fallback

Ново име и още по-силни оръжия - тестваме Subaru Crosstrek

Най-важният модел на японците в Европа надгражда сериозно при смяната на поколенията

Когато нещо върви добре, обикновено промени не се правят. Това общовалидно правило обаче донякъде беше нарушено от Subaru, където решиха, че един модел с две имена е доста объркващ за потребителите и просто премахнаха едното. И така новото XV, както беше популярен моделът в Европа, вече ще се казва само Crosstrek - под това име той и досега се предлагаше на пазара в САЩ, например.

Японският производител обяснява решението си с идеята Crosstrek да следва стила на именуване на другите два SUV в гамата си - Forester и Outback. Целта пред модела обаче си остава същата - независимо той трябва да продължи успешното представяне на първите две генерации в Европа.

Автомобилът остава верен на концепцията за кросоувър с дължина 4,5 метра, която го превърна в истински бестселър, а външния му вид потвърждава желанието за осигуряване на приемственост. Затова и на пръв поглед новият Crosstrek повече прилича на фейслифт, но в същото време има толкова много подобрения, които са доказателство са истинска смяна на поколенията. Той е нараснал по отношение на комфорт и оборудване, подобрено е и представянето му на пътя.

На външен вид автомобилът все още лесно може да бъде разпознат по изваяните повърхности и мускулестите форми. Той съчетава типичните стилистични характеристики на Subaru, като предлага предна броня с големи размери, както и прозрачни пластмасови елементи за защита на най-откритите части на каросерията. Сред най-оригиналните елементи в сравнение с предшественика му са новите задни светлини, които изоставят квадратната форма и изглеждат по-съвременно и определено по-атрактивно.

От Subaru разкриват, че новият Crosstrek е изграден на платформа с повишена с 10% устойчивост на усукване, като в същото време промените в размерите са минимални. Той е само с 5 мм по-къс от XV, но има по-дълго междуосие (то достига 2670 мм), което означава надвеси. Общата височина на каросерията също е намалена с 10 мм, но пътният просвет си остава непроменен - 220 мм.

В интериора първото нещо, което хваща окото е новият вертикален тъчскрийн с 11,6-инчов диагонал. Той е същият, който се намира в по-големия Outback и сред новите функции има и сателитна навигация, базирана на технологията What3words. Информационно-развлекателната система разполага също с цяла поредица от сензорни контроли, посветени на управлението на пътуването извън пътя и позволява да контролирате управлението при спускане по наклон (което за първи път работи и на заден ход) и всички налични различни режими на шофиране.

Сред многото въведени подобрения има и нови предни седалки, които са проектирани съвместно с лекари, за да абсорбират по-добре вибрациите, обхващайки тялото и намалявайки стреса върху гърба и врата на шофьора. Те са много по-удобни от тези на XV, които също бяха с високо качество, но определено отстъпват.

В останалата си част автомобилът потвърждава качествата на удобство и голямо вътрешно пространство (дори в багажника) на предишното поколение. Има няколко сантиметра повече място за седящите отзад, но като цяло същността на кросоувъра не се променя. Качеството на интериора също прави сериозна стъпка напред спрямо предшественика.

Без изненади Crosstrek приема фирменото задвижване на Subaru с бензинов „боксер", който тук в хибриден вариант, комбиниран с безстепенна скоростна кутия Lineartronic и симетрично AWD задвижване на четирите колела. В случая мощността на задвижващия агрегат е намалена спрямо тази на предшественика - 136 к.с. и 196 Нм, като те са напълно достатъчни за кросоувъра.

На пътя задвижващият агрегат се представя повече от прилично. Да, той няма да ви изненада с невероятно ускорение, но предлага впечатляващ баланс и напълно приемлив разход на гориво - около 7 л/100 км. CVT-скоростната кутия също се справя добре, което показва какво развитие е претърпяла тази технология през годините.

Сред предимствата на Crosstrek няма да как не бъде отбелязвана и системата за задвижване на четирите колела. При шофиране по планинския път в зимни условия тя осигурява стабилност и в същото време повишава увереността на човека зад волана, а това прави пътуването още по-приятно. Всъщност, именно фирменото задвижване на четирите колела е една от причините, поради които хората си купуват Subaru.

Другите две са безопасност и здравина. При Crosstrek дебютира усъвършенстваната система Eyesight, която въвежда цели 7 нови функции към 7-те досега съществуващи. Сред тях е по-широк ъгъл за наблюдение на препятствия, което намалява риска от инцидент, когато два автомобила имат траектории с ъгли от 90 градуса.

В същото време системата управлява функцията аварийното спиране в три отделни стъпки, които помагат на водача да разбере ясно какво се случва. Целта е, ако шофьорът не реагира на спряло отпред превозно средство и продължи да се движи към него, системата първо то предупреждава за наличието на препятствието. При липса на реакция тя задейства леко спирачките и едва след това, ако водачът отново не направи нищо, спира колата.

Говорейки за сцепление, колата има първоначално разделение на въртящия момент от 60% отпред и 40% отзад (преди това беше 50/50). Този избор се дължи на наличието на електрически мотор, който променя разпределението на теглото. Отивайки по-нататък, Symmetrical AWD получава ясни предимства от наличието на хибриден компонент, който осигурява незабавно сцепление дори в ситуации с ниско сцепление.

Всичко това превръща Subaru Crosstrek в един от сериозни претенденти за лидерство в този клас на пазара, още повече че субкомпактните кросоувъри с 4х4 са малко. На българския пазар моделът ще се предлага с три нива на оборудване - Style, Style Extra и Premium, като цените стартират от 72 700 лева и достигат 81 100 лева. Те са по-високи от тези на предшественика му, но това едва ли е изненада за някого на фона на случващото се през последните години.

fallback
  • #7
    Ахахахах ( преди 9 месеца )
    И се изредиха да коментират "експерти" които са слушали легенди за 20 годишни субару, нов внос от швайцария, "само" на 300 000км. Мишлета, да наричате този двигател "маслояд" говори повече от достатъчно колко са ви актуални знанията за субару! А този "вариатор" дето толкова го плюете съм 1000000% сигурен, че никога не сте направили и 10м в кола с него!
  • #6
    До първите петима ( преди 9 месеца )
    Гледайте, цъкайте и си мечтайте за такова коли, защото само с това ще си останете.
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това е като модел от 2011г.
  • #4
    Пасуване ( преди 9 месеца )
    Не чак толкова изненадващо единодушие от страна на колегите. Дори мислех да не се включа, но все пак тук четат всякакви хора. Нека чуват мнения, които да ги стимулират да четат, да се интересуват, да мислят сами. Първо помислих, ча като са употребили "безстепенна" кутия, опитват леко да хитруват. По-долу, обаче, директно са си казали, че става дума за CVT. Може да го нарекат и вариатор, все ми е тази - значи едно и също! И без оглед на немекнатия огромния технологичен "скок", аз съм пас!
  • #3
    v-1 ( преди 9 месеца )
    Като види, човек скоростната кутия и веднага може да се откаже.
  • #2
    Бегай,бегай.... ( преди 9 месеца )
    Смешен паркетник с още по-смешен, анемичен и изстрадал маслояд и за капак вариатор за ластично задвижване!
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Добре че не е срещнал някой снегорин, че както се вижда В предишната статия това невероятно четири по четири не му помогна много.
fallback
Последни