fallback

Как да предпазите автоматичната скоростна кутия в студа

Нужно е да се спазват две елементарни правила, категорични са механици

Класическите хидромеханични автомати са особено чувствителни към ниски температури. При силен студ с тях трябва да се борави много внимателно, категорични са автомобилни механици.

Те посочиха две основни правила, чието спазване ще осигури надеждна работа и ще удължи живота на автоматичната скоростна кутия дори при големи студ. Първото нещо, което трябва да направи шофьорът, е да не забравя да загреете не само двигателя на автомобила, но и скоростната кутия.

Автоматичната трансмисия се състои от много движещи се компоненти, които, подобно на частите на двигателя, се нуждаят от смазване. За да загреете автоматичната скоростна кутия, преди да потеглите на път, трябва да натиснете педала на спирачката и да превключите селектора на режим D (Движение) и R (Назад). Достатъчно е да го държите под натоварване в продължение на няколко минути.

Вторият момент е, че трябва да се шофира „гладко“ през първите няколко минути след потегляне, като се избягват внезапни ускорения. През зимата това правило става още по-актуално, като то важи и за лятото, когато времето навън е топло.

Препоръчително е да се шофира внимателно през първите 15-20 минути - не само резки без ускорения, но и без автомобила да се прекарва през тежък терен, където скоростната кутия е подложена на допълнително натоварване.

fallback
  • #13
    Анонимен 1 ( преди 10 месеца )
    Кой идйот е писал тази статия. Пазенето е 2=3 минути да работи колата без да превключваш скоростния лост.
  • #12
    Ме ( преди 10 месеца )
    2-3 минути загряваш на място на P, ако е много студено. После тръгваш и караш леко. То се усеща в началото, че скоростите влизат малко по-трудно, маслото е много гъсто. За 5-6 минути нещата влизат в рамки. Стара кутия DP0 коментирам.
  • #11
    Субару ( преди 10 месеца )
    Има датчик за температурата на маслото в кутията...покаже ли ми 30 градуса и тръгвам. Това става за около 3 минути при 5 градуса външна.
  • #10
    Рук ( преди 10 месеца )
    Въобще няма да я пазя
  • #9
    9 ( преди 10 месеца )
    Само да добавя че когато автомобилът работи на място маслото на кутията циркулира постоянно докато двигателя работи и човека писал или преписал статията няма никаква представа от автоматични кутии. Споко хора няма нужда да включите на директна просто трябва да работи автомобила за да загрее малко маслото.
  • #8
    До експертите ( преди 10 месеца )
    А да сляза и да я бутам, не искате ли?
  • #7
    анонимен ( преди 10 месеца )
    5, абе тя се движи, ама като станеш и отиваш да го изтръскаш. едвам се влачиш и виждаш. пътия до белия трон не го вземаш на спринт? Едва като отвориш и другото око си готов за някакви действия?
  • #6
    бачо Кольо ( преди 10 месеца )
    Правя го и наистина после като тръгна превключва на по ниски обороти,но дали при стоенето на D на спирачка не се износват повече съединителите в кутията?
  • #5
    иван ( преди 10 месеца )
    Ясно, докато спиш кръвта не се движи.
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    2-ри, ясно ми е че между човек и машина има разлика, но все пак си помисли - ако тебе те изритам от леглото и те накарам да направиш един спринт, как ще се справиш? Дали както ако си буден и раздвижен? Както на тебе трябва да ти се раздвижи кръвта, така на машината елементите /смазките. Каквато е вероятността от контузии при тебе, така е и при машините да се счупят и в двата случая.
fallback
Последни