IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е проектирал колата на Xiaomi?

Бивши дизайнери на BMW и Mercedes обединяват усилия за създаването на SU7

Новият електрически автомобил на Xiaomi - SU7, беше представен само преди няколко дни. Неговият външен вид определено впечатлява и затова е интересно да се разбере, кой е неговият автор.


Xiaomi  SU7


Любопитното е, че зад дизайна на китайската електрическа кола, не стои един човек, а трима. Един от тях е добре познато име в автомобилната индустрия - Крис Бенгъл, който е създал някои от най-противоречивите модели в историята на BMW. Другите двама са Ли Тианюан - дизайнер на BMW iX, и Джеймс Киу - дизайнер на високоефективния Mercedes-Benz Vision EQXX.

Информацията беше разпространена от самата компания чрез съобщение от президента и съосновател Xiaomi - Лей Жун, който използва социалната мрежа X (бивша Twitter), за да покаже как тримата дизайнери работят върху електрическия автомобил на производителя на смарфони.


Xiaomi  SU7


Както стана дума, създателите на дизайна на SU7 имат достатъчно опит зад гърба си. Бенгъл е участвал в разработката на редица модели на BMW, някои от които бяха сериозно критикувани заради противоречивия си външен вид (като 7-Series (Е65), например). Той е дизайнер на Fiat Coupe, на второто поколение на Fiat Panda, на Alfa Romeo 145 и на редица други, като през 2009 г. напусна автомобилната индустрия, а малко по-късно се зае с дизайна на корейския производител на електроника Samsung.

Вече споменахме, че Бенгъл не е единственият дизайнер на BMW, който си сътрудничи с Xiaomi за първи им електромобил. Големият седан всъщност основно е проектиран от Ли Тианюан - същият, който е нарисувал BMW iX, и от Джеймс Киу - дизайнер на Mercedes-Benz Vision EQXX. Последното не бива да се подценява, защото концептът е един от най-ефективните електромобил в света.


Xiaomi  SU7


Що се каса до Xiaomi SU7, той е проектиран на платформа с 800-волтова архитектура. Седанът е оборудван с батериен пакет от 101 кВт/ч, разработка на CATL, който според компанията позволява да добавяне на пробег от 220 км за 5 минути и на 550 км за 15 минути при максимален обхват от 800 км. Предлагат се в две версии - една със задно задвижване и една със задвижване на всички колела. Най-мощният вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и развива 265 км/ч.


0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Още по-малко някой пък си прави труда да смята нещо, което пък винаги ти е дадено (дори и да е в идеални условия)." Това нямаше нужда да го казваш. Нали затова сте антиматематици. Оставяте някой друг да мисли и да смята вместо вас и да ви го дава сдъвкано. Вие свое мнение нямате. Някой Ви задава опорна точка и вие я повтаряте като папагали без да разбирате какво говорите. Това винаги си личи когато попитам за практически пример на казаното. Никога не следва отговор, а само обидни квалификации.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 4 месеца )
    Мигар най-после си обединил самоличностите си в една? Fts = Fакed, Тунтури, Schwaben (т.е. Москвич)? Психиатърът ти ли те посъветва да ги сприятелиш?
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това по скоро ми е бие на Порше, та незнам какви дизайнери от БМВ и МБ са го рисували. Митичен, "скорст на зареждане" - е някаква глупост, която ти си си измислил за да се правиш на интересен. Никой не се интересува от това, а от времето прекарано на колонката. Още по-малко някой пък си прави труда да смята нещо, което пък винаги ти е дадено (дори и да е в идеални условия).
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    До 1: Тия числа са по CLTC. За каране по магистрала със 120 км/ч, раздели/умножи по 2. Практиката не е баш като теорията.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    bg ( преди 4 месеца )
    Колега, ще заредиш един път до Виена, ако караш със 110 по магистралата.Ако пък има опашка на границата ( а обикновено има) за 2-3 часа още бая заряд ще отиде...Теорията и практиката са 2 различни неща
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    И не се притеснявай. В България все още няма електромобили, Но въпреки това вече има зарядни през 30 км. Зарядни се изграждат много по-бързо отколкото ще навлязат електромобилите. Пък и при очаквания излишък на възобновяема енергия, продажбата и на високи цени ще изключително печеливш бизнес, за да има недостиг на зарядни. По-скоро ще се конглокират с какви ли не услуги и бонуси за да зареждаш при тях.
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Fts до 1 ( преди 4 месеца )
    Ще зареждаш ако има къде и не е гръмнал трафопоста или не си умрял от старост при чакането на опашката от зареждащи, като се излъжат още много хора да си купят ЕВ
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    AZ ( преди 4 месеца )
    Егати якото, смартфон с функция кола :-)
  • #1
    7 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Седанът е оборудван с батериен пакет от 101 кВт/ч, разработка на CATL, който според компанията позволява да добавяне на пробег от 220 км за 5 минути и на 550 км за 15 минути при максимален обхват от 800 км."Превод в ефир за антиматематиците. Това означава 2200км/ч средна скорост на зареждане, като в началото започва с 2640км/ч. Тоест пътуване от София до Виена 1000км ще се нуждае от едно спиране за десетина минути за зареждане. За отиване и връщане - две-три зареждания за по 10-15 минути.