fallback

Могат ли електромобилите да ви намалят сметката за ток?

V2G е една от най-впечатляващите нови технологии, на която залагат все повече производители

Електрическата енергия, съхранявана в големите батерии на новите електрически автомобили, не винаги се използва напълно. Това е факт, обяснен от няколко световни производители на автомобили, които всяка година анализират данните за пробега (анонимно) на автомобили, които вече са доставени на клиентите.

Как може да се използва този излишен „енергиен потенциал“? Отговорът се крие във V2G - акроним за vehicle-to-grid, който позволява част от съхранената енергия да бъде върната в инфраструктурата на града, както и в собствения дом. Това може да стане по време на пиковите часове, като ефективно ще намали разходите за сметки и общите емисии.

Връщане на енергия за намаляване на емисиите

Както стана дума, концепцията на технологията V2G има за цел да изпраща електричество обратно в инфраструктурата, така че да може да се използва едновременно за „нещо“, което се нуждае най-много от него в този момент - като домакински уред по време на пикови часове, например. По този начин се намалява натоварването на мрежата и по този начин крайната цена за потребителя.

Идеята е много проста, но отне няколко години проучване, за да се развие напълно. Първият световен производител, който предложи тази технология на своите автомобили, беше корейската група Hyundai-Kia, последвана по-късно от много други производители, като Ford с новия F-150 Lightning, Volkswagen или Volvo Cars.

За да се възползва напълно от тази нова технология, шведската компания наскоро създаде напълно ново бизнес звено. Наречен Volvo Cars Energy Solutions, той ще предлага технологии и услуги, свързани със съхранение и зареждане, когато стартира през следващите месеци. В обобщение, идеята на компанията е да предостави решения за създаване на идеалната система.

Едно от тях е именно двупосочното търсене, достъпно за новото EX90, което ще бъде и първото Volvo, оборудвано с целия хардуер и различен софтуер, необходим за директно съхранение на слънчева енергия, получена от фотоволтаични панели, поставени върху покривите на домовете.

Малко използвани електрически автомобили

Повторното използване на електрическата енергия, съхранявана в батериите на електрическите автомобили, е идея, която е част от плановете на производителите на автомобили от няколко години. Причината за това е ясна - в различни части на света колите с нулеви емисии се използват по-малко от техните потребители, когато са карали автомобили с вътрешно горене.

Този феномен беше обяснен от самата Volvo Cars, която съобщи, че според данните за нейния автопарк, в момента се използват средно по-малко от 10 кВт/ч по време на типичен ден на шофиране в Европа. Това означава, че все още има висок процент от капацитета на батерията, който може да се използва за други цели.

fallback
  • #18
    Владо ( преди 10 месеца )
    Първо: двупосочният уолбокс е много скъп - Хил. Евра. Има инвертор в него, защото автомобилът подава АС. Второ: моделите с възможност да връщат DC са малко, но пък уолбоксовете за тях са до Хил. Евро. Трето: има и законов проблем. Отдавайки ток на местния оператор, дефакто продаваш. Следват данъци. Освен ако не захранваш само дома си.
  • #17
    данъци ( преди 10 месеца )
    Тоя трик с 2-посочния пренос на енергия Ауди го имат от години в някои от моделите си. Идеята е да зареждаш слънчева енергия в колата, а после вечер, когато цените на тока са най-високи - дърпаш от колата. След това колата се зарежда през ноща, когато цените са минимални. Отделно ако имаш вила, може да я захрахнваш от колата. Проблема ни най-малко не е тенически, а данъчен, особено в Германия. Как да се направи държавата винаги да те чарджи, но и на това ще му намерят цаката
  • #16
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Една батерия Не издържа километри, а цикли. При 200 км пробег, 150 хиляди километра са 750 зареждания. 500 км пробег х 750 зареждания = 375 000км. Отделно 50 киловатачаса батерия работи при два пъти по-голямо натоварване и се съсипва много по-бързо отколкото 100 киловатчаса за извършване на същата работа. Трето, за да предлага само 50 киловата бързо зареждане, означава че и клетките са скапани, а и охлаждането не е на ниво, което допълнително ги съсипва. Няма свястна ел. баничарка засега
  • #15
    Дизела ( преди 10 месеца )
    Митбъстер,една батерия трудно издържа дори 150000 км.Наши колеги пробваха с електричка и я върнаха на доставчика.
  • #14
    Дизела ( преди 10 месеца )
    Митбъстер,падат се средно по 400 км за около 250 работни дни.Разнасям стоки от склад във Варна,до търговски обекти по селата из Варненски окръг.
  • #13
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Шваба, зависи от гледната точка. До 300 хиляди километра обикновено батериите нямат особени проблеми. Това за Дизела, който върти по 100 000 км с баничарката на година означават три години. Той не може и да си помисли за връщане на ток. За Виктор ергена са 5 години, но пък той ги сменя на една-две години, така че може да си позволи половината цикли. А за Гост който кара по малко от 10 000 км годишно, това са 30 години, може да си позволи две трети от живота на батерията за връщане на ток.
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    V2G го въведоха японците в CHAdeMO стандарта още през 2011, след цунамито и аварията с Фукушима. Проблемът обаче е че скъсява живота на сегашните батерии, които и без това имат живот на половината на средния на един автомобил. Трябва ново поколение батерии - японци и китайци работят по въпроса, но кога ще има реален резултат не е ясно.
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ето например турбо казва че изкарва баничарката веднъж седмично от гаража и въпреки това върти по 30 000 км на година. Дизела върти с неговата баничарка по 100 000 км на година. Как пък веднъж някой не му каза че е невъзможно да ги навърти А 60 хиляди километра за 13 месеца ви се струват физически невъзможни? Май не само сте антиматематици, а математическите правила рязко се изменят в зависимост от гледната ви точка.
  • #10
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Писал съм съседната тема 60 хиляди километра заредени на безплатния супер charger. За 400 дни са по 150 км на ден. Около 1000 км на седмица. Нашите антиелектрици ги въртят за по-малко от 7-8 часа, зареждат за 5 минути и въртят още 1 000 км в рамките на денонощието без да спират, преди да се приберат в къщи за вечеря за да се подготвят за другия ден да направят същото. Защо смяташ, че за Виктор е било невъзможно да ги навърти за седмица с три-четири зареждания?
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    13м 20к за гориво?? Това са 6т+ и при 8 разход са 80к км или по 7к на месец. ..мм абсурдно ми звучи малко
fallback
Последни