fallback

Audi спечели „Дакар" с кола на ток от третия си опит

Електрифицираното бъги на Карлос Сайнц се справи с конкуренцията в рали-маратона

Марката Audi постигна първата си победа в най-известния рали-маратон в света, след като Карлос Сайнц и неговият навигатор Лукас Круз спечелиха първото място в основния клас на рали „Дакар“. Двамата се състезаваха с прототипа RS Q e-tron, отбелязвайки първата победа в историята на Дакар за електрифициран SUV.

Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди. Електрическият прототип, управляван от 61-годишния Сайнц, изпревари най-близките си съперници от отбора на Toyota с близо час и половина. Трети се класира най-успешния пилот във WRC - Себастиен Льоб, който се състезава с прототип на Prodrive.

За Сайнц това е четвърта поредна титла на рали Дакар, като интересното е, че всяка е постигната с автомобил на различен производител. Преди това легендарния испанец, който има и две титли във WRC, побеждаваше с коли на Volkswagen, Peugeot и MINI.

Audi успя да спечели рали-маратона от третия си опит с електрифицирания прототип, чиито конструкция и дизайн бяха непрекъснато подобрявани и усъвършенствани. Последният вариант на бъгито RS Q e-tron разчита на два електромотора със съвкупна мощност 670 к.с., чиято енергия се генерира от 2,0-литров бензинов двигател.

Това ще бъде последното участие в рали „Дакар“ за Audi, тъй като марката планира да участва във Формула 1 заедно със Sauber. Някои от технологиите, използвани при бъгито RS Q e-tron, обаче ще бъдат използвани за пътнически автомобили на марката, които се разработват в момента.

Потвърждение за това е официално изявление по случай успеха, в което се припомня въвеждането на задвижването на четирите колела quattro през 80-те години, което първо промени баланса на силите в ралитата, а след това с помощта на тази система беше преработена и линията на производствените автомобили.

fallback
  • #52
    До друг гост ( преди 9 месеца )
    Поне съгласен ли си вече с изводите ми, че няма как да е карал дори с близо до максималната мощност от 670 конски сили, след като средната мощност стигаща до колелата е била около 150 киловата? Това са около 200 коня. Ако беше карал с пълна мощност през цялото време, трябваше да изхарчи три пъти повече гориво. Както казах още в началото, пълната мощност се използва само за по-бързо ускорение, а после за поддържането на скоростта е необходима много по-малка мощност. По-малка "тръба".
  • #51
    До долния ( преди 9 месеца )
    Нашия петокластник смята
  • #50
    Друг Гост ( преди 9 месеца )
    Просто с този форум е отвратително като стане дълга дискусията. Трябва да се скролира, да се чудя на кой точно коментар е даден отговор и т.н.
  • #49
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сметни по-добре ако можеш? Не можеш? Но въпреки това се заяждаш? Значи си До 46 ( преди 43 минути )TРOЛ лека вечер господин TРOЛ.
  • #48
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сметни по-добре ако можеш? Не можеш? Но въпреки това се заяждаш? Значи си До 46 ( преди 43 минути )TРOЛ лека вечер господин TРOЛ.
  • #47
    До долния ( преди 9 месеца )
    На всеки който е прав ли щемвикаш ***.Елементарнимпознания по двг нямаш
  • #46
    До 46 ( преди 9 месеца )
    TРOЛ
  • #45
    до долния ( преди 9 месеца )
    На кой вал общо взето мозъка то е объркан от там всичко което си написал е грешно а иначе процентите и един шестокласник ги знае срамно е дрът мъж да се фука с такива познания в някои части на Света биха те взели за бавноразвиващ
  • #44
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Пък и какво те е грижа за броя на коментарите, след като си обменяме полезна информация. Ето и аз научих но много неща от тебе, без да ми се налага да ровя да търся източници. Ако приемем че целият резервоар е изразходен и входящата мощност от горивото наистина е 560 киловата, то при 40% КПД, на вала на двигателя и достигат 224 kW, а при 90% КПД на генератора и 90% КПД на зарядното, до батерията достигат средно 180 kW мощност за зареждане. При оптимистични 80%, до колелата достигат 145kW.
  • #43
    Друг Гост ( преди 9 месеца )
    Последно пиша и спирам :-) The combustion engine runs in a particularly efficient speed range between 4,500 and 6,000 revolutions per minute. As a result, its specific consumption is well below 200 grams per kWh. Според друга медия ДВГ е винаги на 5000 оборота и се пали или автоматично или по желание на пилота
fallback
Последни