IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е разумната продължителност на живота на съвременен автомобил?

Цените на превозните средства растат през годините, но също и тяхната надеждност

Имаше период от време, при който достигането на пробег от 150 000-200 000 км от един автомобил означаваше, че собственикът му трябва да започне да мисли за неговата замяна. С правилна поддръжка и благодарение на напредъка в автомобилната технология, в наши дни автомобилите би трябвало да изкарат дори повече, сочи проучване на организацията за подпомагане на потребителите Consumer Reports.


Consumer Reports


Според нейните експерти нещата се свеждат до правилна поддръжка. Ако се спазват препоръките и най-вече сервизните интервали на производители, съвременен автомобил на марката, известна със своята надеждност, би трябвало да изкара дори 300 000 км или повече.

„Факт е, че всичко зависи от конкретната марка или модел. Има коли на старо на повече от 250 000 км, които се продават за много пари, тъй като са произведени от марки като Toyota и Lexus, например. А те са известни със своята висока надеждност", категоричен е Джо Веселък от Consumer Reports.

Експертът допълва, че с модерните автомобили могат да се объркат повече неща, тъй като те са оборудвани с повече системи и технологии спрямо предишните поколения на същите модели. От друга страна обаче, като цяло те са по-добре конструирани. Дори металите им са по-устойчиви на ръжда, отколкото в миналото, така че корозията и целостта на каросерията са по-малък проблем в днешно време.

„За да изберете кола, която трябва да ви служи добре за дълго време, винаги избягвайте да купувате първата година на нов модел. Това дава време на производителя да отстрани всички проблеми, които могат да възникнат с новата технология. На втората или третата година има достатъчно данни от реалния свят, които ще ви дадат обща представа за неговата надеждност", съветват експертите.

Когато става въпрос за употребяван автомобил, трябва да се направи проучване на конкретния модел, за да се установи какви известни проблеми може да има той. Задължително трябва да се провери сервизната история, както и да бъде прегледан в сервиз, който кандидат-купувачът посочи.

Когато става въпрос за издръжливост на колата ви, ето няколко съвета, за да може да да се задържите на пътя възможно най-дълго:

Карайте колата си редовно. Вашият автомобил е машина и машините работят по-добре, когато се използват. Течностите циркулират, а гумените уплътнения и уплътнения се разширяват и свиват, когато колата се кара редовно.

Обслужвайте я редовно и качествено. Спазвайте интервалите за поддръжка на вашия автомобил, особено когато става въпрос за смяна на масло и други консумативи. Накарайте механиците в сервиза да проверяват ежегодно спирачки, гуми, филтри и други жизненоважни части и да ги заменят, ако е необходимо. Много пъти собственици на автомобили отлагат тези дейности и в крайна сметка са принудени да правят скъпи ремонти.

Не отлагайте решаването на проблемите. С напредване на възрастта една кола започва да издава непознати до момента шумове. По-добре е веднага да се провери причината за тях, вместо те да се превърна в по-големи проблеми по-късно.

Поддържайте колата си чиста. С течение на времето солта и мръсотията по пътя ще изцапат боята и ще допринесат за ръжда по дъното. Не забравяйте периодично да измивате колата си.

0 от 500
  • #15
    28 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    До 9 - това го слушах преди 20 години за тогавашните нови коли! След 10-15 години започнахте много да хвалите колите произведени през 2000 - 2004. Но пък плюехте колите произведение през 2010-2014г. Сега хвалите тях, а плюете новите!След 10 години ще карате тия произведение 2024 и пак ще твърдите,че са последните истински коли и вече не правили толкова здрави.Дали се сети, че проблема не е в колите?!
  • #14
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Азнимам проблем със "компютърното обезпечаване" - Повечето озискват свъзване с централен сървър вече. И то за неша от рода на, да си сложиш нов датчик, да смени чистачка дори, а за отключвания инпрочие, доро не и се говори. След 10 години нууулева гаранция, *** сървъра ще работи.
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Има две причини да не карам дъртия Лексус - Гори 4 пъти повече от служебната и взе да ми стаеа доста скъп ...
  • #12
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Скръндза ( преди 3 месеца )
    Аз последните 18 месеца си купих две "абитюрентки", че и отгоре, всяка за по около 5000лв и на по около 240хкм по километраж. Едната вече 37хкм е при мен, другата "само" 17хкм. Нито съм някакъв разбирач, нито търговец, но не съм се и скъсал от ремонти. Май най-големият единичен разход бяха 2 амортисьора за 320лв (без труда). Просто като нещо излезе не задавам най-т..пия въпрос, "Колко време може да изкара така?". А, и имам мания за шумове и тропания, та обикновено рано-рано хващаме проблемите.
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Вярно е ( преди 3 месеца )
    "понеже мн заете ( преди 25 минути )Ладите от 70те още си вървят по улиците" съгласен съм, но искам да добавя малката подробност, че поршетата по улиците са повече от ладите. На стотина поршета срещам по една Лада.
  • #10
    6 rate up comment 12 rate down comment
    понеже мн заете ( преди 3 месеца )
    Ладите от 70те още си вървят по улиците
  • #9
    8 rate up comment 12 rate down comment
    толерастия ( преди 3 месеца )
    всичките ги правят на 5тата година да почнат да се чупят и до 10тата вече да си направил един основен ремонт задължително. Това да не са ти 80те 90те год ? Всичко се прави за да висиш в сервиза и да платиш още една кола пари , споко ;)
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Искам, автомобилите да се правиха зрави, като през 80-те, с екстрите на тея, след 2005-а ...ама бз мизерията.
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всичко над 12-13 години и 200 000км подлежи на все по-чести и все по-скъпи ремонти.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Освен джиповете, някой спортни модели също си струва да се държат. За екзотиките е ясно, те винаги струват много пари. Но има и по евтини модели които вече напълно изчезнаха от пътищата и на практика вече са класики и цените им само ще растат за напред. Ето например BMW E30 навремето имаше такива на обяви по 3-4000лв. Сега е абсурд да намериш такова запазено под 25 000лв. То въобще ги няма. Пример 325 с 2 врати е абсурд да намериш евтино.....Или пък от японските Celica Turbo 4WD.