fallback

Нова твърдотелна батерия запазва 95% капацитет след 500 000 км

Литиево-металнато устройство на QuantumScape „на практика не остарява“

Твърдотелните батерии трябва да преобразят електрически превозни средства, като продуктът на QuantumScape е на път да направи точно това. Компанията разкри, че по време на тестове, проведени от Volkswagen, тяхната батерия значително е надвишила изискванията за производителност.

Според фирмата за батерии, прототипът е бил подложен на повече от 1000 цикъла на зареждане, като клетката е запазила повече от 95% от първоначалния си енергиен капацитет. Компанията твърди, че това е „еквивалентът на електромобил, който е изминал близо 500 000 км без забележима загуба на обхват“.

Като се има предвид това, целта на QuantumScape си остава 800 цикъла с 80% запазване на енергия. Тестовете обаче са обнадеждаващи, тъй като фирмата отбеляза, че прототипната клетка има същия брой слоеве и използва същия патентован формат на клетки като тяхната първа батерийна клетка за производство, която е известна като QSE-5.

От QuantumScape посочват, че месеци тестове, проведени от лабораториите PowerCo на Volkswagen, „демонстрират потенциала за производителност на твърдотелни литиево-метални батерии, които обещават по-дълъг обхват, по-кратко време за зареждане и максимална безопасност в сравнение както с традиционните литиево-йонни батерии, така и с други акумулатори от ново поколение, които в момента тя разработва".

Производителят също така отбелязва, че постигнатите резултати „далеч надминават индустриалния стандарт за завършване на 700 цикъла на зареждане, като същевременно се запазва 80% капацитет на батерията“.

„Това са много обнадеждаващи резултати, които впечатляващо подкрепят потенциала на твърдотелната клетка. Крайният резултат от тази разработка може да бъде батерия, която позволява дълги разстояния, може да се зарежда супер бързо и практически не остарява", коментира изпълнителният директор на PowerCo - Франк Блом.

fallback
  • #22
    РУК ( преди 10 месеца )
    Все пак да не забравяме, че в лабораторни условия и дизелите на VW пръцкаха розови дъгички и виолетки, но на практика платиха милиарди за "дизелгейт". Амортизацията на една батерия не е само разряд-заряд в идеални условия. Няма никакъв смисъл една батерия да издържа 500 000км! Много по смислено е да се подменя лесно и евтино при повреда, да се рециклира лесно и евтино и най-вече лесно и евтино да се заменя с нови поколения батерии в същия автомобил.
  • #21
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Когато аз не знам нещо казвам че не го знам и с удоволствие изслушвам събеседника, за да науча нещо ново. Ще се радвам да ми кажеш какво означават тези термини и да ми дадеш практически пример за да съм сигурен, че съм разбрал правилно. Благодаря предварително. Не е срамно да попиташ, срамно е да не знаеш!
  • #20
    До 19 ( преди 10 месеца )
    А ти очевидно не си наясно, че изискванията на автопроизводителите се простират върху цялата верига за доставки. Като започнеш от доставчика на Ниво 1 (Tier 1 supplier) до копача на силиция за "плочките" например. Уж си много начетен, но съкращението РРАР в автоиндустрията не ти говори нищо и със сигурност не си се сблъсквал с него в реалния свят. Но продължавай да обясняваш напоително за проценти и ръстове, където ти е "силата" с Ексел, както и предполагах.
  • #19
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Още повече грешиш, като дали от нежелания или от неспособност не си разбрал за какво говоря въобще нито пък успя да сметнеш за какво става въпрос. Не ти говоря за батерии А за доставчици на материали за батерии. Ако с материалите за производство на една батерия на електромобил могат да се произведат 5 милиона батерии за телефони, то с материалите за батериите за 2 милиона тесли тази година, Са могли да се произведат 10 милиарда телефона. Батериите си ги произвеждат автомобилните производители.
  • #18
    До 17 ( преди 10 месеца )
    На пръв поглед е така, но пазарът на смартфони, таблети и лаптопи е над 500млн на година. И този пазар няма кой знае какви изисквания за качество, проследимост и надеждност. Като се прецака батерията на телефона дори и в гаранция, сменят и продължават. При колите като се прецака се започва разследване, проверка назад по веригата, безкрайни срещи, презентации, планове за избягване на същия проблем в бъдеще и т.н. И много доставчици избират изобщо да не се занимават с автомобили.
  • #17
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Да си мисля, да си мисля, колко ли пък смартфони и лаптопи, че дори и отверки се продават ежегодно все с батерии." Очевидно мисленето не е толкова лесно за антиелектриците /антиелектриците Батерия iPhone 14 Pro max 16.7Wh най-голямата. Най-малката на Тесла е 60kWh. Тоест с материалите за 1 батерия на Тесла могат да се произведат 4000 батерии за телефони. На кого ли ще предпочетат да продадат материалите за батерии доставчиците? Пазара на телефони е в плато, на електрички РАСТЕ.
  • #16
    факт ( преди 10 месеца )
    Няма не твърдотелни батерии в електромобилите от доста време
  • #15
    До 14 ( преди 10 месеца )
    Да си мисля, да си мисля, колко ли пък смартфони и лаптопи, че дори и отверки се продават ежегодно все с батерии. И не е като да не съм го виждал от първа ръка как голям производител на електронен компонент заявява на Даймлер, че автопазарът не ги вълнува вече и излизат от него, така че Даймлер "да се опраат". И розовобузестите от Щутгарт загубиха образ и картина от шок и ужас, че такова нещо им се случва. Ние тук сме се вторачили в колите, но техните бройки са нищожни за доставчиците.
  • #14
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Само така си мислиш. 90% от произвежданите от panasonic батерии се произвеждат във фабриката на Тесла само за Тесла, а panasonic дори не са основен доставчик на батерии на Тесла. Основната част от производството на батерии в световен мащаб е именно за електромобилите. След доста години ще се произвеждат батерии за съхранение на енергия в по-големи количества, отколкото за електромобилите. Към момента има недостиг за тях. Само тази година са произведени около 10 милиона електромобила.
  • #13
    Консумация ( преди 10 месеца )
    Всъщност тезата на ком.2, че всички велики нови батерии е редно да се появят първо при потребителската електроника е доста смислена. Пазарът там е десетки ако не и стотици пъти по-голям, а изискванията далеч по-занижени. Автопроизводителите вече преживяха студен душ, че вече не са фактор на пазара за компоненти по време на кризата с чипове последните години, така че и на пазара за батерии може да се случи същото.
fallback
Последни