fallback

Ford най-после откри големия проблем на 1,0-литровия EcoBoost

Компанията ще вкара в сервизите си над 100 000 коли с този мотор

Години наред собствениците на модели на Ford с 1,0-литров двигател EcoBoost се оплакват, че тези мотори се повреждат фатално, тъй като системата за смазване се запушване. Разследване на концерна и на Националната администрация за безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) откри причината за проблема, в резултат на което Ford изтегля 100 000 автомобила в сервизите си.

Проблемът е открит в 1,0-литровия трицилиндров двигател, използван в хечбека Focus (2016-2018) и SUV-модела EcoSport (2017-2022). Тези двигатели се прочуха в Северна Америка с това, че губят налягане на маслото след около 80 000 км. При разглобяване в сервиз се оказва, че ремъците на маслената помпа са се раздробили и запушват системата за смазване.

Разследването е установило, че уплътняващото съединение на обтегача се разрушава от вибрации през целия експлоатационен живот на превозното средство, което позволява на рамото на обтегача да падне. Това може да повлияе на балансиращия вал, да повреди обтегача и да разтегне ремъка. Така се стига до пълна загуба на налягането на маслото, което уврежда двигателя.

Повредата причинява не само загуба на мощност по време на шофиране, но и дезактивиране на вакумната помпа, която подпомага спирането и така се създава риск от блъскане на друго превозно средство. Ford признава една катастрофа, произтичаща от повреда на маслената помпа, като тя е довела до двама ранени.

По предписание на производител ремъкът трябва да бъде сменя при пробег от 150 000 мили (241 000 км). Той обаче се уврежда точно след 60 000 мили (96 000 км), когато гаранцията на автомобила е изтекла. Това е накарало собствениците на проблемните коли да заведат колективен иск срещу компанията. Сега те ще получат подкрепа от Ford, тъй като в рамките на сервизната акция колите им ще бъдат ремонтирани. Това включва промяна на обтегача (той ще има по-късо рамо), както и на болтова връзка. Самият ремък ще бъде от различен материал.

Трябва да се отбележи, че Европа Ford вече обяви една сервизна акция за моделите с този двигател. Това стана през 2010 г., като но тя се отнасяше до напукващи се притискателни дискове на съединителя.

fallback
  • #24
    Нямам думи ( преди 10 месеца )
    Не мога да си представя как клиент отива в представителството и доброволно с усмивка на лице си стиска ръцете с някаква усмихната лисица, която просто му взима парите и го праща по дяволите с 3 цилиндрова пародия на кола.
  • #23
    Палячовците Форд ( преди 10 месеца )
    Трябва да си меко казано спрял за да вярваш на едни лъжци, че им било отнело близо 10 години за да намерят дефекта в еднолитрова пародия на мотор?? Която работи неравномерно, защото е с 3 цилиндъра? Предпочитам двутактов трактор - и без това ще е по-бърз
  • #22
    Форд ( преди 10 месеца )
    2016та, 3 цилиндъра, 1 л. ДВГ - подигравка с хората. Закономерно остават назад по продажби. Марката измислила колата вместо да държи на това да е първа в нещо - прави *** истории дето и тук такива не ги правиме дори
  • #21
    Фордаджия ( преди 10 месеца )
    Още 2015-та го пророкувах това нещо. Двигатели с такава "кубатура" се правеха през 90те, защото до толкова се беше развило автопроизводството и до толкова позволяваха технологиите. В днешно време това си е реална директна и нарочно направена кастрация, с цел минимален живот на агрегата. Идеята е да се счупят максимално много части и да се налага да си ги закупуваш отново и отново на всеки около 80 000 (даже няма и 100)
  • #20
    Koki ( преди 10 месеца )
    Говорите за модел 2016-2018, а после Форд Европа имал акция за тези коли през 2010....*** ли ни имате!?
  • #19
    ..... ( преди 10 месеца )
    Проблемът им е, че съществуват въобще
  • #18
    Stanislav ( преди 10 месеца )
    Ама пичове аз ше ви реша проблема за без пари.....върнете си V8 ците и няма да имате ядове!!! Тея 3 цилиндрови чикииий и за агрегат за ток не стават камо ли за там където е сложен.
  • #17
    Дебелия ( преди 10 месеца )
    Според мен Европа ще се обърне много скоро отново към дизела.
  • #16
    Дебелия ( преди 10 месеца )
    Карам 10-годишно мондео (дизел) купено от Мото Пфое и все още поддържано там. След десетките ТО-та на място в салон всеки път се опитваха да ми набутат модел с този прехвален 3-цилидров екобуст, който 4-5 пъти e ставал двигател на годината в своята категория. Аз понеже си имам някакви познания по устройство на автомобил, ергономичност. Мощност спрямо тегло. Мои си теории, никога не бих кулил автомобил с 3-цилиндъра нито фиеста, нито мондео (което до скоро продаваха), нито новия Нисан X-Trail
  • #15
    Хххх ( преди 10 месеца )
    Караш Форд и си горд
fallback
Последни