Първият напълно електрически Porsche Macan вече е на пазара. SUV-моделът се предлага в две нива на оборудване, като цените за Macan 4 започват 84 100 евро, а за Turbo - от 114 600 евро. И тъй като Porsche вече има готов конфигуратор, е интересно за се разбере колко може да струва електромобилът при поръчване на най-безумните и най-скъпи опции.

Оказва се, че в такъв случай Macan Turbo може да поскъпне с около 50 000 евро, като по този начин електрическият SUV стъпва на базовата цена от 155 575 евро за Cayman GT4 RS. Цветните предпазни колани, например, струват 487,90 евро, емблемите на Porsche, бродирани на всички облегалки за глава, струват 476 евро, а чистачките на задното стъкло се предлагат за 345,10 евро. Ако клиентът избере нагряващо се и шумоизолирано стъкло, ще плати 1011,50 евро, а страничните въздушни възглавници отзад струват 404,60 евро.
Macan Turbo Electric се предлага в гама от ярки цветове, които вече са включени в базовата цена. Има обаче и „меден рубин металик" - един от трите цвята „Legends“, които се предлагат срещу допълнителна такса от 2891,70 евро. Срещу 6735,40 евро клиентът се сдобива и с най-готините джанти, достъпни за модела. Те са 22-цолови и са от карбон.

Предлагат се няколко специални цвята за интериора на Macan Electric, но има и множество опции за персонализиране. Може да се избират стелки, кожен джоб за бордовата папка, надписи върху седалките или дори облицовката на багажника според желанията на клиента. Отново е наличен и пакет Sport Chrono, но при него ценообразуването е неясно, така че всеки клиент сам ще трябва да се оправя с него.
В същото време Porsche не предлага кой знае колко допълнителни технически опции. Head-up дисплеят с добавена реалност е оценен на 2177,70 евро, а дисплеят за пътните отпред струва 1428 евро. Озвучителната система Burmeister се предлага за още 3570 евро. Обширните асистенти за шофиране трябва да бъдат резервирани чрез отметка в Porsche InnoDrive за 1606,50 евро, като отделно се плаща камерата SurroundView, помагаща при паркирането. Със съответната поддръжка тя излиза още 1071 евро.

Германският производител дава възможност на клиентите си сами да вземат своя нов Macan Turbo Electric от Цуфенхаузен или Лайпциг. И двата варианта, разбира се, се плащат. Получаването на колата в централата струва 1606,50 евро, докато за завода в Лайпциг трябва да платят 2023 евро.
Както Macan 4, така и Macan Turbo използват синхронни двигатели с постоянен магнит на всяка ос, а задният мотор се завърта на 180 градуса, за да се осигури леко изместено отзад разпределение на теглото. В Macan 4 мощността е 402 к.с. и 650 Нм, докато при Macan Turbo мощността е 630 к.с. и 1130 Нм. Тези цифри са в режим „overboost“, който е достъпен само за ограничен период от време при използване на Launch Control.
Още снимки на електрическия SUV - вижте в галерията:


0