fallback

Ето най-търсените коли втора ръка в България

Интересът към Mercedes, BMW и Audi на старо расте все повече, 55% от новия внос е дизелов

Българският пазар на употребявани автомобили е пораснал с 8.4% през 2023 година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Обобщените годишни данни показват 214 645 внесени автомобила втора ръка (тук разглеждаме само тези с категория М1 и N1). Ръстът е чувствително по-малък от този на пазара за нови автомобили (28%), което води и до най-доброто съотношение стари-нови от три десетилетия насам - по-малко от пет към едно. През 2021 беше над 8 към едно.       През 2023 у нас са внесени над 2700 бройки от трите най-луксозни лимузини на германската тройка. Само S-класата бие по регистрации цели марки като Alfa Romeo         Доминиращата марка на вторичния пазар си остава Volkswagen, а доминиращият модел - Golf. Но и при двете растежът е доста по-бавен от тези на други германски конкуренти, начело с Mercedes.     

ТОП 12, употребявани
VW Golf - 9530 Mercedes C-Class - 6138 VW Passat - 5608 Mercedes E-Class - 4913 Audi A4 - 4680 BMW 3 Series - 4656 BMW 5 Series - 4125 Opel Astra - 3685 Honda CR-V - 3432 Audi A6 - 3315 Audi A3 - 3233 VW Touran - 3091

На трите германски премиум марки (Mercedes, BMW и Audi) вече се падат почти 27% от целия вторичен пазар у нас. Ако тенденцията се запази, през 2024 те ще достигнат една трета от пазара. Над 55% от т. нар. "нов внос" е с дизелови двигатели.

Освен това все повече расте интересът към по-големите и луксозни представители на германския премиум. Само внесените през миналата година лимузини Mercedes S-Class, Audi A8 и BMW 7 Series уверено са надхвърлили целия брой на регистрираните Mitsubishi, Jeep или Volvo, и вече се доближават до бройката на Suzuki.

На растящо търсене се радват и моделите от най-високите пазарни сегменти, както ще видите в края на галерията. За някои марки, като Aston Martin, ръстът на годишна база е 100%, а Rolls-Royce може да се похвали с близо 17%.        Най-търсените марки и модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #11
    Гост ( преди 7 месеца )
    Няма купена Тесла втора употреба.Опорките на Теслю мити4ен се сриват.
  • #10
    до 6 Ха ха ( преди 7 месеца )
    Чакаме ладите да смачкат по качество Мерцедесите и БМВ-тата. Кога?
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    От 1-ва до 4-та позиция само премиум марки. Цените на жилищата хвърчат, а апартаментите стоят после празни. После ми разправяйте колко беден бил българина.
  • #8
    до 7 ( преди 7 месеца )
    Абсолютно правилно. Това са и най-типичните флийт автомобили за средния мениджмънт в Германия, и правят средно по 30 хиляди километра на година
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Покупката на Е класа, 5-та серия и А6, които са на 10+ години не е най-умното решение, защото почти всички, внесени у нас са на 300к и повече километри. Преди години си купих почти нова Е класа, която беше на 1г. и 20к километра. Общо взето, повече от 15г. я карах безпроблемно, но когато колата направи 300-310к км започна редовно да се чупи и постоянно имаше нещо за смяна. Покупката в такъв момент означава постоянно наливане на пари и риск да те остави на пътя - два пъти ми се случи след 300к
  • #6
    Ха ха ( преди 7 месеца )
    Германците приключиха!След още 10 години ще бъдат, като Нокиа и Ериксон при телефоните!
  • #5
    До 3 ( преди 7 месеца )
    То на запад ги няма толкова бензините, защото в онези години, когато са били нови, дизелът беше "светая светих" и натискаха народа да купува дизели. И той купуваше, защото беше по-евтино и "по-екелогично". Е, всички знаем как завърши тази история. Но, всякаква връзка с днешни стимули и забрани е случайна и непредумишлена.
  • #4
    Якишен Моторишен ( преди 7 месеца )
    Трагедия.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    според мен вече ги внасят не толкова заради икономия, а защото на запад никой не ги ще и са доста по-евтини от бензиновите
  • #2
    класика в жанра ( преди 7 месеца )
    Е, знаеме - Гоуфо, Бавареца (мн вървят) и Мерца (за класа)
fallback
Последни