fallback

В епохата на електрификация Toyota ще прави нови ДВГ

Японците са категорични, че това е „практичен път“ към въглеродна неутралност

Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.

През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.

„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.

Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.

„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.

Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.

„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.

fallback
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Господ здраве и дълголетие да им дава на Японците! И е прав колегата отдолу, Вчера говорих с приятел. Колегата му си купил Ел... ама навсякъде пътувал с хибрида на жена си - вика веднъж "увисва" няколко пъти бра страх за последните киловати и вече не излиза от София с нея. Електрификацията е пълно безумие, което за съжаление няма да остане без последици - колите ще станат лукс за избрани!
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Няма как някой да повтори след като веднъж си я купувал електромобил и преди първото ходене до морето му се е налагало да стигне с три нощувки по пътя за да стигне. Кой би си го причинил отново. Разпродават електромобилите на безценица и даже пари дават за да им ги вземат и не поглеждат повече. Пък и тока на бързите зарядни станции е три пъти по-скъп отколкото да караш бензинов спортен автомобил разход 20 на 100 бензин 100 октана.
  • #7
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Няма епоха на електирфиакция, а има пълна идиотизация от страна на политика, и не на последно място на населението, които се оставят да бъдат водени като шарани и посватрят натрапените им мантри без дори да се замислят над тях. Не искат ДВГ, не искат АЕЦ.. ама не слзиат от колите си (ДВГ), не се отказват от почивките (със самолет).. други благини, без които иначе отиват в каменнта ера
  • #6
    Абсолютно вярно ( преди 10 месеца )
    Най-голям ръст при търсенето е на водородни автомобили и това е бъдещето. През 2030 година само toyota ще произвежда водородни автомобили и освен 10 милиона хибрида ще може да продава и още 20 милиона водородни автомобила. Тогава Тесла ще продава 20 милиона автомобилът годишно а toyota 30 милиона. Още две три китайски компании сигурно ще продават по десетина милиона електромобила годишно, но toyota все още ще е най-големият автомобилен производител в света защото продава от всичко по много.
  • #5
    Друг Гост ( преди 10 месеца )
    "електкрификация " ?!?
  • #4
    Гост ( преди 10 месеца )
    Който е купил електрокар,не повтаря.Забрана за продажба на ДВГ в останалия свят няма, затова Тойота ще произвеждат каквото се търси.Ако Тойота произвежда само електрокари,къде ще продаде 10 млн бройки?Няма кой да ги купи.
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То през 2012, когато nokia се подиграваше на apple, все още бяха най-големия производител на телефони в света. Бяха пуснали телевизионни реклами как iPhone няма бъдеще в сравнение с техните смартфони с копчета и публично се подиграваха, че от apple нямат никакъв опит с производството на мобилни телефони и не знаят какво търсят клиентите. Дали историята не се повтаря? Абсолютно същата е. Арогантността им ще ги съсипе.
  • #2
    krasy ( преди 10 месеца )
    Разбираш ги нещата,но само в твоята глава най вероятно,защото историята не винаги се повтаря,а Тойота все още са най големия производител!
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Когато Акио Тойода говори, всички мълчат, защото няма какво да се добави повече. Този човек е изключително далновиден, точно както шефовете на kodak и nokia. Всички знаем как завърши това за тях, затова няма какво повече да допълним. Амин!
fallback
Последни