fallback

Катастрофа: само две европейски марки на автосалона в Женева

Легендарното изложение възкръсва след четири години пауза, но доста измъчено

Само две европейски марки - при това част от една и съща компания - ще участват в тазгодишния Автомобилен салон в Женева, стана ясно, след като организаторите оповестиха официалния списък на изложителите. Това са Renault и Dacia, като при това френският бранд не е представен директно, а чрез дъщерното си дружество в Швейцария.        Серийното електрическо Renault 5 ще е ключовата премиера за френската марка на тазгодишния автосалон         Извън това единствените познати автомобилни марки, които ще уважат салона, са китайските BYD и MG Motor, и американският производител на електромобили Lucid. Ще участва и японската Isuzu, но само с товарните си модели.

Женевският автосалон, проведен за пръв път през 1905 година, без съмнение е най-престижното автомобилно изложение на планетата - може би отстъпващо по мащаби на Токио, Пекин, Детройт, Париж или Франкфурт/Мюнхен, но по традиция предпочитано за най-важните премиери, особено във високите пазарни сегменти. Дори при видимия отлив от другите автосалони в края на миналото десетилетие, Женева продължаваше да привлича достатъчно изложители чак до 2020, когато салонът бе отменен заради Covid-19. Същото се случи и през 2021. Междувременно организаторът трябваше да бъде спасяван от фалит с помощта на катарски инвеститори, които се опитаха през 2023 да преместят изложението в Доха - без особен успех. Сега автосалонът се връща в традиционния си дом Palexpo, но интересът на изложителите е много слаб.               За да не разочароват публиката, организаторите ще отделят една цяла палата за състезателни автомобили с възможност за тестваме. Друга пък ще бъде посветена на автомобилния дизайн, с активното участие на Pininfarina. Но е спорно доколко това ще компенсира оскъдното присъствие на автомобилната индустрия.

За да подчертаем каква беше ролята на Женева в миналото, сме подбрали 10 от най-гръмките и паметни премиери на автосалона в неговата 119-годишна история.

10 от най-паметните премиери в историята на Женева (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #19
    SCOTT ( преди 10 месеца )
    Аз бих направил "Женева Онлайн". Край на автото на живо. Прасни там ИИ за организатор, напраи продажби с биткойни, сичко най-модерно и извратено. колите на заден план. Техномехно на преден. Даже без наемане на помещение. И ШЕ ПОТЕКЪТ ПАРЕ...............Къде ше е женевата? В рекламата на шоуто. Ше е така: "Нещо старо - Женева, нещо синьо - водородна клетка и нещо назаем - КРЕДИТ за ново авто". ЗАПОВЕДАЙ НА ЖЕНЕВА ОНЛАЙН 2024
  • #18
    Дзвер ( преди 10 месеца )
    Грубо.
  • #17
    РУК ( преди 10 месеца )
    Утре ако обявят, че спират авио изложенията, пак ще ревете! Макара, че на авио изложение не сте ходили Манталитет батко!Повечето от вас освен на изложението в Експо центъра, на друго автомобилно изложение не са стъпвали, ама рев до Господ за нещо което дори не сте виждали! Тотал щета!
  • #16
    До 14 ( преди 10 месеца )
    На колко изложения си ходил?С колко човека ще се запознаеш баш в Женева?Социални контакти с хора обичащи автомобили се създават по форумни сбирки,събори на марки,автомобилни състезания,трак уикенди и т.н.Контакти да искаш,поводи много.Автосалоните от много време се превърнаха в място за изява на пишман инфлуенсъри и профилни снимки със скъпи коли!И някой она нист да се снима с разголена манекенки или да и щракне под полата докато се газурчи до някоя джанта.Времената се променят,стига сте ревали!
  • #15
    Грета Тунберг ( преди 10 месеца )
    До#16.Отживелица са за джендита,за истинските мъже не са.
  • #14
    Мхм ( преди 10 месеца )
    Е ми нормално двг и жените са отживелица то по автосалоните само това се представяше сега за електричките има Сема и Вегас
  • #13
    анонимен ( преди 10 месеца )
    изложенията имат социален смисъл това са места за срещи и нови познанства между хора които обичат автомобилите и отдавна не са магазини от където можеш да си поръчаш или да си тръгнеш с щастлив с играчката от витрината а идеята на онова мероприятие е именно разкъсване на социума и контактите между хората така че радвайте се на живота докато не сте си купили волво
  • #12
    До 12 ( преди 10 месеца )
    Щото баш па ти ще идеш у Женева на изложение! Я виж цените на хотелите по време на изложението и бързо ще ти мине!
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Това не е нормално, прибират милиарди и се циганят за изложения в които се срещат с нормалните хора, жалко рекордни маржове но няма грам шоу, скучни пластмасови коли и играчки на батерии!
  • #10
    РУК ( преди 10 месеца )
    Амазон вече пуснаха доставки на автомобили. Все едно си купуваш термос ....За чийчеп му е на някой вече да ходи на изложения.Една камара пари за щандове, манекенки,персонал, за цяла седмица!И всичко това да ти *** по експонатите чичковци и хлапаци дето никога няма да си ги купят!Изложенията имаха смисъл преди интернет и социалните мрежи.Вече даже не са въпрос на престиж.Едно самостоятелно представяне на нов модел има повече смисъл и отзвук от да го показваш заедно с премиерите на всички други
fallback
Последни