fallback

В епохата на електрификация Toyota ще прави нови ДВГ

Японците са категорични, че това е „практичен път“ към въглеродна неутралност

Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.

През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.

„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.

Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.

„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.

Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.

„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.

fallback
  • #69
    До 67 ( преди 10 месеца )
    Toyota набляга на най-грешните технологии за в бъдещето. Водород, който е четири пъти по-скъп отколкото да караш на бензин. Колкото и да си екологично настроен, здравия разум надделява и не си купуваш водороден автомобил. "Самозареждащ" се хибрид - само технически неграмотен ще повярва на тази безсмислица. В най-добрия случай го зарежда бензиновия двигател и по никакъв начин не можеш да се възползваш от бъдещото изобилие една евтина енергия. Плъгините им са по скъпи от електромобилите.
  • #68
    До 68 ( преди 10 месеца )
    Екологията си е екология, а електромобилите в дългосрочен план ще и помагат, когато електричеството започне да се произвежда от възобновяеми източници, а батериите, перките и фотоволтаиците от рециклирани материали. Дотогава производството и използването на електромобили няма да е кой знае колко по-екологично. Но електрификацията няма нищо общо с екологията. Просто вече е по-евтино да произвеждаш възобновяема енергия, вместо да си зависим от внос на горива. Това е в основата.
  • #67
    raiders ( преди 10 месеца )
    Браво на тойота, ще си отиде още 1 директор докато разберат от къде им е дошло. Да, ще продават двг и хибриди, там където горивото е евтино, но тук в европа човек си прави сметката и ел. колата му дава повече във всичко. Още малко да надуят цените и сами ни карат да купуваме електрички.
  • #66
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Няма епоха на еликтрификация. Това е изкуствено създадено нещо, налагано от определен кръг хора за постигане на определени интереси, които са покрити с булото на екологията, която е само лъгане на маргиналите. От Тойота много добре знаят какво се случва и не случайно си продължават с ДВГ-то. В същото време вземат най-доброто и от другата технология и съчетавайки ги се получава най-добрия хибрид и той е с марката Тойота.
  • #65
    До 64 ( преди 10 месеца )
    Но плъгина има значително повече мощност, базово е 4
  • #64
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Бих предпочел хибриден Тойота РАФ 4 за 75000 лева, вместо плъгинхибрид Тойота РАФ 4 за 110000 лева.Разликата от 35000 лева не може да се избие от евтиното зареждане на нощна в гаража.
  • #63
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,лъжите ти вече не минават.Всеки човек има поне по един приятел или познат с електрокар и може да провери какъв е разхода на 100 км,колко е пробега с едно зареждане.Официалните данни от производителя са много далече от реалните.
  • #62
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    Тойота неслучайно са най-голямата и най-успешна индустриална компания.
  • #61
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,Тесла може да изкара 433000 км,само с 3 смени на батерията и 8 смени на електромотора.Носачи, пружини, амортисьори и гуми е отделен разход.
  • #60
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,проверявам те дали внимаваш.
fallback
Последни