Популярността на една марка може да бъде нож с две остриета. Въпреки че Lexus е известен със създаването на първокласни превозни средства, които съперничат на традиционните германски предложения, повечето купувачи остават шокирани, когато видят модел на японския бранд с цена над 200 000 долара. Затова Toyota ще промени позиционирането на марките в гамата си, съобщава Forbes.
В момента концернът предлага Toyota Century в родината си като скъп и луксозен автомобил. Извън Япония обаче самото име на Toyota не се асоциира с идеята за лукс. В същото време производителят планира да започне на продава този модела на пазарите в Близкия изток, Европа и САЩ.
Идеята на ръководството на Toyota е първоначално да започне да предлага луксозния SUV само като Century, като постепенно превърне това име в отделна марка. Под нея ще се продават и други автомобили. Това е било съобщено от топ-мениджър на японския производител по време автомобилното изложение в Токио.
Новият бранд ще произвежда по-скъпи и впечатляващи автомобили от Lexus, като съответно ще се позиционира най-високо в гамата на Toyota. Това не е първият подобен ход в автомобилната индустрия - нещо подобно направиха в Hyundai, където позиционираха Genesis в отделен бранд за скъпи и луксозни модели.
Самото име Century има дълбоки исторически корени, датиращи от 1967 г., когато се появява лимузина с това име като премиум автомобил на Toyota. Първоначално седанът се предлага с V8 двигател, като по-късно е добавена опция V12. В най-новите версии той премина към V8 хибридно задвижване.
През следващите години моделът претърпя 3 смени на поколенията. Сега той е в четвъртата си генерация, като представлява голям SUV с плъзгаща се врата. Всеки автомобил се изработва ръчно от избрана група от 40 работници, които трябва да преминат изпити, за да се присъединят към екипа. Ръчната изработка и внимателното изпипване на всеки детайл са една от причините за цената на Century, която започва от 170 000 долара.
.