Твърдотелните батерии трябва да преобразят електрически превозни средства, като продуктът на QuantumScape е на път да направи точно това. Компанията разкри, че по време на тестове, проведени от Volkswagen, тяхната батерия значително е надвишила изискванията за производителност.
Според фирмата за батерии, прототипът е бил подложен на повече от 1000 цикъла на зареждане, като клетката е запазила повече от 95% от първоначалния си енергиен капацитет. Компанията твърди, че това е „еквивалентът на електромобил, който е изминал близо 500 000 км без забележима загуба на обхват“.
Като се има предвид това, целта на QuantumScape си остава 800 цикъла с 80% запазване на енергия. Тестовете обаче са обнадеждаващи, тъй като фирмата отбеляза, че прототипната клетка има същия брой слоеве и използва същия патентован формат на клетки като тяхната първа батерийна клетка за производство, която е известна като QSE-5.
От QuantumScape посочват, че месеци тестове, проведени от лабораториите PowerCo на Volkswagen, „демонстрират потенциала за производителност на твърдотелни литиево-метални батерии, които обещават по-дълъг обхват, по-кратко време за зареждане и максимална безопасност в сравнение както с традиционните литиево-йонни батерии, така и с други акумулатори от ново поколение, които в момента тя разработва".
Производителят също така отбелязва, че постигнатите резултати „далеч надминават индустриалния стандарт за завършване на 700 цикъла на зареждане, като същевременно се запазва 80% капацитет на батерията“.
„Това са много обнадеждаващи резултати, които впечатляващо подкрепят потенциала на твърдотелната клетка. Крайният резултат от тази разработка може да бъде батерия, която позволява дълги разстояния, може да се зарежда супер бързо и практически не остарява", коментира изпълнителният директор на PowerCo - Франк Блом.