fallback

Audi спечели „Дакар" с кола на ток от третия си опит

Електрифицираното бъги на Карлос Сайнц се справи с конкуренцията в рали-маратона

Марката Audi постигна първата си победа в най-известния рали-маратон в света, след като Карлос Сайнц и неговият навигатор Лукас Круз спечелиха първото място в основния клас на рали „Дакар“. Двамата се състезаваха с прототипа RS Q e-tron, отбелязвайки първата победа в историята на Дакар за електрифициран SUV.

Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди. Електрическият прототип, управляван от 61-годишния Сайнц, изпревари най-близките си съперници от отбора на Toyota с близо час и половина. Трети се класира най-успешния пилот във WRC - Себастиен Льоб, който се състезава с прототип на Prodrive.

За Сайнц това е четвърта поредна титла на рали Дакар, като интересното е, че всяка е постигната с автомобил на различен производител. Преди това легендарния испанец, който има и две титли във WRC, побеждаваше с коли на Volkswagen, Peugeot и MINI.

Audi успя да спечели рали-маратона от третия си опит с електрифицирания прототип, чиито конструкция и дизайн бяха непрекъснато подобрявани и усъвършенствани. Последният вариант на бъгито RS Q e-tron разчита на два електромотора със съвкупна мощност 670 к.с., чиято енергия се генерира от 2,0-литров бензинов двигател.

Това ще бъде последното участие в рали „Дакар“ за Audi, тъй като марката планира да участва във Формула 1 заедно със Sauber. Някои от технологиите, използвани при бъгито RS Q e-tron, обаче ще бъдат използвани за пътнически автомобили на марката, които се разработват в момента.

Потвърждение за това е официално изявление по случай успеха, в което се припомня въвеждането на задвижването на четирите колела quattro през 80-те години, което първо промени баланса на силите в ралитата, а след това с помощта на тази система беше преработена и линията на производствените автомобили.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "До 10 - батерията му е 52 кВч, а ел.двигателите са 576 кВ - грубо за 6 мин я свършват при пълна мощност (1/10 часа). " Да не си оригиналния гост, защото и той прави същата грешка постоянно?
  • #11
    Друг Гост ( преди 9 месеца )
    Сравнението ти със зарядното на Тесла, според мен, не е уместно. Тук не спират за да зареждат, а и трасето е дълго - не може да го мине само на батерия, така че имат толкова енергия колкото им дава ДВГ + запас в батерията за малко boost. Аз предполагам, че през повечето време са карали само на 2 задвижващи колела
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Навремето когато беше истинското рали от Париж до Дакар през пустинята Мицубиши го спечелиха 12 пъти с коли на стокови платформи. Даже една от тези победи (1984г) дори е със напълно стоково Pajero. Само са махнати неща от него за олекотяване, добавени са спортни седалки, тръбна клетка, и разни други дреболии. Иначе колата си е сток. Двигател, окачване, рама, мостове всичко е сток. Сега производителите правят извънземни коли в една бройка специално за ралито и пак се провалят......
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Добре де, не е ли важно колко к.с. е бензиновия двигател, а не ел. двигателите, защото той генерира енергията. Бензиновият от ДТМ е 580 к.с. според уикипедия, така че и 2000 к.с. ел.двигатели да сложат пак ще е по-малко от 580" разбира се, че за мощността на този автомобил не е важно колко конски сили е двигателя. Той само зарежда батерията. Примерно една Тесла с 1000 коня винаги има мощност 1 000 коня, независимо дали я зареждаш от 250 kW зарядна станция или от обикновен контакт 3,7 kW.
  • #8
    Мисленето не боли ( преди 9 месеца )
    Гостени на отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново статията и пак няма да разбере след три години обяснение, че този електромобил е бил зареждан с бензин а не с ток в пустинята. Няма нищо тъкмо ще има какво да си чеше езиците до 2027 година.
  • #7
    Локомотив ( преди 9 месеца )
    Интересно, локомотивите, които работят на същия принцип като това Ауди, се наричат "дизелови", а не "електрически". Но маркетинговия новоговор явно е такъв - има ли някъде в системата на задвижване батерия или ел. мотор, МПСто е електрическо. По този случай, и моята е хибрид, защото може да измине 20-30см на подскоци със стартера.
  • #6
    Друг Гост ( преди 9 месеца )
    Подведох се по това, че прочетох, че двигателя е от ДТМ. В това бъги бензиновия двигател е 270 к.с. - има си отделна статия в уикипедия за RS Q e-tron
  • #5
    Гост ( преди 9 месеца )
    Това е по скоро хибрид.
  • #4
    Гост ( преди 9 месеца )
    В пустинята електрокара са го зареждали екологично с генератор.
  • #3
    Гост ( преди 9 месеца )
    В пустинята електрокара са го зареждали екологично с генератор.
fallback
Последни