IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шведски производител на електромобили готви масови съкращения

Polestar не успя да изпълни плановете си за продажби за миналата година

Продажбите на Polestar растат, но компанията започва да съкращава персонал и на намалява разходите. Шведската марка, която беше подразделение на Volvo, но вече е самостоятелен производител, обяви, че предстои да освободи 15% от служителите си, което е около 450 души, съобщава Automotive News.


Polestar


Според информациите производителят на електрически автомобили е предприел тази стъпка на фона на „трудни пазарни условия“ и за да спести пари, за да излезе на рентабилност до 2025 г. Анализатори от индустрията твърдят, че Polestar сериозно губи от Tesla и от китайския BYD, които имат агресивна ценова политика.

През 2023 г. Polestar е продал 54 000 хиляди коли по целия свят, което е с 6% повече от резултата от 2022 г. Компанията обаче отбелязва, че производствените обеми са по-ниски от планираните с около 10 000-20 00 единици, така че планът за продажба на 80 000 автомобила миналата година не е изпълнен.

Към днешна дата гамата на Polestar е представена от три модела с индекси 2, 3 и 4. Polestar 2 е електрически лифтбек, който се предлага със задно задвижване или задвижване на всички колела и батерии с капацитет от 69 или 82 кВт/ч.

Големият 4,9-метров кросоувър Polestar 3 излезе на пазара през 2022 г., а купе-кросоувърът Polestar 4 се присъедини към гамата през 2023 г. Планът на марката е общите продажби догодина да достигнат 160 000 бройки, което на този етап обаче изглежда доста трудно.

Проблемът на моделите на Polestar е, че те са с около 10 000 долара по-скъпи от конкурентите им от Tesla. Експерти от индустрията смятат, че за да може да се бори с американската марка, както и с китайския BYD, шведският автомобилен производител ще трябва промени пазарната си стратегия и отново да се превърне в сателит на Volvo и Geely. Тези две компании притежават 88% от акциите на Polestar.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Десо ( преди 9 месеца )
    И какъв е смисъла Полстар да е самостоятелна компания? Още една администрация да храни, директорски заплати и тн. Да си седят част от Волво
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 10 месеца )
    Всъщност съкращения ще има навсякъде. И в Тойотка и в Хонда. За някои си разпродават центровете барабар с хората в тях в Германия. Момента е такъв. Отварят място за по-силните и модерни от тях.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Няма субсидии,няма продажби,следват съкращения.
  • #5
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Вин ( преди 10 месеца )
    "Масови" не са съкращенията от 15%, по скоро "оптимизация" на персонала!
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    швеция да не е станала провинция защото са произведени в китай
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Основният им модел - Polestar 2, е на модифицирана бензинова платформа на Волво, която на всичкото отгоре е правена за кросоувъри. Тежък е, не е бърз колкото Тесла, доста по-лаком, спартански оборудван и вози твърдо. Не блести с нищо. 3 и 4 още са нови и се продават в силно ограничени количества, но предвид цената им и подобно спартанското им оборудване, не вярвам да се продават много по-добре. За тази цена трябва да се вложат повече.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Малко са им скъпички моделите, а с 60 000/годишно не става
  • #1
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Продажби ( преди 10 месеца )
    Цялата шумотевица около Полстар е за 50-60 хил. бройки на година? При количеството новини и споменаване за тях толкова трябва да продават на седмица. Голяма работа с тези електрички, но в чаша вода. Включително и Тесла, които в крайна сметка продават колкото едни Сузуки примерно. Да, Мите, знам "тренда" та тренда да гледаме и другите дежурни "факти".