fallback

Toyota пуска нова луксозна марка срещу Bentley и Rolls-Royce

Моделите на Century ще се настанят най-високо в гамата на японския производител

Популярността на една марка може да бъде нож с две остриета. Въпреки че Lexus е известен със създаването на първокласни превозни средства, които съперничат на традиционните германски предложения, повечето купувачи остават шокирани, когато видят модел на японския бранд с цена над 200 000 долара. Затова Toyota ще промени позиционирането на марките в гамата си, съобщава Forbes.

В момента концернът предлага Toyota Century в родината си като скъп и луксозен автомобил. Извън Япония обаче самото име на Toyota не се асоциира с идеята за лукс. В същото време производителят планира да започне на продава този модела на пазарите в Близкия изток, Европа и САЩ.

Идеята на ръководството на Toyota е първоначално да започне да предлага луксозния SUV само като Century, като постепенно превърне това име в отделна марка. Под нея ще се продават и други автомобили. Това е било съобщено от топ-мениджър на японския производител по време автомобилното изложение в Токио.

Новият бранд ще произвежда по-скъпи и впечатляващи автомобили от Lexus, като съответно ще се позиционира най-високо в гамата на Toyota. Това не е първият подобен ход в автомобилната индустрия - нещо подобно направиха в Hyundai, където позиционираха Genesis в отделен бранд за скъпи и луксозни модели.

Самото име Century има дълбоки исторически корени, датиращи от 1967 г., когато се появява лимузина с това име като премиум автомобил на Toyota. Първоначално седанът се предлага с V8 двигател, като по-късно е добавена опция V12. В най-новите версии той премина към V8 хибридно задвижване.

През следващите години моделът претърпя 3 смени на поколенията. Сега той е в четвъртата си генерация, като представлява голям SUV с плъзгаща се врата. Всеки автомобил се изработва ръчно от избрана група от 40 работници, които трябва да преминат изпити, за да се присъединят към екипа. Ръчната изработка и внимателното изпипване на всеки детайл са една от причините за цената на Century, която започва от 170 000 долара.

.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    От 1967 г. Досега четири поколения на модела!!! Ако смятат да продължават в същия дух и да вадят нов модел през 20 години, отсега мога да им кажа, че тая марка няма да я бъде.
  • #3
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 9 месеца )
    ... Новият бранд на ТОЙОТА ще произвежда по-скъпи и впечатляващи автомобили от Lexus, като съответно ще се позиционира възможно най-високо в гамата на японския автопроизводител. Това не е първият подобен ход в автомобилната индустрия - нещо подобно съвсем подходящо сториха и Hyundai Motor Group, като корейците умело позиционираха своите премиум-лЮкс машини под марката GЕNESiS в отделен самостоятелно и много прогрессивно развиващ се бранд за скъпи и луксозни модели. И GENESiS мачка в СВЕТ.мащаб.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Само не разбрах как сменя Лексус? Аман от заглавия за кликове. Очевидно става въпрос за лансиране на Сенчъри извън Япония, позициониран в ултра високия клас на ръчно изработените лимузини.Еле пък с Генезис абсолютно нищо няма. Пешо, Пешо...
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Луксозните автомобили са най голямата глупост. Никой няма нужда от тях освен разни комплексари които искат да демонстрират лесно спечелите си пари. Производителите трябва да се фокусират върху функционални и качествени компактни автомобили с 4х4 и с висока проходимост. В момента единствено Сузуки произвежда такава кола и това е много жалко защото това е единственият тип масова кола от която има смисъл в днешно време тъй като е наистина универсална. Кара се навсякъде при всякакви условия.
fallback
Последни