fallback

Ford най-после откри големия проблем на 1,0-литровия EcoBoost

Компанията ще вкара в сервизите си над 100 000 коли с този мотор

Години наред собствениците на модели на Ford с 1,0-литров двигател EcoBoost се оплакват, че тези мотори се повреждат фатално, тъй като системата за смазване се запушване. Разследване на концерна и на Националната администрация за безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) откри причината за проблема, в резултат на което Ford изтегля 100 000 автомобила в сервизите си.

Проблемът е открит в 1,0-литровия трицилиндров двигател, използван в хечбека Focus (2016-2018) и SUV-модела EcoSport (2017-2022). Тези двигатели се прочуха в Северна Америка с това, че губят налягане на маслото след около 80 000 км. При разглобяване в сервиз се оказва, че ремъците на маслената помпа са се раздробили и запушват системата за смазване.

Разследването е установило, че уплътняващото съединение на обтегача се разрушава от вибрации през целия експлоатационен живот на превозното средство, което позволява на рамото на обтегача да падне. Това може да повлияе на балансиращия вал, да повреди обтегача и да разтегне ремъка. Така се стига до пълна загуба на налягането на маслото, което уврежда двигателя.

Повредата причинява не само загуба на мощност по време на шофиране, но и дезактивиране на вакумната помпа, която подпомага спирането и така се създава риск от блъскане на друго превозно средство. Ford признава една катастрофа, произтичаща от повреда на маслената помпа, като тя е довела до двама ранени.

По предписание на производител ремъкът трябва да бъде сменя при пробег от 150 000 мили (241 000 км). Той обаче се уврежда точно след 60 000 мили (96 000 км), когато гаранцията на автомобила е изтекла. Това е накарало собствениците на проблемните коли да заведат колективен иск срещу компанията. Сега те ще получат подкрепа от Ford, тъй като в рамките на сервизната акция колите им ще бъдат ремонтирани. Това включва промяна на обтегача (той ще има по-късо рамо), както и на болтова връзка. Самият ремък ще бъде от различен материал.

Трябва да се отбележи, че Европа Ford вече обяви една сервизна акция за моделите с този двигател. Това стана през 2010 г., като но тя се отнасяше до напукващи се притискателни дискове на съединителя.

fallback
  • #14
    Гошо ( преди 9 месеца )
    Добро утро, кварталните майстори го разбраха още в първата година на пускането на това недоразумение!
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    в автомобилната индустрия няма инженери всичкото е меринджеи
  • #12
    До 9 ( преди 9 месеца )
    В инженерната наука често се появява този проблем да се повтарят стари грешки и наново да се преоткриват неща които вече са открити и прецизирани. Новите инженери няма как да знаят абсолютно всичко което са направили другите преди тях. Те знаят само основни неща и това което е актуално към момента. Има и една постоянна тенденция към излишно усложняване на нещата. Усъвършенстването на една технология в посока надеждност се постига чрез опростяване и премахване на излишните елементи.
  • #11
    До 4 ( преди 9 месеца )
    А е така и в Спортал и Факти... Не искам никакви виагри, миагри, такива "животоподобрители"
  • #10
    PLAID ( преди 9 месеца )
    #7 разбира се. Като се отворят графиките, се гледат само проценти ръст и дивиденти. Нищо друго няма значение. Една кола, за която е казано на инженерите: направете е я както трябва. Да се покажем пред света. Бюджетът няма значение. И в която няма програмиран ресурс и програмирано стареене, това е BMW i3. Неръждаема, карбон-композит, 20-годишен живот на клетките.
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    #6 това е така само ако се прави и се осъвършенства един и същ двигател. Може би се досещаш, че създават нови и те си имат техните недостатъци и проблеми (детски болести и тн).
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Както е казал народът "опитват се с прдня - боя да правят" и затова са всички тези проблеми.
  • #7
    //// ( преди 9 месеца )
    По скоро, ако питаш мен, цялата работа е от лакомия. Натискат ги за по малки разходи и по големи печалби. И инженерите се чудят как да натамънят нещата и започват да залагат на все по големи проумици, само и само да задоволят акционерите.
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Наистина съм изумен как е възможно една технология (в случая двг) да се произвежда над 100 години и след милиарди произведени бройки все още да има проблемни модели? Логично е за цялото това време вече всичко да е изчистено от инженерна гледна точка и да се произвеждат перфектни двигатели без дефекти и недомислици. На практика обаче се оказва че хората имат дефект и и част информацията и знанията се загубват при смяната на поколенията. Новите инженери повтарят стари грешки от преди 100г.
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Проблемите са два- 1000 кубика и 3 цилиндъра
fallback
Последни