Покупката на Tesla, дори чисто нова, е страхотна възможност за повечето хора в днешно време. Но все пак трябва да сте наясно, че някои неща могат да се объркат, при това сериозно. Може да нямате двигател и резервоар за гориво, но това не означава, че тези електромобили не могат да усложнят живота ви. И затова е добре да се вземат предпазни мерки.
Факт е, че някои от моделите на Tesla са доста скъпи, но по-достъпните Model 3 и Model Y могат да бъдат добър вариант за всекидневно ползване. С тях собственикът получава и достъп до надеждната мрежа Supercharger, което намалява притесненията относно пробега.
Когато обаче погледнете задълбочено какво представляват тези така наречени автомобили с нулеви емисии, нещата не изглеждат толкова розови. Те имат проблеми със сглобката и батериите, а материалите в салона често са със съмнително качество.
Предлагат и някои скъпи функции за самостоятелно управление, като те са придружени от обещания за още-по-впечатляващи актуализации на софтуера от разстояние, които обаче често дават грешки. Прибавете към това скъпото извънгаранционно обслужване и нещата сериозно натежават на джоба на собственика.
Ето един пример - при Tesla беше открит проблем с окачването, който засегна голям брой автомобили. Какво се случва, ако той се появи, когато собственикът е на път и то излезе от строя? Това, впрочем, се отнася и за модели на други марки - Hyundai и Kia, например, скоро проведоха сервизни акции заради потенциални рискове от запалване.
В случая обаче става въпрос за Tesla на старо. Точно такъв автомобил - Model 3 Longe Range, купен наскоро за 43 000 долара, беше закаран в сервиза на Скоти Килмър. Той е механик с огромен опит, като има собственик канал в YouTube, където дава съвети на потребителите.
Килмър се нуждае от по-малко от минута, за да открие първите проблеми с употребявана Tesla. Той твърди, че гумите се износват три пъти по-бързо, защото батериите на електромобила са твърде тежки. Това може да бъде предотвратено с промяна на стила на шофиране, което е трудно, тъй като този Model 3 с два двигателя предлага впечатляващ висок въртящ момент. И кара шофьора си да натиска здраво педала на газта.
Механикът посочва още, че Tesla продава електрически автомобили с изкуствено ограничена мощност. На Килмър не му харесва, че съществува надстройката „Acceleration Boost", като вярва, че ако не получавате нещо в пълния му вид, не бива да плащате допълнително за него. Той критикува колите на Tesla, че нямат класически OBD II порт. Автомобилите на марката имат конектор, скрит в централната конзола, но ще ви е необходим адаптер, за да получите достъп до повече данни и да научите повече за определени кодове за грешки. Килмър добавя още липсата на дисплей на водача (или арматурно табло) към списъка си със слабостите на Model 3 ( Model S и Model X имат такъв).
Опитният механик е наясно, че използването на няколко комплекта гуми всяка година е опасно за околната среда. Микрочастиците от тях могат да попаднат навсякъде, включително във водата и телата на пората. Килмър подчертава, че електромобилите като тези, които Tesla прави, често се бракуват след дребни инциденти, вместо да бъдат поправени. Това е още една грижа за околната среда.
Все пак Килмър открива и някои силни страни на електромобила. Сред тях е технологията, която Tesla определя като „автопилот“. Механикът допълва, че ако Model 3 Longe Range се използва като нормална кола и може да се зарежда предимно в домашни условия (или в офиса), тя може да бъде отлично решение. Преди това, разбира се, трябва да се провери дали окачването няма да се разпадне при движение по магистрала.