Години наред собствениците на модели на Ford с 1,0-литров двигател EcoBoost се оплакват, че тези мотори се повреждат фатално, тъй като системата за смазване се запушване. Разследване на концерна и на Националната администрация за безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) откри причината за проблема, в резултат на което Ford изтегля 100 000 автомобила в сервизите си.
Проблемът е открит в 1,0-литровия трицилиндров двигател, използван в хечбека Focus (2016-2018) и SUV-модела EcoSport (2017-2022). Тези двигатели се прочуха в Северна Америка с това, че губят налягане на маслото след около 80 000 км. При разглобяване в сервиз се оказва, че ремъците на маслената помпа са се раздробили и запушват системата за смазване.
Разследването е установило, че уплътняващото съединение на обтегача се разрушава от вибрации през целия експлоатационен живот на превозното средство, което позволява на рамото на обтегача да падне. Това може да повлияе на балансиращия вал, да повреди обтегача и да разтегне ремъка. Така се стига до пълна загуба на налягането на маслото, което уврежда двигателя.
Повредата причинява не само загуба на мощност по време на шофиране, но и дезактивиране на вакумната помпа, която подпомага спирането и така се създава риск от блъскане на друго превозно средство. Ford признава една катастрофа, произтичаща от повреда на маслената помпа, като тя е довела до двама ранени.
По предписание на производител ремъкът трябва да бъде сменя при пробег от 150 000 мили (241 000 км). Той обаче се уврежда точно след 60 000 мили (96 000 км), когато гаранцията на автомобила е изтекла. Това е накарало собствениците на проблемните коли да заведат колективен иск срещу компанията. Сега те ще получат подкрепа от Ford, тъй като в рамките на сервизната акция колите им ще бъдат ремонтирани. Това включва промяна на обтегача (той ще има по-късо рамо), както и на болтова връзка. Самият ремък ще бъде от различен материал.
Трябва да се отбележи, че Европа Ford вече обяви една сервизна акция за моделите с този двигател. Това стана през 2010 г., като но тя се отнасяше до напукващи се притискателни дискове на съединителя.