fallback

Заради скъпи ремонти отказват застраховки на електрически Audi и Porsche

Подобна практика спрямо скъпите германски коли вече се забелязва в европейски държави

Зимата отново повдигна темата за повредата на акумулаторите на електрическите автомобили. В тази връзка, във Финландия започва да става проблематично да се застраховат моделите Porsche Taycan и Audi E-tron GT поради високата цена на смяната на батерията.

Тяговите батерии на електрическите превозни средства почти винаги се намират в пода на автомобила между осите. Следователно въздействието на ударите върху батериите не е голяма изненада, но в случай на повреда разходите за ремонт или смяна на батериите са твърде високи.

Поради тази причина един от големите застрахователи във Финландия отказа да застрахова електрическите модели на Audi и Porsche. По-конкретно става дума за промяна и на съществуващи полици за моделите Porsche Taycan и "сестринските" версии на модела Audi E-Tron GT и RS E-Tron GT.

„В момента в застрахователната компания If не предоставяме каско за следните модели електрически превозни средства: Porsche Taycan, Audi e-Tron GT и Audi RS e-Tron GT “, казва Питър Розелиус, продуктов мениджър за застраховане на превозни средства.

„Решението за ограничаване на пълното застраховане за тези модели автомобили се дължи на изключително високите разходи за ремонт при повреда на батерията. Освен това повредdта на батерията изглежда е по-често срещана при тях, отколкото при други електромобили, и подмяната на цялата батерия, вместо да се ремонтира, изглежда е преобладаващата практика“, казват от компанията.

„По принцип една и съща политика се прилага както за частни, така и за корпоративни клиенти “, продължава Розелиус, като дава пример с подмяна на батерия на Porsche Taycan с обща стойност на ремонта над 80 000 евро.

fallback
  • #15
    Турбо ( преди 9 месеца )
    Застраховката автокаско е процент от стойността на автомобила.За една електричка с цена 100 000 лева е между 4000 и 5000 лева годишно.Ако не караш разумно и вкараш зазтрохователя в големи разходи, следващата година ти вдигат цената на застраховката.
  • #14
    До 13 ( преди 9 месеца )
    За антиматематиците така изглежда. Когато не можеш да смяташ, то си е за цял живот!
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    А как ще коментираш описването на тотал щета на този hyundai, заради драскотина по капака на батерията и "предполагаеми" щети без никой да е свалил капака? Това си е чисто скубане на застрахователите. Както и поредната плашилка, да не би хората да тръгнат да си купуват електромобили. Тесла защо мислиш, че направи собствено застрахователно дружество?
  • #12
    До 10 ( преди 9 месеца )
    Е истината де! Реалните факти са, че нито онзи mercedes се е нуждаел от смяна на половината части само защото има ръжди по тях и дори да се сменят не биха стрували 20 000. Истината е че е физически невъзможно ако автомобилът струва 55 000, цената на батерията да е 60 000. Истината е, че на един собственик на Тесла модел 3 след удар на батерията му бяха поискали 12 000 долара за смяна, защото беше се скъсал щуцер на охладителната система. Поправи си го за няколко долара и отказа гаранцията.
  • #11
    VAYK ( преди 9 месеца )
    Недодяланите архитектури на ФВ в електрическата мобилност :)))) от брутална деградация, през софтуер дето не показва вярно къде са ти точките за заряд по маршрута, та се стигна до това да не може да се ремонтира батерията а да трябва да се подменя! Помня че в първите е трони на Ауди софтуера те подсещаше, че е време за смяна на масло :))))
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    5-ти, Митичен, я прочеи пак дали не бяха изборени доста повече ремонти и общо отиваха на 20к. Смяната на батерията на ел. кола съшо не е евтино удоволствие и то може да настъпи много преди колата да е на 16г. Уж искаш да си обективен, тогава, какво ти пречи да признаеш някои (вече) факти за ел. коли? Ината? Неразбирането?Желанието да се правиш на интересен (но всъщност се изкагш) и заяждането с останалите тук, поради липса на други дейности?
  • #9
    До 8: ( преди 9 месеца )
    Точно на канадски шофьор коната направи 330 хил.км. Човека си я снима с гордост и коментара беше "все още в добра форма". Много здраве на плювачите. Това с малките батерии е като проблема с малолитражките. Обаче едното ще изкара повече. Апропо, на мой приятел маздата сгъна на 160 хил.км. 2,2 дизел - тотал щета.
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    На канадски шофьор от Ванкувър, който притежава модел EV от 2022 г., беше казано, че резервната батерия ще струва повече от самото превозно средство поради някои предполагаеми повреди.2022 IONIQ 5 струва $55 000, а батерията за смяна би струвала над $60 000 повече от самата кола!Според видеото на Motormouth ситуацията се върти около потенциална анулиране на гаранцията поради ПРЕДПОЛАГАЕМА повреда на защитния КАПАК на батерията. Застрахователят отписа колата.
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Пък и това не са най-наглите случаи. Все пак това porsche струва доста повече от 80 хиляди долара.
  • #6
    Забележка ( преди 9 месеца )
    Какво сте седнали да си правите вятър на устата? Това е спортен автомобил и частите се износват точно по този начин. Тайкан притежава зверско ускорение и вероятно който го купува го пробва. Колко струва смяна на ангренажен ремък или верига на спортен модел (Ферари например)? Масла? Очевидно има някакъв бойкот на електромобилите с цел охлаждане на ентусиазма.Обаче истината е, че с една Кона 64квтч преспокойно се минават 300 хил.км. и има за още (вече има такъв екземпляр). А идват и по-хубави.
fallback
Последни