Продажбите на Polestar растат, но компанията започва да съкращава персонал и на намалява разходите. Шведската марка, която беше подразделение на Volvo, но вече е самостоятелен производител, обяви, че предстои да освободи 15% от служителите си, което е около 450 души, съобщава Automotive News.
Според информациите производителят на електрически автомобили е предприел тази стъпка на фона на „трудни пазарни условия“ и за да спести пари, за да излезе на рентабилност до 2025 г. Анализатори от индустрията твърдят, че Polestar сериозно губи от Tesla и от китайския BYD, които имат агресивна ценова политика.
През 2023 г. Polestar е продал 54 000 хиляди коли по целия свят, което е с 6% повече от резултата от 2022 г. Компанията обаче отбелязва, че производствените обеми са по-ниски от планираните с около 10 000-20 00 единици, така че планът за продажба на 80 000 автомобила миналата година не е изпълнен.
Към днешна дата гамата на Polestar е представена от три модела с индекси 2, 3 и 4. Polestar 2 е електрически лифтбек, който се предлага със задно задвижване или задвижване на всички колела и батерии с капацитет от 69 или 82 кВт/ч.
Големият 4,9-метров кросоувър Polestar 3 излезе на пазара през 2022 г., а купе-кросоувърът Polestar 4 се присъедини към гамата през 2023 г. Планът на марката е общите продажби догодина да достигнат 160 000 бройки, което на този етап обаче изглежда доста трудно.
Проблемът на моделите на Polestar е, че те са с около 10 000 долара по-скъпи от конкурентите им от Tesla. Експерти от индустрията смятат, че за да може да се бори с американската марка, както и с китайския BYD, шведският автомобилен производител ще трябва промени пазарната си стратегия и отново да се превърне в сателит на Volvo и Geely. Тези две компании притежават 88% от акциите на Polestar.