fallback

Ето най-търсените коли втора ръка в България

Интересът към Mercedes, BMW и Audi на старо расте все повече, 55% от новия внос е дизелов

Българският пазар на употребявани автомобили е пораснал с 8.4% през 2023 година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Обобщените годишни данни показват 214 645 внесени автомобила втора ръка (тук разглеждаме само тези с категория М1 и N1). Ръстът е чувствително по-малък от този на пазара за нови автомобили (28%), което води и до най-доброто съотношение стари-нови от три десетилетия насам - по-малко от пет към едно. През 2021 беше над 8 към едно.       През 2023 у нас са внесени над 2700 бройки от трите най-луксозни лимузини на германската тройка. Само S-класата бие по регистрации цели марки като Alfa Romeo         Доминиращата марка на вторичния пазар си остава Volkswagen, а доминиращият модел - Golf. Но и при двете растежът е доста по-бавен от тези на други германски конкуренти, начело с Mercedes.     

ТОП 12, употребявани
VW Golf - 9530 Mercedes C-Class - 6138 VW Passat - 5608 Mercedes E-Class - 4913 Audi A4 - 4680 BMW 3 Series - 4656 BMW 5 Series - 4125 Opel Astra - 3685 Honda CR-V - 3432 Audi A6 - 3315 Audi A3 - 3233 VW Touran - 3091

На трите германски премиум марки (Mercedes, BMW и Audi) вече се падат почти 27% от целия вторичен пазар у нас. Ако тенденцията се запази, през 2024 те ще достигнат една трета от пазара. Над 55% от т. нар. "нов внос" е с дизелови двигатели.

Освен това все повече расте интересът към по-големите и луксозни представители на германския премиум. Само внесените през миналата година лимузини Mercedes S-Class, Audi A8 и BMW 7 Series уверено са надхвърлили целия брой на регистрираните Mitsubishi, Jeep или Volvo, и вече се доближават до бройката на Suzuki.

На растящо търсене се радват и моделите от най-високите пазарни сегменти, както ще видите в края на галерията. За някои марки, като Aston Martin, ръстът на годишна база е 100%, а Rolls-Royce може да се похвали с близо 17%.        Най-търсените марки и модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 24 - Уау ... набиха ти яко минусчетата.Голям хейт, голямо нещо.
  • #30
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Така и така ще е стара чната, нека е лачена ...
  • #29
    Бастри ( преди 7 месеца )
    Простотията българска продължава.Предрочитаме втора ръка премиум автомобил , пред нов
  • #28
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И какво лошо им има на старите хубави коли, че не разбрах отровните мнения на повечето от вас?
  • #27
    Коко ( преди 7 месеца )
    Значи японките са добри но немските са по добри.vw си остава народната кола кояго е по добра от някои премиум коли.Затона и vw е най търсената кола. За френски и разни други няма няма сравнение твърдо надолу
  • #26
    До 25 ( преди 7 месеца )
    Аз си купих чисто нова Тойота в най-високо ниво на оборудване и й се радвам много. Освен всичко друго си има и 10 години гаранция!
  • #25
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нормално е немските марки да са на върха. Хората купуват кола за себе си и държат да е комфортна, мощна, икономична и качествена. Марки като Дачия и Тойота, които са напред при новите, много рядко се купуват от частни лица, а на фирмите не им пука какви крокодили карат работниците им.
  • #24
    анонимен ( преди 7 месеца )
    нов автомобил само от туниг ателие или доработван в тунинг ателие
  • #23
    Хейтърите ( преди 7 месеца )
    На всички нихилисти трябва явно да се припомни репликата, "Тука е така!". И на мен не ми харесват много работи и тук, и на запад, и на изток, така че карайте си новите електрички и се радвайте, че сте нещо повече от "простия българин". Всички са ***...ци, само аз съм ег...ти пича, но България не ме обича!
  • #22
    младен ( преди 7 месеца )
    Да бяха праснали заглавие от сорта "Българинансе скъса да купува кюнци/стара скрап", по-актуално щеше да е.
fallback
Последни