fallback

В епохата на електрификация Toyota ще прави нови ДВГ

Японците са категорични, че това е „практичен път“ към въглеродна неутралност

Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.

През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.

„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.

Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.

„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.

Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.

„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.

fallback
  • #59
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Нали ще спираха двг за нас ел миксери а за Азия двг двоен стандарт.
  • #58
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пък и онзи ден гостът вярваше че животът на батерията на една Тесла на 433 000 км, била към края на живота си защото като нова е изминалвала 420 км а 10 години по-късно изминава само 360 км с едно зареждане, без да осъзнава че тази 10-годишна батерия, произведена от Тесла по стара технология от 2012 с "изтекъл срок" всъщност се зарежда по-бързо и изминава повече километри включително и при зимни условия от чисто нова електрическа toyota модел 2024 година. Смятай колко ще изкарат новите им батери
  • #57
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Не го слушай госта. Той живее в собствена реалност и в съвсем друг времеви континуум в който PHEV RAV4 струва 75 000 лв въпреки че като отвориш официалния сайт на toyota цените започват от 110 000 лв, което според него била нереално ниска цена за да се вържат балъците, защото като накичиш малко екстри, цената се повишавала с 20 000 лв отгоре. Значи по него вкус излиза минимум 130 000 лв с най-необходимите екстри като гумени стелки и ски багажник. Да го питаме ли за линк, като не отговаря?
  • #56
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Даже на някои марки батериите на електромобилите им имат много по-голяма гаранция от ДВГтата им както знаем, но това не значи непременно, че ДВГ по-рано ще иска сериозен ремонт разбира се..
  • #55
    До 51 ( преди 10 месеца )
    Също така при Тойота всяко задвижване включително електромобилите имат 10 години гаранция, значи ли, че живота на всичките им задвижвания е 10 години и един и същ приблизително? То е ясно, че не разбира се
  • #54
    До 51 ( преди 10 месеца )
    Всъщност ти излъга, че гаранцията е живота едва ли не. Да не би ДВГтата да имат 20+ години гаранция понеже толкова е живота им най-често?
  • #53
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,хибриден РАВ 4 струва само 75 к.лв, за 130 к.лв могат да се купят почти два РАФ4.
  • #52
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,500 километра пробег на електрокар,може да постигнеш само с 45 км/час.
  • #51
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,стига лъга.Батерията издържа 8 години и 160 к.км по гаранция.Всичко останало са твои измислици.Зарежданемия хибрид губи нощес 2,5 часа в гаража,на дълъг път губи само 5 минути на бензиностанцията.
  • #50
    До 49 ( преди 10 месеца )
    Имат общо по това, че са коли и двете се смятат за екологични варианти
fallback
Последни