fallback

В епохата на електрификация Toyota ще прави нови ДВГ

Японците са категорични, че това е „практичен път“ към въглеродна неутралност

Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.

През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.

„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.

Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.

„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.

Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.

„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.

fallback
  • #49
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То след малко ще се окаже че и за някакви хибриди не си писал, а за чисти бензинови автомобили. Какво общо имат не зареждаемите хибриди с електромобилите за да ги намесваш?
  • #48
    До 47 ( преди 10 месеца )
    Ти кое не разбра от това, че изобщо не пиша за зареждаемите хибриди? Иначе за нощната се разбрахме, че не важи за повечето които нямат достъп да зареждат от нея
  • #47
    анонимен ( преди 10 месеца )
    След толкова писане кое точно не разбра? Липсата на зарядна инфраструктура включително домашно зареждане се отразява по-зле на хибридите, които минават 90 км със зареждане за 2,5 часа, отколкото на електромобилите, които зареждат 400 км за 30 минути. Тези които имат нощна, спестяват много повече на извънградско, отколкото хибридите и в 90% от случаите не трябва да зареждат на скъпите бързи зарядни станции защото минават под 500 км на ден дори да карат извънградско.
  • #46
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Говоря за теслата от статията от преди няколко дни 85 киловатчаса батерия 2014 модел на 433 000 км без смяна на батерия или двигател, като единственото не работещо нещо в целия автомобил беше моторчето на парното, което беше свалено и беше в багажника. Пробегът с едно зареждане беше 360 км, при положение че като нов този автомобил е имал 420 км пробег. Автомобилът е с доживотно безплатно зареждане до края на жизненият цикъл на автомобила, евентуален ремонт на батерията би струвал под5000 долара
  • #45
    До 42 ( преди 10 месеца )
    Всънщост коя е тази кола която за 10 години и 430 К км е деградирала с 15%? Звучи като измислица или пък някой модел с 100 квтч батерия
  • #44
    До 42 ( преди 10 месеца )
    "то след 20 години и 866 хиляди километра ще са деградирали с по-малко от 30%" Щеше да е добре да е истина, но не е..
  • #43
    До 41 ( преди 10 месеца )
    И пак пишеш сякаш всеки има достъп до домашен ток на нощна сякаш изобщо не сме го коментирали, че повечето хора нямат достъп до такъв за зареждане. Какво изобщо включваш Тесла Плайд, кола за над 100К евро на която само батерията е над 15К евро?
  • #42
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Така е, както годините така и циклите влияят на деградацията на батерията и това е почти линеен процес като В началото е малко по-бърз а след това се забавя. Тоест може да се очаква, че след като клетките на онази батерия са деградирали с 15% за 10 години и 433 хиляди километра, то след 20 години и 866 хиляди километра ще са деградирали с по-малко от 30% и автомобилът вече ще минава само 300 км с едно зареждане. Горе-долу колкото в момента минава една чисто нова електрическа toyota 2024 модел
  • #41
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "което е над 5 пъти по-скъпо от домашен ток на нощна и излиза 15 лв на 100 км да кажем...Иначе с 12 литра газ извънтрадско не би трябвало да е проблем за модерна кола да мине 200 км .."Грешни са ти сметките, при 18 киловатчаса за 90 км пожелателен пробег, хибрида ще харчи 16 лв на 100 км, а Тесла Плейд около 10 лв. Последната за 500 км ще изхарчи 15 лв заредени на нощна, а хибридът ще изхарчи 3 лв ток за първите 60-70 км плюс още 25 л бензин, като ще кара по-бавно от Теслата.
  • #40
    До 35 ( преди 10 месеца )
    Пишеш сякаш ако батерия стои 20 години и е ползвана минимално няма да е мръднала, но не ми се вярва без да е доказано защото както знаем и годините влияят, не само ползването
fallback
Последни