Продажбите на Volkswagen Group за 2023 година са се върнали на нивата от преди пандемията и концернът е успял да реализира 9,24 млн автомобила по цял свят. Това означава ръст от 12% спрямо 2022 г., като се дължи както на увеличеното търсене, така и на справяне с изоставането в изпълнение на поръчките.
След като повечето от логистичните проблеми бяха решени, германският производител увеличава продажбите си на всички основни пазари, като Западна Европа е най-големият регион с 3,27 млн автомобила (+21% на годишна база). Веднага след него е Китай с 3,24 млн автомобила (+2%), следван от Северна Америка с 0,99 млн. (+18%).
Пълните данни за продажбите за всяка отделна марка от концерна все още не са публикувани, но вече се знае, че последните 12 месеца са били отлични за основния бранд - Volkswagen. Той е увеличил доставките си с 6,7% до около 4,87 млн, което означава, че 52,6% от всички продажби на концерна се падат именно на тази марка.
Повече от половината нови автгомобили, реализирани от Volkswagen през 2023 г., са SUV. Техният дял е 52%, като на пазара в САЩ достига 81% В Европа най-продаваният SUV е субкомпактният T-Cross, който постави рекорди в Германия, Великобритания, Турция и Испания.
Въпреки успехите, VW Group почти сигурно отново ще остане на второ място по продажби след Toyota. Японците още не са публикували пълните данни за 2023 г., но се очаква те да бъдат близки до тези от 2022 г. Тогава Toyota успя да реализира 10,5 млн автомобила по света и защити титлата си за най-продават производител за трета поредна година.