Задвижването на всички колела може да бъде полезно за осигуряване на допълнително сцепление при шофиране по заледен път. Но все пак трябва да шофирате с повишено внимание, защото страничното сцепление е минимално, без значение от системата за задвижване.
Шофьор на Subaru WRX научи това по трудния начин, след като загуби контрол над автомобил с AWD и се удари челно в камион-снегорин, разцепвайки колата наполовина. Запис от видео-регистратора на тежката машина беше публикуван в социалните мрежи и в YouTube като предупреждение към другите шофьори как не трябва да шофират по заснежен път.
Кадрите започват, когато Subaru WRX се опитва да изпревари голям камион, без да осъзнава, че няма място за преминаване между него и идващия снегорин. Колата се блъска в снегорина, предизвиквайки експлозия от отломки.
Видеото завършва с излизане на камиона от пътя, но снимки на бедствието бяха публикувани в X (бивш Twitter). Ужасяващите изображения показват задната част на WRX като смачкана топка, като предната половина все още е пред B-колоната. Колкото и странно да изглежда, никой не е пострадал при инцидента.
Експерти са категорични, че задвижването на всички колела може да ви помогне да ускорите при хлъзгави ситуации, но не може да ви помогне да спрете. Независимо дали вашият автомобил е с предно задвижване, задно задвижване или задвижване на всички колела, спирачките все още са единствените, които забавят автомобила, с изключение на леките ефекти от спирането на двигателя.