fallback

20-те най-здрави тригодишни автомобила

Tesla е убедително последна още в първото си попадане в доклада на TUV

След като ви представихме резултатите от доклада за надеждност на TUV за 2024 година във всички останали възрастови категории, дойде ред и на най-"младите" - автомобилите на 2-3-годишна възраст, тоест с регистрации през 2020 и 2021 година. За много хора тези коли са шансът да притежават актуален и все още в гаранция модел, без да понасят огромната обезценка след първата година. Голямата интрига в категорията тази година бе първото участие на Tesla Model 3 в докладите на TUV. За да не ви държим в напрежение, ще уточним, че американският електромобил е убедително последен като най-малко надежден от общо 111 модела, попаднали в проучването. Разликата между него и предпоследния е всъщност по-голяма, отколкото между първия и 56-ия в класирането.               Отчасти причината за катастрофалното представяне на Tesla е и в липсата на класическа сервизна поддръжка - вместо задължителното сервизно обслужване клиентите на марката получават в първите години указания как да го проведат сами. Съответно дребни дефекти като изгорели крушки например, които иначе излизат наяве в сервиза, тук се констатират при инспекцията в TUV. Но не е само това - проверките сочат много ниско качество на боята, и даже корозиращи прагове (за 2-годишни автомобили!). На цели 14.7% от инспектираните Model 3 e отказан знак за преминат технически преглед заради сериозни дефекти.

Класирането в останалите възрастови категории на доклада за 2024 година можете да видите в линкове под статията.              20-те най-надеждни петгодишни коли според TUV 2024 (ГАЛЕРИЯ):

         В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 24. Audi A4/A5 - 4,0 (59 000 км), 24. BMW 2 Active Tourer - 4,0 (42 000 км), 24. Peugeot 208 - 4,0 (28 000 км), 24. Seat Ateca - 4,0 (40 000 км), 28. Audi Q3 - 4,1 (39 000 км), 28. Kia Picanto - 4,1 (25 000 км), 30. Mazda 2 - 4,2 (27 000 км), 30. Opel Adam - 4,2 (28 000 км), 30. Opel Mokka - 4,2 (33 000 км), 30. Skoda Karoq - 4,2 (43 000 км), 30. Smart Forfour - 4,2 (24 000 км), 35. Audi A3 - 4,3 (41 000 км), 35. Mercedes E-Class Coupе - 4,3 (40 000 км), 37. Hyundai i20 - 4,4 (30 000 км), 37. Kia Rio - 4,4 (30 000 км), 37. VW Golf - 4,4 (47 000 км), 40. Mazda CX-3 - 4,5 (28 000 км), 40. Suzuki Swift - 4,5 (31 000 км), 42. BMW X1 - 4,6 (41 000 км), 42. BMW X3/X4 - 4,6 (50 000 км), 42. Mercedes E-Class - 4,6 (63 000 км), 42. Nissan Qashqai - 4,6 (34 000 км)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 46. Opel Corsa - 4,7 (28 000 км), 47. Mini - 4,9 (30 000 км), 48. Toyota Yaris - 5,0 (27 000 км), 49. Renault Zoe - 5,1 (27 000 км), 49. Seat Mii - 5,1 (34 000 км), 49. Skoda Fabia - 5,1 (31 000 км), 49. VW Tiguan - 5,1 (48 000 км), 53. Volvo XC60 - 5,2 (56 000 км), 54. Fiat Panda - 5,3 (27 000 км), 54. Opel Grandland X - 5,3 (39 000 км), 54. Smart Fortwo - 5,3 (20 000 км), 57. Skoda Kodiaq - 5,4 (58 000 км), 58. Ford Kuga - 5,6 (39 000 км), 58. Kia Ceed - 5,6 (38 000 км), 58. Kia Sportage - 5,6 (37 000 км), 58. Toyota Aygo - 5,6 (28 000 км), 58. VW Touran - 5,6 (54 000 км), 63. Fiat 500 - 5,7 (24 000 км), 63. Ford Ecosport - 5,7 (28 000 км), 65. Citroën C1 - 5,8 (26 000 км), 65. Renault Scénic - 5,8 (40 000 км), 65. Toyota Corolla - 5,8 (38 000 км), 68. Hyundai i30 - 5,9 (38 000 км), 68. Renault Clio - 5,9 (31 000 км), 68. VW Polo - 5,9 (32 000 км),

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 71. Renault Twingo - 6,0 (25 000 км), 71. Seat Ibiza - 6,0 (32 000 км), 71. Seat Leon - 6,0 (43 000 км), 74. Citroën C3 - 6,1 (30 000 км), 74. Ford Ka+ - 6,1 (25 000 км), 74. Seat Arona - 6,1 (29 000 км), 77. VW Up - 6,2 (33 000 км), 78. Ford C-Max - 6,3 (34 000 км), 78. Nissan Micra - 6,3 (28 000 км), 80. Ford Fiesta - 6,4 (34 000 км), 80. Mazda CX-5 - 6,4 (39 000 км), 82. Audi A1 - 6,5 (30 000 км), 82. Hyundai Tucson - 6,5 (36 000 км), 82. Mazda 6 - 6,5 (44 000 км), 85. BMW 3/4 Series - 6,6 (57 000 км), 85. Opel Astra - 6,6 (46 000 км), 87. Skoda Octavia - 6,7 (62 000 км), 88. BMW X5/X6 - 7,2 (60 000 км), 88. Peugeot 308 - 7,2 (44 000 км), 88. Skoda Citigo - 7,2 (31 000 км),

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 91. Hyundai i10 - 7,3 (24 000 км), 92. Citroën Berlingo - 7,4 (42 000 км), 93. Opel Insignia - 7,5 (61 000 км), 94. BMW 5/6 Series - 7,6 (59 000 км), 95. Renault Mégane - 7,7 (43 000 км), 95. VW Caddy - 7,7 (49 000 км), 97. Dacia Duster - 8,1 (36 000 км), 98. Ford Mondeo - 8,2 (65 000 км), 98. Ford S-Max - 8,2 (65 000 км), 100. Ford Focus - 8,5 (49 000 км), 101. VW Passat - 8,7 (68 000 км)        Passat е автомобилът с най-висок среден пробег - за три години в Германия той навърта почти толкова, колкото показва километражът му след 15 години в Горубляне        На дъното, освен Tesla, попадат традиционните "заподозрени" - евтини модели на Dacia, Skoda и Opel. А също и далеч по-скъпи и престижни автомобили, които обаче имат двойно и повече по-висок пробег от средното за доклада. Рекордьори в това отношение са VW Passat (68 000 км), Skoda Superb (67 000 км) и Ford Mondeo (65 000 км). Над 60,000 километра среден пробег за по-малко от три години - това би трябвало да събуди у вас поне малко подозрение към 15-годишните "качваш се и караш" оферти от Горубляне със 110,000 км на километража.        10-ТЕ НАЙ-ПРОБЛЕМНИ АВТОМОБИЛА: 102. Dacia Sandero - 8,8 (30 000 км), 103. VW Sharan - 8,9 (53 000 км), 104. Skoda Superb - 9,0 (67 000 км), 105. Ford Galaxy - 9,1 (60 000 км), 105. Skoda Scala - 9,1 (38 000 км), 107. Dacia Dokker - 10,2 (38 000 км), 107. Opel Crossland - 10,2 (28 000 км), 109. Seat Alhambra - 10,3 (50 000 км), 110. Dacia Logan - 11,4 (39 000 км), 111. Tesla Model 3 - 14,7 (55 000 км)      

 

 

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист. " - Мъск го очакваше. Очакваше, че е и фабриките ще работят сами... После спа на дивана и не излизаше с дни и седмици от там ...
  • #17
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тая А класа се счупиха да я карат "новите" граждани в ЕС.
  • #16
    анонимен ( преди 9 месеца )
    На тюф нагласената вагенска класация ми е ясна. Къде е оня с виаграта в коментарите?
  • #15
    Неразбирач ( преди 9 месеца )
    Абе,аз нещо не разбирам в тези TUV класации на нови и на сравнително нови коли,как може да се сравнява кола ,която струва 100000+лв.,и кола ,която струва 50000лв.Излиза,че това е безмислено,значи скъпата кола е пълен ***/като се има предвид,че и частите за вторично вграждане са по-скъпи/.Значи,няма смисъл да се плюят по-евтините автомобили,а по-скоро обратното...
  • #14
    до 12 ( преди 9 месеца )
    Сервизът няма отношение към това, че ти ръждясват праговете на втората година и има голяма вероятност да ти падне колелото...
  • #13
    Гост ( преди 9 месеца )
    Тука е МитЕто,сега пише безниково,ей го в #13.Смята с тесларски калкулатор.При 100 единици изделия годишно средно за тримесечие било 14 броя на тримесечие т.е. 100:4=14 бр.(верния отговор е 25 бр.)Също като 5 години ръст по 20%=100% написано с един от многобройните му никове гост.Математик та дрънка.
  • #12
    От 4 г. Повтарям ( преди 9 месеца )
    Никой никога не е твърдял, че автомобилите на Тесла са качествени. Техните качества не са в детайлите, а са в техническите характеристики на задвижващата част.Така ще е в следващите 5 години, докато търсенето е повече от предлагането. Ще се набляга на количество, а не на качество.Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист.
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Алекс ( преди 7 часа )Ако искаш здрав автомобил,не чети доклади на TUV.Манипулации в полза на фалшиво здравите германски автомобили.Уж железни,а редовни клиенти на сервизите." Те са си го написали в статията : "Отчасти причината за катастрофалното представяне на Tesla е и в ЛИПСАТА на класическа СЕРВИЗНА ПОДДРЪЖКА - вместо задължителното сервизно обслужване КЛИЕНТИТЕ на марката получават в първите години указания как да го проведат САМИ." Ходиш всяка седмица в сервиз - минаваш TUV без проблем ...
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Теслата има три 1ци, предполагам, че гордостта на ел. форума ще е обожествена. Първа, нищо че е отзаднапред, единствен тройлей в топ 10 :), все пак теслата попада в класация на общо основание, което говори, че е незаобиколим фактор.
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Audi Q5 хвърля скоростна кутия преди 100К км (прословутото DSG), но иначе е в топ 10 по надеждност, а гордият соственик на първенеца в класацията трябва да се бърка често по 2,5К лв. за смяна на съединител с маховик и демпфер. Да се чудиш вярва ли им някой още на TUV.
fallback
Последни