fallback

Наистина ли ЕС ще забрани ремонта на стари автомобили?

Европейската комисия отрече подобни намерения за колите на 15 и повече години

ЕС взе окончателно решение по отношение на двигателите с вътрешно горене. Както е известно, от 2035 г. ще бъде забранена продажбата на нови автомобили с ДВГ, като целта е преминаване към електрически или водородни превозни средства. Забраната няма да се отнася за автомобили със синтетични горива (eFuels), ако те са с нулеви вредни емисии, но засега тяхната цена е много висока.

Какво обаче ще се случи със старите автомобили, които все още са в движение? В социалните медии се разпространи новината, че ЕС може да забрани техния ремонт и по този начин ще принуди шофьорите да купуват по-нови превозни средства, докато в крайна сметка те още се продават.

Европейската комисия подготвя нов регламент, който се занимава с управлението на излезли от употреба превозни средства. Новият текст има за цел да дефинира понятието „остатъчно превозно средство“. В случая то ще се отнася за превозни средства, който са претърпели повреди, свързани с основни части като двигател, трансмисия, спирачки, волан и шаси.

Всички тези автомобили са на около 15 години, което накара някои да твърдят, че ЕС иска да забрани ремонта на такива превозни средства. Европейската комисия обаче отрече да има подобни намерения, като обясни, че една от целите на новия регламент е да улесни ремонта на стари превозни средства по по-устойчив и отговорен начин.

Уточнява се все пак, че ще има определени типове двигатели, които не могат да бъдат ремонтирани. От друга страна, в случаите, когато собственикът на автомобил, категоризиран като „остатъчно превозно средство", иска да го продаде, може да се счита, че автомобилът е в края на полезния си живот. Като такъв, той трябва да бъде закаран на сметището.

Текстът на Комисията, който все още трябва да бъде одобрен, обяснява случаите, в които дадено превозно средство се счита за излязло от употреба кола. Едно превозно средство ще се счита за непоправимо, когато някой от неговите компоненти не може да бъде ремонтиран или заменен. По същия начин, ако конструктивните му елементи имат необратими технически дефекти, автомобилът ще се счита за непоправим.

Описани в приложенията към текста, тези мерки имат за цел да предотвратят злоупотребите на пазара на употребявани автомобили чрез ограничаване на опитите за продажба на излезли от употреба автомобили. Много от тези продажби допринасят за увеличаване на пътните произшествия и нивата на замърсяване, като продължават да държат в движение прекалено стари и лошо ремонтирани превозни средства.

fallback
  • #19
    Вин ( преди 8 месеца )
    За нещастниците, дето все ЕС им пречи, ако не бяхме вътре щяхме да сме по-зле от Куба по отношение на автопарка! Там поне бяха останали здрави, американски коли от петдесетте, и още ги поддържат. Тук съвеЦките ги изяде колорадски бръмбар и почти изчезнаха и ако нямаше внос втора ръка щяхте да седите на пейка пред панелката и да викате бууууууу:)
  • #18
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Видя ли думата "устойчив" ,значи е писано от Брюкселска калинка.
  • #17
    До 9 ( преди 8 месеца )
    Говори си не ми пречиш - V8 с ръчка на задно карано за кеф по 4-5 хиляди километра на година. Дреме ми за цени на ремонти, за горивата, за влизане в центъра. Ще си я карам докато я забранят.
  • #16
    преминаващ ( преди 8 месеца )
    пълна пародия е тоя евро съюз... колко стари коли, камиони и други се изнасят за източна европа, африка, и южна америка там няма да замърсяват а тук гърбят хората с скъпите нови коли...
  • #15
    до 11 ( преди 8 месеца )
    Проблемът е, че старите и опитни фирми явно не успяват да се научат да правят EV и за това Модел Y на Тесла е най-продаваната кола в света за миналата година. Нито имат софтуер, нито мрежа от точки за зареждане. В момента да си купиш EV, различна от Тесла, трябва или да си напълно неинформиран, или да си мазохист. Кой нормален човек ще плати 40к евро за VW ID.3 или BMW iX1?
  • #14
    Вин ( преди 8 месеца )
    #13 Геополитико, "слагаха" на някакъв пост в България СССР , когато им бяхме колония! Директно и без допитване, както във всяко едно отношение! Това, че много хора у нас са увредени мозъци и си представят света през погледа на хомосоветикус си е техен проблем, не световен!
  • #13
    до#6 ( преди 9 месеца )
    Шолц го сложиха на този пост, защото трябваше да го съдят и да го вкарат в затвора. Краварите умишлено слагат подобни зависими мишоци, за да могат да ги контролират и управляват чрез тях държавите. Тенте Меркел "имала топки", ама друг път. Беше същата кукла на конци. Нея я държаха с това, че беше бивш нещатен агент на ЩАЗИ. Накараха я да нъпълни ЕС и Германистан с бежанци и го направи. Подслушваха я и тя не реагира по никакъв начин.Накараха я да не изпълнява минските споразумения и въоръжиха Укр
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    само хора които нямат пари да си ремонтират автомобила си купуват нов
  • #11
    До 9 ( преди 9 месеца )
    Всичко е много хубаво на теория........Но, качеството не отговаря на цената. Ако някога си взема електрическа кола със сигурност няма да е Тесла. Предпочитам нещо от стара и опитна фирма която знае как се правят автомобили.
  • #10
    Аман от глупости... ( преди 9 месеца )
    Няма нещо което да не може да се ремонтира или част която да не може подмени! Друг е въпросът дали си струва времето и парите. Това вече е строго индивидуално според конкретният случай. За един може да се изгодни, за друг не. Отделно че се реставрират и стари коли заради сантиментална или колекционерска стойност. Принципно не е работа на държавата да се занимава с такива неща. Кой какво ще ремонтира и реставрира си е негова работа
fallback
Последни