fallback

Могат ли електромобилите да ви намалят сметката за ток?

V2G е една от най-впечатляващите нови технологии, на която залагат все повече производители

Електрическата енергия, съхранявана в големите батерии на новите електрически автомобили, не винаги се използва напълно. Това е факт, обяснен от няколко световни производители на автомобили, които всяка година анализират данните за пробега (анонимно) на автомобили, които вече са доставени на клиентите.

Как може да се използва този излишен „енергиен потенциал“? Отговорът се крие във V2G - акроним за vehicle-to-grid, който позволява част от съхранената енергия да бъде върната в инфраструктурата на града, както и в собствения дом. Това може да стане по време на пиковите часове, като ефективно ще намали разходите за сметки и общите емисии.

Връщане на енергия за намаляване на емисиите

Както стана дума, концепцията на технологията V2G има за цел да изпраща електричество обратно в инфраструктурата, така че да може да се използва едновременно за „нещо“, което се нуждае най-много от него в този момент - като домакински уред по време на пикови часове, например. По този начин се намалява натоварването на мрежата и по този начин крайната цена за потребителя.

Идеята е много проста, но отне няколко години проучване, за да се развие напълно. Първият световен производител, който предложи тази технология на своите автомобили, беше корейската група Hyundai-Kia, последвана по-късно от много други производители, като Ford с новия F-150 Lightning, Volkswagen или Volvo Cars.

За да се възползва напълно от тази нова технология, шведската компания наскоро създаде напълно ново бизнес звено. Наречен Volvo Cars Energy Solutions, той ще предлага технологии и услуги, свързани със съхранение и зареждане, когато стартира през следващите месеци. В обобщение, идеята на компанията е да предостави решения за създаване на идеалната система.

Едно от тях е именно двупосочното търсене, достъпно за новото EX90, което ще бъде и първото Volvo, оборудвано с целия хардуер и различен софтуер, необходим за директно съхранение на слънчева енергия, получена от фотоволтаични панели, поставени върху покривите на домовете.

Малко използвани електрически автомобили

Повторното използване на електрическата енергия, съхранявана в батериите на електрическите автомобили, е идея, която е част от плановете на производителите на автомобили от няколко години. Причината за това е ясна - в различни части на света колите с нулеви емисии се използват по-малко от техните потребители, когато са карали автомобили с вътрешно горене.

Този феномен беше обяснен от самата Volvo Cars, която съобщи, че според данните за нейния автопарк, в момента се използват средно по-малко от 10 кВт/ч по време на типичен ден на шофиране в Европа. Това означава, че все още има висок процент от капацитета на батерията, който може да се използва за други цели.

fallback
  • #8
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    В съседната тема дадох пример за Виктор ергена който за 13 месеца е спестил около 20 000 лв за гориво, защото е карал Тесла а не си я карал bmw-то. Скоро си продаде теслата защото е намерил на кого, като смяташе да си кара bmw-то няколко месеца докато излезе новата му Тесла. Покарах го две седмици и не се стърпя и отиде да си купи една Тесла втора ръка, докато му излезе новата, че с bmw-то не му излизала сметката. Щял да се набута повече за гориво отколкото от препродажбата на теслата после.
  • #7
    Зелен електрик ( преди 10 месеца )
    Дал 100 бона за електрическа кола. Хвали се как пести по 100 лева на месец от гориво. Сърди се като му кажат че е просс.
  • #6
    Запомнете от мен ( преди 10 месеца )
    Важното е да сме живи и здрави и да има нафта. Щото без тия неща нищо не върви на тоя свят!
  • #5
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Гостенино, не разбра ли че когато става въпрос за математика не е желателно да си отваряш устата, защото в най-добрия случай се получава перпето мобиле. Очевидно не си чувал поговорката капка по капка вир става. По-точно си я чул но заради функционалната неграмотност не си разбрал за какво става въпрос. Всичко е въпрос на сметки. Стотинките всъщност са милиони. Стотици милиони левове годишно.
  • #4
    Гост ( преди 10 месеца )
    Който желае да му бъде съкратен живота на батерията на електромобила и после да харчи една чанта пари за смяна скъпа батерия,за да спечели стинки от ток.
  • #3
    Зацикляне ( преди 10 месеца )
    Дълговечността на батериите е критична характеристика, която ужасява болшинството хора (къде с основание, къде не). Въпросната дълговечност силно зависи от циклите на зареждане и разреждане, едва ли ще са много ентусиастите да си "хабят живота на батерията", за да спестят десетки левове на месец. Но, като станат милиони ел. автомобилите и съответно токът поскъпне в пъти може и да се започнат едни безкрайни изчисления. Които изчисления ще се правят с изкуствен интелект, разбира се, че как иначе.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В приказките от 10001 нощ има повече истна дори. Това са утопични идеи също като комунизъм, социализъм, демокрация. На хартия са прекрасни, но реално такова животно нЕма
  • #1
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Идеята е много проста, но отне няколко години проучване, за да се развие напълно." Проучванията още продължават и вероятно ще продължават И продължават И продължават И продължават още дълги години. Докато не се изгради smart grid мрежа, тази идея ще си остане неприложима. Пък и е последната стъпка. Черешката на тортата. Първа стъпка ще е простото зареждане на електромобилите когато има излишна евтина до безплатна възобновяема енергия, паралелно с изграждането на smart grid.
fallback
Последни