General Motors беше един от големите автомобилни производители, които обявиха, че залагат всичко на електрическите превозни средства. Реалността обаче се оказа различна и това принуди концерна да предприеме някои промени, като основната причина за тях са настроенията на инвеститорите.
При съобщаване на финансовите резултати за последното тримесечие на миналата година ръководството на GM обяви, че ще коригира стратегията си за електрификация. Автомобилният производител няма да изостави изцяло електрическите превозни средства, още повече че инвестира огромни средства в програмата Ultium. Главният изпълнителен директор Мери Бара обаче посочи, че компанията все повече ще разчита на plug-in хибридната технология, за да постигне целите за емисии.
„Бъдещите планове включват въвеждане на нашата plug-in хибридна технология за определени превозни средства в Северна Америка. Оставаме ангажирани с елиминиране на вредните емисии, отделяни от автомобилите, но внедряването на plug-in технология в стратегически сегменти ще осигури някои от ползите за околната среда на електромобилите, докато бъде изградена инфраструктура за тях", заяви Бара, цитирана от Autonews.
В концерна са разтревожени от сериозното забавяне на ръста на продажби на EV през последните месеци, което предполага, че първоначално са преценили погрешно колко колко бързо ще расте пазарът. Освен това дилърите са искали от GM повече хибриди и сега концернът планира да отговори на това.
„Новите plug-in хибриди ще бъдат добавени в настоящата ни гама, за да повишат рентабилността ни, тъй като тази технология вече постига успехи на други пазари“, каза още Мери Бара.