, които са по-бавни от базовото XM, са X1 и X2 M35i. И двата ускоряват до 100 км/ч за 5,4 секунди.
От друга страна, XM 50e е най-ефективния модел в гамата, като това се дължи на неговият plug-in хибриден задвижващ агрегат. Големият SUV изминава до 83 км само на електричество при максимална скорост от 140 км/ч, като е проектиран да консумира до 1,3 л/100 км в тестовия цикъл WLTP.
Базовият вариант се отличава и по дизайна си. Той включва черна акцентираща лента по протежение на страните на автомобила и хромирана облицовка с перлен ефект около масивната решетка и задния дифузьор. Изпускателната тръба също има гланцирана задна част и сребриста рамка.